Nieuwe laptop, maar welke?????

Gestart door PO1982, 07 februari 2009, 12:51:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PO1982

Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop.

Ik zoek een laptop van rond de € 800 / € 900.

Wat ik het meeste doe op m'n laptop is: internetten, tekstverwerking, downloaden (films ), muziek luisteren en af en toe een spel spelen (denk hierbij aan het type age of empires games)

De laptop moet snel werken (ook met meerdere programma's tegelijk) en ik moet er dus af en toe een spel op kunnen spelen.

Ik heb zelf al aardig rondgekeken, maar er is zo'n ruim aanbod, dat ik er niet meer uitkom.
Ik hoop dat jullie (deskundig) oordeel hierbij kan helpen .

Ik heb de volgende laptops zelf al gevonden:

HP Pavilion DV7-1160ED
Acer Aspire 7730G-734G32Bn
Acer Aspire 7730G-844G100Bn
Acer Aspire 6935G-844G32Bn
Sony Vaio NS11Z/S
Sony Vaio AR71M
Acer LX.AP40X.123

Al het advies is welkom. En alvast bedankt.

Bugs

Dat is een hele lijst, zeven laptops (zonder nadere specificaties).
Er zullen weinigen zijn die de moeite gaan nemen om die laptops op te gaan zoeken op internet, laat staan om de specificaties te lezen en te beoordelen.
Heb je dit onderwerp op ons forum al gelezen?

Omschrijf eens waarom je deze modellen hebt uitgekozen.
Groetjes van Bugs

PO1982

Citaat van: Bugs op 07 februari 2009, 13:07:13
Dat is een hele lijst, zeven laptops (zonder nadere specificaties).
Er zullen weinigen zijn die de moeite gaan nemen om die laptops op te gaan zoeken op internet, laat staan om de specificaties te lezen en te beoordelen.
Heb je dit onderwerp op ons forum al gelezen?

Omschrijf eens waarom je deze modellen hebt uitgekozen.


Wat mij het meest aantrok aan deze laptops zijn de volgende punten:
- processor + processor-snelheid
- het ram-geheugen (bij sommige zelfs uit te breiden tot 8 G)
- HDMI aansluiting
- Blue-ray speler

Waar ik zeker geen kaas van heb gegeten is het type en sterkte van een videokaart.

Hier zou ik het liefst wat info over ontvangen.

Ik hoop dat dit wat helpt.

Han

Het RAM uitbreidbaar naar 8 gb is iets wat je in de praktijk niet zal gaan gebruiken.
Lees dit topic daarover maar eens door. Vista herkent in sommige gevallen nog niet eens 4 gb ram. Met Windows 7 zal dat niet anders zijn.

Wat processor en snelheid betreft kan je je aan de huidige processoren geen bult meer vallen. Trage rommel heb je niet meer

Een HDMI aansluiting is alleen nodig als je de laptop aan zou willen sluiten op een flatscreen (HD/FullHD).
Een Blue-ray spelen is dan wel handig als je die nog niet hebt. Dan kun je de laptop als speler gebruiken.

Type en sterkte van de videokaart in een laptop is een verhaal apart. Zowiezo loopt de techniek qua videokaarten in laptops behoorlijk achter op de videokaarten voor de desktop pc's. Laptops zijn ook eigenlijk niet bedoeld om op te gamen. Uiteraard zijn er laptops met een knappe videokaart maar die zal nooit zo presteren als de videokaart van een desktop PC en een gamevideokaart maakt een laptop erg duur.
Waar je op moet letten is dat de videokaart geen gedeeld geheugen heeft. Dat betekent dat de videokaart zelf weinig geheugen heeft maar bij gebruik geheugen afsnoept van het gewone RAM. Als je een beetje aardig spel speelt dan kan je door gedeeld videogeheugen zomaar 1gb van je gewone RAM kwijtraken.

Wat op het moment de best betaalbare videokaarten zijn voor een laptop om mee te gamen dat kun je denk ik beter navragen op een gamersforum. Ik doe wel games op de laptop maar nooit games die veel geheugen vragen. Je schrijft dat je er wel een spelletje op wil gaan spelen. Type "Ages of Empire". Dat soort games heb je veel waterpartijen die tegenwoordig zo realistisch zijn dat het ERG veel geheugen kost om die goed te draaien. Verder vragen dit soort spelletjes op ander vlak grafisch ook best wel wat door alle details.

Wat het merk "Acer" betreft, daar blijf ik zelf ver van weg. Ik heb al téveel Acers gezien met vage netwerkproblemen die niet opgelost kunnen worden. Kennis van me heeft bijvoorbeeld een ACER die alleen een wifi verbinding op kan zetten als de laptop niet aan de oplader hangt. Prikt ze de oplader erbij dan is meteen d'r netwerkverbinding weg. En de Acer helpdesk......, doet kan niks mee.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

In een ander topic van je lees ik onderstaande info:

Citaat van: POuwens1982 op 09 februari 2009, 01:33:30
Ik ben opzoek naar een nieuwe pc. Ik was eerst opzoek naar een laptop, maar na enig advies ben ik hiervan afgestapt. De reden een pc is over het algemeen goedkoper.

Ik sluit dit topic dus af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!