Probleem na installatie nieuw moederbord (ASUS P5QL-E)

Gestart door Timbrado, 31 januari 2009, 09:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timbrado

Beste allemaal,

Als eerst mijn excuus dat ik binneval met meteen een vraag,
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb gister een nieuw moederbord (Asus P5QL-E) gekocht en heb daarna netjes weer aangesloten, nu hoor ik bij het opstarten van de pc geen piepje,
ook kan ik niet in het bios kijken omdat ik geen beeld krijg, er zit ook een nieuwe vidoa kaart in(ook gister gekocht) maar geen beeld,

Nu heb ik straks het gehuegen er uit gehaald om te kijken of het bord dan wel reageerd, hij reageerde idd met piepjes,

Maar met alles aangesloten piept hij helemaal niet tijdens het opstarten. Ook hoor ik de harde schijf niet ratelen tijdens het opstarten,

De voeding is pas nieuw en zwaar genoeg voor de pc,

Ik hoop dat jullie wat hulp kunnen bieden aub??

Met vriendelijke groeten Ray,

Han

Hoi Ray.

Op deze pagina staat wat de beepcodes voor de verschillende BIOS-en betekenen.
Dit moederbord heeft geen geïntegreerde videokaart, dus even in het boekje van je Moederbord kijken welk type BIOS je hebt en dan in de tabel de beepcode opzoeken die je hoort.

Waarschijnlijk is het geheugen wat je geplaatst hebt niet compatible met het moederbord maar wat er echt loos is dat vertelt de PC je d.m.v. de piepjes.
Als hert geheugen niet okee is dan start ie verder niet door en klopt het dus dat je je harddisk niet op hoort spinnen.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik ben nog even gaan googlen op eventuele problemen voor dit type moederbord. Ik kwam best veel "narigheid" tegen.
Hieronder de belangrijkste problemen die ik tegenkwam:

* Bij installatie was een biosreset nodig om de boel te laten booten. Dacht dat het aan het bord lag, omgeruild, niet dus.

* 4 x 1 gb werkt alleen als je het NB voltage opkrikt naar 1.4 (dominator 8500)!! Daarvoor moetje je wel je bios flashen.

* Je kan met geen mogelijkheid 2 apparaten op de ide kabel aan de praat krijgen. Heb het opgegeven. Als je er 2 koppelt wil hij soms booten maar vaak ook niet(!) Als je (nog) maar 1 ide apparaat gebruikt is het geen punt.

Misschien kun je nog wat met die info. Heb je misschien 2 IDE apparaten op 1 IDE aansluiting zitten. Koppel er dan eentje los en kijk of ie wil booten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Timbrado

Dag Han,

Bedankt voor je vlugge reactie, Ik heb ondertussen al voor elkaar gekregen, ik heb eigenlijk een domme fout gemaakt door het oude geheugen in me nieuwe moederbord te steken :-[ Ik heb voor zojuist nieuwe geheugenbankjes gekocht welke  compatible zijn met me nieuwe moederbord ;) Zo zie je maar je moet wel uptodate blijven anders gaat het mis,

Groeten Ray,

Han

Fijn dat het opgelost is Ray en dat je nog even laat weten hoe.
Ik wens je veel plezier met je nieuwe PC-spullen  :)

Ik sluit je topic hiermee af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!