Graag advies/tips voor deze samenstelling

Gestart door RRN, 26 januari 2009, 12:40:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RRN

Hallo,

ik wil me eerste PC bouwen en heb het eea aan informatie ingewonnen op het net.
Op dit moment gewoon voor prive gebruik maar in de toekomst zal er ook wel eens op gegamed worden.
Ik zou graag wat tips willen wat er verbeterd / veranderd aan moet/kan worden

Behuizing: Cooler Master CM690
Processor:Intel 2 Core E7400
Moederbord: Asus P5Q SE2
Geheugen: OCZ 2x2GB PC2-8500 cl5.0
HD: WD Caviar Black 640GB / 32MB
Voeding: Cooler Master Extreme Power Plus 460W
DVD/RW: samsung super write master
Processorcooler: Artic freezer 7 pro(nnz)
Cardreader: Aerocool Panel3(nog niet zeker)

Grafische kaart is op dit moment nog niet van belang.

Samenstelling kost 542Euro

Han

Misschien kun je eens beginnen om te vertellen waarom je deze hardware bij elkaar gezocht hebt.
Op zich zijn het stuk voor stuk goede componenten. Heb je zelf het internet al nagezocht naar reviews ervan?

Je schrijft dat de grafische kaart is op dit moment nog niet van belang is. Natuurlijk is dat wel van belang. Hij moet op het moederbord van je keuze passen en je voeding moet voldoende power hebben om hem van stroom te voorzien.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

RRN

Ik heb deze samenstelling gemaakt aan de hand van reviews en andere info op het net.

De grafische kaart koop ik op dit moment nog niet want die heb ik nog niet nodig.
Volgens mij is de moederbord die ik heb gekozen geschikt voor legio kaarten dus dat zal ook geen probleem zijn.
Ik heb een rekenprogrammaatje gebruikt om de voeding uit te rekenen en die gaf 380 aan dus ik dacht dat 460 wel voldoende zou zijn maar misschien moet ik voor de zekerheid een 500W nemen.


Han

Hou er rekening mee dat je tegenwoordig veel langer doet met een systeem omdat de ontwikkelingen niet zo heel snel meer gaan op de basisonderdelen. De nieuwere generaties videokaarten gaan steeds meer watt verbruiken dus ik zou zeker niet te krap gaan zitten met de voeding. Waarschijnlijk komen er in de loop der tijd nog wel 1 of 2 harddisks bij ook en die verbruiken ook weer. Bovendien wordt de output in de loop der jaren steeds wat minder wat een systeem erg onstabiel kan maken.

Als je de reviews hebt bekeken en deze hardware valt binnen je budget dan heb je verder weinig hulp meer nodig.
Alleen qua voeding kun je tegenwoordig eigenlijk nog "een kat in de zak" kopen maar de coolermaster die je gekozen hebt is prima. Ik heb er zelf ook een in m'n systeem.

Zorg ook dat je geheugen aanschaft met parity (foutcontrole). Dat geheugen kan een foutje erop markeren waarna de module gewoon blijft werken. Geheugen zonder parity met een foutje erop geeft meteen rare errors of vastlopers en daar zit je niet op te wachten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

RRN

nav de reacties her en der heb ik het eea aangepast, totale prijs is nu 627 euro.

31071   Cooler Master CPU Koeler GeminII Aluminium, Koper
58520   GigaByte GeForce 9500 GT 512 MB, PCI-e 16x
36744   Cooler Master Real Power M 520 Watt, 24 Pins, Modulaire Kabels
34433   OCZ Memory Reaper HPC Edition DC 2 GB, PC8500, 1066 MHz, 5, Kit Of 2
43959   Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
38387   Cooler Master CM 690 Zwart, Geen Voeding
68149   WD Caviar Black 640 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
75454   Lite-On IHAS322 S-ATA, Retail, Zwart
76693   AeroCool Cool Panel 3 Zwart
49848   MSI P43 NEO-F

Graag jullie reactie op deze verbeterde samenstelling

Han

Misschien kun je je veranderingen even toelichten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

RRN

nav wat adviezen heb ik wat bespaard op het geheugen en moederbord om zo wat meer te investeren in cpu, voeding en aanschaf grafische kaart.
Heb alleen al begrepen dat de kaart niet geschikt is dus ik moet me eigen daar nog even in verdiepen.

RRN


Han

Je verteld even wat je besloten hebt om het topic af te ronden en vermeld dat dat hij dicht kan.
Iemand van PCN Team sluit het topic dan af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!