Software van een forum - Verbruik dataverkeer

Gestart door Josette, 11 juli 2008, 10:06:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Hallo Han,

weet niet of dit goed staat, mijn vraag is
wat houd het eigenlijk in voor je eigen forum
als er leden zijn die linken met
hun uitwerkingen animatie enz vanaf bv. Image shack of anderen?

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik gok dit?

Wij hebben liever niet dat imageshack wordt gebruikt om plaatjes vanaf te linken omdat de plaatjes bij imageshack er altijd maar heel kort staan. Een topic met belangrijke info of een oplossing staat best een poosje op het forum en als je dan allemaal "dode plaatjes" hebt dan heeft dat topic weinig nut meer omdat zo'n plaatje onderdeel van de vraag of de oplossing is.

Linken van een andere site dan van je eigen site is diefstal van dataverkeer.
Of je nu een eigen homepageruimte bij je provider hebt of een webruimte bij een webhost voor webruimte wordt altijd betaald. Als je in de ruimte een plaatje opstaan dan wordt elke keer als dat plaatje ergens gelinkt wordt dataverkeer verbruikt van de plaats waar het plaatje staat. Je steelt dan dus van de eigenaar van die site. Dat hebben we dus ook liever niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Neen, Han, oei hoe moet ik het nu zeggen,
je kent PSP, en dan de uitwerkingen zeker de animaties wegen soms zo zwaar!

Wat vergt dat van je eigen forum als ze de tekening bv 700.000 kb opladen
ergens anders en op het forum komen plaatsen.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Dat voorbeeld vergt in principe van de forumsoftware en de serverruimte waar het forum geinstalleerd staat helemaal niets, alleen het dataverkeer van het laden van het topic zelf maar niet van de animatie. Afhankelijk van de verbinding van de bezoeker van het betreffende topic kan het even duren voordat alles geladen is, maar het dataverkeer van de animatie komt op het conto van de plek waar de animatie gestald is. Dus homepageruimtes of elders.

Je moet niet instellen in de forumsoftware dat er attachements geupload kunnen worden want dan komt het dataverkeer wel op kosten van de eigenaar van het forum, elke keer als het topic waar die animatie in staat geladen wordt. Je betaalt dan niet alleen de kosten van het dataverkeer maar je hebt dan ook behoorlijk wat opslagruimte nodig en ook dat kost geld.
Toen PCN net gestart was hadden we een paar vervelende leden die alleen maar pagina's zaten te laden en zo ons dataverkeer negatief beinvloedden. Beetje naar gedrag van die lui. We hebben hun IP's geblokt en toen was dat over.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Jep dat was het precies, wat ik wilde horen, mijn dank is groot.

Groetjes,
Josette  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Graag gedaan hoor. Geen vragen meer hierover. Dan doe ik 'm dicht  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!