Upgrade instaleren zonder DVD speler

Gestart door polle, 05 maart 2006, 08:10:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polle

Hallo,
Ik heb de ugrade DVD toegekregen gekregen voor mijn navigatie software .
Deze wordt enkel en alleen toegeleverd op DVD ( heb dit nagevraagd )
Ik heb echter géén DVD speler en heb daar in feite géén behoefte aan.
Is het mogelijk om via één of andere ingreep alsnog de Upgrade te kunnen uitvoeren???

Bedankt

paul76

Tja, waarschijnlijk wordt deze software alleen op DVD geleverd vanwege de grote hoeveelheid data die op het schijfje staat. Bij navigatiesoftware kan ik me daar iets bij voorstellen. Waarschijnlijk staat er behalve een programma ook veel kaartmateriaal op en dat kost nu 1 keer dataruimte. En op een DVD (single layer) pas net zoveel data als op ruim 7 cd-rommetjes. Ik denk dat er in de toekomst steeds meer applicaties zullen worden geleverd op DVD en dan zou zo'n speler wellicht toch een keer handig voor je zijn.

Als je geen DVD-speler hebt of wilt aanschaffen zou het handigste zijn om een keer een externe DVD-speler van een kennis te lenen, en daarmee alle data op je pc te zetten zodat je het toegankelijk hebt. Alternatief is de data door een kennis met een DVD-speler over te laten zetten op een externe harde schijf. Die schijf koppel je vervolgens thuis aan en je hebt je data beschikbaar. Afhankelijk van de hoeveelheid data op de DVD zou je het ook op een aantal cd-tjes kunnen laten kopiëren door iemand met een DVD-speler én een CD-brander.

Ik weet trouwens niet of op dit soort DVD's ook kopieerbeveiligingen zitten, dan kon het wel eens lastig worden. Maar ik verwacht dat dat meevalt.

Trouwens, vanwaar je weerstand tegen DVD-spelers? Voor een paar euro-tientjes kun je er al één aanschaffen!

Edit Bugs: Het is inmiddels 03 april 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.