INFO: DVD Profiler v 2.4.0 , een mooi programma.

Gestart door Han, 29 januari 2005, 16:59:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Zoals de meeste van de vaste leden van PCN weten, zijn Bugs en ik gek op DVD kijken. We hebben er in de loop der tijd nogal wat verzameld. Ze staan allemaal netjes in de DVD-kast. Het is inmiddels een bezit waar we trots op zijn. Ik ben al een poosje op zoek naar een programma om ze te catalogiseren want het worden er steeds maar meer. Ik heb een fantastisch programma gevonden!!

DVD Profiler v 2.4.0

:pointer homepage van de makers.
:pointer Op deze pagina te downloaden
:pointer Taal : Is engels tijdens de installatie maar is daarna in het NL te zetten
:pointer Registratie van de gewone versie is gratis. Voor de Premium versie moet betaald worden.
:pointer Spyware? -> adaware geeft aan "no suspicious objects".

Algemene informatie :
Je hoeft alleen de barcode maar in te tikken en in 95% van de gevallen wordt de info van de DVD (met plaatjes van het hoesje) zo van internet gehaald en in je lokale database gezet. Staat jouw DVD niet in de database, dan kan je de info zelf intikken. Dat ziet er allemaal zeer gelikt uit en je hebt vele mogelijkheden ermee.
Je kunt je collectie zelfs op internet zetten via de optie "My Profiler". Je kan ervoor zorgen dat alleen jij dat op internet kunt zien of je kunt het "open zetten" zodat iedereen je collectie kan zien. Dat kan ook met de gratis versie van het programma. Voordeel van My profiler is dat je niet alleen info naar jouw account kan kopieren vanaf je harddisk maar ook andersom. Mocht je PC een keer crashen, en je hebt geen backups, dan kan je de info later zo weer uit je account terughalen!!
Je kunt ook aangeven inhet programma als je een DVD uitgeleend hebt.

Registreren :
Zoals hierboven vermeld is het registreren van de gewone versie gratis.
Na installatie wordt er om "naar,achternaam, en registratiecode" gevraagd.
Die gratis code kan je hier aanvragen.
- eerst een free IVS account aanvragen
- als je dat account aangevraagd hebt kun je inloggen bij "If you already have an account" en de gratis registratiecode aanvragen.
- Je krijgt die code via email. Gebruik dus een bestaand mailadres tijdens de registratie!!

Betalen voor de premium versie of tevreden zijn met de gewone versie? :
Wij hebben de gewone versie in gebruik en wat ik daarmee kan vind ik voldoende.
Ook de My Profiler optie om je collectie online te zetten werkt in de gratis versie.
Als je de premium versie gebruikt kan je iets meer, heb je geen bannertje in je programma
en mag je bij support vragen stellen. Bij de premium versie heb je o.a. dit erbij.

Support :
Er is uitgebreide support bij dit programma. Die is wel in het engels
- Top 10 Support Solutions
- Search the knowledgebase
- Online user forums

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

Leuke tip Han...
Heb 'm op m'n freeware-pagina bijgevoegd!