midi's in delen kappen

Gestart door elce, 18 oktober 2004, 19:35:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elce

Er zij genoeg legaal downloadbare midi files die je als polyfonische tonen in een gsm kunt gebruiken maar het zijn allemaal volledige liedjes en dat is natuurlijk te groot voor een gsm. Vandaar mijn vraag ,hoe of met welke software kun je delen van die files maken om in de gsm te gebruiken ?

Han

Hoi Elce, welkom op PCN.  :)

Ik heb dat vorige week gedaan met het programma "magith". Het is niet ideaal en erg bewerkelijk, maar het lukt er wel mee. Iets anders kon ik niet vinden ervoor. Magith is een programma om Midi's te bewerken. Omdat het geluid uit midi's uit verschillende kanalen bestaat moet je elk kanaal apart bewerken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

elce

Bedankt Han, gaan dat es nader bekijken

Han

Graag gedaan.  :)

Toen ik het programma voor het eerst opende dacht ik echt :"Wat moet ik daar nou mee!!"
Maar bij nader inzien lukte het toch. Je leest een midi in en dan helemaal bovenin kijk je bij het beluisteren van de midi naar de nummers die voorbijglijden. Onthou het nummer waarvandaan je je ringtone wilt hebben.
Dan volgt een bewerkelijk stukje. Knip van alle sporen het deel weg wat je niet wilt gebruiken.
dan weer luisteren maar dan wegknippen van het gedeelte erachter, wat je niet wilt hebben. Zou hou je uiteindelijk het stukje over wat je wel wilt hebben.
Bij mijn midi scheelde dat enorm. De oorprokkelijke midi was 37 kb en mijn eruit geknipte stukje maar 2 kb !!
Het is even werk, maar je weet waar je het voor doet  ;)

Als er leden zijn die een gemakkelijker manier of programma hebben hiervoor dan houd ik mij zeker aanbevolen!


Edit Bugs: Het is inmiddels 16 november2004.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!