Foto's op CD-RW onleesbaar : Badcopy Pro

Gestart door Ad, 27 februari 2004, 23:48:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Ik heb een testversie van Badcopy pro geinstalleerd en ben nu op zoek naar een oude cd-r of cd-rw die niet meer leesbaar is.
Da's niet zo makkelijk als de cd-r testen laten zien. Ik heb hier cd's van 1999 die het allemaal nog prima doen  ::)

Truste Ad.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Waarom heb ik dat nou??
Truste Han en zover weer bedankt

Ad

Er schiet me even iets te binnen, zou het mogelijk zijn dat de cdrom het op mijn oude comp wel doet.
daar is de cd n.l ook op gebrand en die comp heb ik nog.

Han

Tja je kunt het proberen. Niet geschoten is altijd mis  ;)
Op mijn werk heb ik ook wel gehad dat sommige CD-r's in de ene cd-rom speler wel te lezen was en in de andere niet.

Maar, doe dat morgen maar joh. Het is bedtijd. Anders zit je morgen met dichtgeslagen ogen op het werk.

PS) Ik heb Badcopy-Pro getest op een cd-r die alleen nog maar via
in de CD-writer te lezen was en verdomd het werkt. Ook een halfbakken diskette waarvan de verkenner vond dat ie leeg was kon ik met badcopy Pro nog data ontfutselen.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

inmiddels heb ik hem in die oude computer gehad in de orginele brander waar ik hem destijds mee heb gemaakt, en wat denk je.......juist niks, nada, noppes, ik begin een beetje te vrezen dat het niet meer gaat lukken.
Badcopy geeft hetzelfde resultaat.

Han

Heb je in BadCopy Pro beide opties "Rescue Lost files 1#" en "Rescue Lost files 2#" geprobeerd?

Als dat niet helpt dan ben ik toch echt bang dat er tijdens de laatste schrijfsessie op deze CD-RW iets heel erg mis is gegaan. Temeer omdat je me ook liet weten dat deze CD-RW al eerder kuren heeft vertoond.
Wat je nog kunt doen is met deze CD-RW naar een datarecovery bedrijf toestappen. Da's een kostbare zaak maar ik weet niet hoeveel die foto's je waard zijn.
Dat soort bedrijven hebben software die vele malen krachtiger is dan BadCopy Pro.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Nee Han, ik heb niet eens gezien dat er 1 en 2 was. Ik hoop er vanavond nog aan te kunnen werken maar ik heb nu andere verplichtingen (handboogschieten). en het is in geld uitgedrukt me best wel wat waard om die foto,s terug te krijgen het waren er nogal wat. Heb je enig idee waar ik zo'n datarecovery
bedrijf bij mij in de buurt kan vinden ik heb geen flauw idee hoe een dergelijk bedrijf zou heten. Met het oog op de toekomst is het dus niet aan te raden om nog foto's op een schijfje te branden of zie ik dat verkeerd? Mijn zoon is nl net terug van wintersport vakantie en die heeft er een kaartje vol geschoten

Han

Probeer eerst Badcopy Pro maar eens in de beide recovery mode's. Dat zijn de mode's die ik gebruikt heb voor het terugkrijgen van verloren data en dat ging prima hier. Zie plaatje hieronder :



Voor datarecovery kun je gewoon in de gouden gids zoeken naar een bedrijf of via internet.

Je kunt je foto's best op een CD-R branden maar zorg altijd voor een backup. Heb je een CD-RW die "raar" doet vertrouw die dan niet meer!! Haal in zo'n geval acuut de data eraf en zet die op een ander medium. Gebruik nooit CD-RW's voor permanente data opslag. Daar is een CD-RW niet voor bedoeld. Die is bedoeld om grote bestanden even van de ene naar de andere computer te verhuizen. Daarna kan je de CD-RW weer gebruiken voor andere dingen. Voor permanente opslag is een CD-R meer geschikt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

528 Foto's heb ik kunnen herstellen met Badcopy mode 1, en meer stonden er ook niet op. Waarschijnlijk omdat ik best wel een beetje kwaad op mezelf was heb ik niet goed opgelet, bij het werken met het programma maar het werkt voortreffelijk goed in no time stonde al mijn verloren foto,s weer op de harde schijf. Ik heb daarna weer geprobeerd om de cd-rw nog eens te lezen maar er stonden nog steeds maar 5 foto's op. Ik heb nu wel geleerd om inderdaad nooit meer cd-rw's te gebruiken.
Weer bedankt voor de goude tip Han, Wat mij betreft mag het op slot.

Han

Geweldig joh dat je je foto's terug hebt  :)

We nemen er eentje op de goede afloop en ik zet 'm op OK   :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!