Foto's op CD-RW onleesbaar : Badcopy Pro

Gestart door Ad, 27 februari 2004, 23:48:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Ik heb iets met digitale foto's denk ik, of die foto's hebben iets tegen mij.
Wat er gebeurd is weet ik niet maar van een foto cd die ik zelf heb gebrand kan ik nog maar één map openen, en van die ene map kan ik maar 5 foto's openen terwijl op de cd meer dan  honderd  foto's moeten staan, maar om een of andere reden ziet windows mijn foto's niet. Dit is een ramp alle vakantie foto's van de laatste twee jaar stonden er op en nog veel meer o.a. een bruiloft en nog veel meer
help!!


Zandman

Met welk programma heb je die cd gebrand ad?
Is de cd wel na dat je gebrand hebt afgesloten of heb je hem opengelaten om er later nog bij te zetten ?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ad

Voor zover ik me kan herrinneren heb ik dat met nero gedaan maar of ik hem wel of niet heb afgesloten weet ik niet.

Han

Heeft die cd eerder wel gewerkt Ad?

Kan je 'm wel lezen als je 'm in de cd-writer stopt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

En hij heeft eerder wel gewerkt (Han)

Zandman

Probeer eens of je via de writer die cdrom wel kan lezen ad soms wil dat lukken met cdroms die niet zijn afgesloten
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ad

?? via de writer zeg? je hoe moet dat?

Ad

Ik heb hem destijds wel met mijn andere pc gebrand, maar dat mag toch niets uitmaken?

Bugs

Gewoon de cd in de cd schrijver stoppen, Ad. Dus niet in de CD-ROM speler. Kijk dan even of je meer kunt zien.
Groetjes van Bugs

Ad

ik heb een dvd en een cd-writer maar op geen van de twee krijg ik meer als vijf foto,s te zien

Bugs

Heb je ze op een éénmalig beschrijfbare cd of op een herschrijfbare cd gebrand?
Groetjes van Bugs

Ad


Han

Zijn die 5 foto's het laatste wat je erbij gezet hebt op die CD-RW?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Dat is een onbetrouwbaar medium (zoals ik uit eigen ervaring weet).  Je kunt beter gewone CD's gebruiken voor opslag. Zo duur zijn die schijfjes niet meer.
In de laatste ComputerIdee (nummer 5) had iemand een soortgelijke vraag. Alleen kon die nog wel de foto's zien als thumbnail.

CI geeft als mogelijke oplossing deze links:

www.datarescue.com/photorescue

www.x-ways.net

Ik weet niet of dit de oplossing is in jouw geval maar je kunt allicht even kijken.....
Groetjes van Bugs

Ad

Die 5 waren zeker niet de laatste maar ook lang niet de eerste daarom is het misschien nog wel ingewikkelder (Han)

Han

Ik ben bang van wel, Ad   :-\

Misschien dat je iets terug kan halen met de recoveryproggies
waar Bugs hierboven over schreef?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Datarescue is blijkbaar alleen voor het kaartje dat in de camera zit (bij mij smart media) maar als ik de cdrom gewoon laat draaien wordt deze niet herkent door datarescue. Dus dat is 1 wat niet werkt........snik, slik

Bugs

Han oppert nog een mogelijkheid Ad:

Ga even met het schijfje naar een fotovakhandel. Die hebben misschien apparatuur om het schijfje toch uit te lezen. En anders een data-recoverybedrijf. Je betaald dan wel per mb, maar als je veel waarde hecht aan die foto's.....
Groetjes van Bugs

Han

Nog even aan het zoeken geweest bij Google en dit gevonden :

The best information on data recovery for cdrw can be found at these sites

BadCopy Pro lijkt me o.a. een prima proggie voor deze klus
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik ga hier morgen mee verder, mijn bed roept. Morgen weer werken dus..... welterusten.
en bedankt voor die laatste tip die andere twee daar ben ik helaas niets verder mee gekomen.