USB stick scannen

Gestart door john, 21 juli 2014, 03:55:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ik heb een 4Gb USB stick merk Dane. Sinds enige tijd, als de stick wordt aangesloten op de poort van mijn netbook (WIN7) of ultrabook (WIN8.1), krijg ik de melding dat ik de stick moet scannen op fouten enz. Laat ik die scan uitvoeren, is het resultaat "niks gevonden". Maar even zo vrolijk de volgende keer weer hetzelfde ritueel.
Zo lang ik die USB stick kan uitlezen en alles mee kan doen, vind ik het onzin die te vervangen.
Enig idee waarom telkens die melding "scannen" verschijnt?

Han

Ik zie dat hier ook bijna altijd als ik een usb apparaat aansluit. Voor zover ik weet wil windows bijna altijd de integriteit + bestandsstructuren controleren op USB-sticks. Ik klik het altijd weg zonder te controleren tenzij er problemen zijn met de stick. Alleen op mijn externe harddisks met NTFS bestandssysteem krijg ik die melding niet. Zal wel wat te maken hebben met het feit dat de usb sticks over het algemeen met een bestandssysteem van FAT16 of 32 draaien.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik begrijp nu dat het min of meer standaard reactie is van Windows, ofschoon bij WIN XP en WIN Vista gebeurde dat niet.
Laat het ook maar verder voor wat het is, tenzij de stick inderdaad bepaalde problemen toont of veroorzaakt.
Bedankt weer voor de feedback. Wat mij betreft mag je er een slotje op gooien.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!