GForce 6200, driver / openGL probleem

Gestart door mano001, 14 oktober 2007, 13:40:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mano001

Hallo allemaal

ik zit met het volgende probleem :
ik heb een gforce6200 512 videocard in mijn pc zitten
mijn pc : een Amd 2800+ systeem met 512 geheugen 300gig etc

nu heb ik mijn pc geformateerd omdat er echt TE veel rommel op stond
ik heb windows xp PRO opnieuw geinstalleerd, en mijn drivers netjes van de Nvidia website gedownload
je zou zeggen voila appeltje eitje klaar, en zo ging het opzicht ook wel, ik heb mijn resolutie en etc allemaal goed en het werkt ook verder naar behoren allemaal. ook een 2e monitor op de pc aagesloten en ook dat werkt allemaal, echter als ik een spel op start wat blijkbaar 3D nodig heeft zo als de OPENGL drivers, start het spel wel maar krijg ik een Blackscreen te zien, er komt dus totaal geen beeld door :

ik ben benieuwd om meer mensen hier problemen mee hebben / hebben gehad
en of iemand de oplossing hiervoor weet

Alvast bedankt  :goed

Han

Soortgelijk probleem heb ik ongeveer een jaar geleden ook gehad met een nvidia driver. De nieuwste driver van de site afgehaald, zonder aanwijsbare problemen geinstalleerd. Na het installeren moet je van de installatie rebooten en hoppa een zwart scherm. Ik kon de driver alleen verwijderen in "veilige modus".
Toen ik m'n oude driver weer installeerde werkte alles weer naar behoren.

Heb je nog een oude driver waarmee het eerder wel werkte?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

mano001

nee heb ik niet want ik zal je vertellen
toen ik deze kaart voor het eerst in de pc zette werkte hij als hij moest
ik hoefde alleen de driver te instaleren en dat was het eigenlijk zo als ik dus nu ook gedaan heb

maar nu krijg ik dus blackscreens met spelletjes die 3d/openGL nodig hebben

Han

Welke driver heb je toen geinstalleerd dan, waarmee het wel werkte. Er zat toch ook een driver-cd bij?
Je schreef namelijk eerder dat het niet correct werkt met een zojuist gedownloadde verse driver van de nvidia site.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

mano001

ik heb geen cd, toen hij nog werkde had ik de zelfde drivers gedownload als die ik nu ook geb gedownload

maar wat ik me herrinner is dat vroegr openl eigen drivers had om extra te kunnen instaleren maar blijkbaar is dat er niet meer,

ik weet me geen raad meer met me videkaart

Bugs

Als dezelfde drivers eerst wel werkten en nu niet meer kan natuurlijk ook zijn dat de videokaart zelf defect is.
Controleer even of de computer van binnen, en met name de videokaart, stofvrij is. Door te hoge temperatuur (veroorzaakt door stof) kan je videokaart ook rare dingen gaan doen.
Groetjes van Bugs

Han

Citaat van: mano001 op 14 oktober 2007, 19:48:31
toen hij nog werkte had ik de zelfde drivers gedownload als die ik nu ook geb gedownload
De driver versie die je toen downloadde was heel anders dan die je nu gedownload hebt. NVidia brengt zowat elke maand nieuwe drivers uit. Probeer dus eens een oude driver van hun, bijvoorbeeld deze van febr 2006.
Werkt die wel zoek dan verder naar een recentere die ook werkt. Je zoekt via google met zoekopdracht "nvidia forceware". Zo heb ik dat destijds ook gedaan voor mijn Gforce 6600GT.

Edit Bugs: Het is inmiddels 29 oktober 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!