IRQL_NOTT_LESS_OR_EQUAL 0X017F0304

Gestart door wolfie145, 11 november 2012, 12:27:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wolfie145

Hallo heren/dames van PCN.

Ik zit (uiteraard) met een probleem, vandaar mijn volgende vraag:
Ik heb een Toshiba Satellite laptop met windows XP service pack 3.
Eens in de zoveel tijd (willekeurig) valt de pc in een storing. Blauw scherm met de tekst:
IRQL_NOTT_LESS_OR_EQUAL 0X017F0304

Ik heb hier op het forum al gekeken, op google etc... Helaas zonder duidelijke antwoorden.

Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met een driver probleem van een (draadloze?) netwerkverbinding.
Bij apparaatbeheer staat een note bij PCI modem, helaas is hier verder niks over bekend.

Is dit een bekend probleem voor jullie, weten jullie er een antwoord op of hebben jullie tips voor mij wat ik zou kunnen doen?
XP opnieuw instaleren zal dit het probleem oplossen?

Alvast hartelijk dank.

Han

IRQL_NOTT_LESS_OR_EQUAL errors  komen 9 van de 10 keer door een geforceerde installatie van ongeschikte drivers.
Ga na wanneer het probleem begonnen is en welke driver je vlak daarvoor geïnstalleerd/geupdate hebt.
In je "IRQL_NOTT_LESS_OR_EQUAL 0X017F0304" Blue screen kun je doorgaans zien op welke file je pc crashte.
Voer die naam in google in en je hebt een indicatie in welke driver je probleem waarschijnlijk zit.

Als je vermoed dat het met de driver van de netwerkkaart te maken heeft, vervang deze driver dan en kijk of het probleem daarmee opgelost is.
Is dat niet het geval, neem dan contact met toshiba op hierover en vraag of zij de juiste driver voor je hebben.

XP opnieuw installeren helpt niet, als je niet over de juiste driversoftware beschikt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik kwam ook dit topic tegen over een toshiba laptop die ook jouw probleem heeft.
Daarin staan ook wat suggesties om tot een oplossing te komen.

Met name dit was interessant: I disabled the g setting in the wlan driver and now the bluescreens are gone.

http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa?threadID=49936
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Wegens gebrek aan reactie van de topicstarter sluiten we dit af.  :locked
Groetjes van Bugs