krijg epson printer niet aan de gang op laptop

Gestart door Format Arie, 19 augustus 2009, 21:16:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Format Arie

heb epson stylus photo 915 en die wil ik op mijn laptop werkend krijgen.
Dit lukt echter niet. De oude drivers (tm xp) waren niet geschikt, dus ben ik op zoek geweest naar nieuwe voor Vista. Heb epson320037eu driver gevonden, en die installeerd hij ook.
Maar printen, ho maar. Hij geeft dan net zoals bij het proberen bij te werken (later geprobeerd) van drivers via hardware, de volgende melding.
Er is tijdens de installatie van het stuurprogramma voor het apparaat een probleem opgetreden.
Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren.

Wat ik ook raar vind is dat als ik via config scherm kijk in map printers, dat daar helemaal niets in staat.
Kan iemand me nog verder helpen?

Han

Die melding "er is 'n fout opgetreden" is wel erg algemeen. Daar kun je echt helemaal niks mee.
Misschien geeft Betrouwbaarheidscontrole en foutopsporing in Vista nog iets meer aan?

Is dat niet zo dan kun je weinig anders dan contact opnemen met Epson erover. Het is immers hun driver die kennelijk niet deugt. Ik lees overigens op verschillende fora (via google) dat deze printer in Vista problemen geeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

betrouwbaarheidscontrole geeft niets bruikbaars aan.
Heb epson een mail gestuurd. even afwachten dus.

Format Arie

dit was hun antwoord

Hartelijk dank voor uw e-mail.


Probeert u een alternatief.



Slaat u de bestanden eerst op en laat ze daarna uitvoeren.



Herstart de computer en koppel daarna het apparaat weer op de pc.


Met vriendelijke groeten,



Anita



e-Service EPSON BeNeLux

Format Arie


Han

Zucht... alsof je dat niet doet als je die driver installeert. Ze denken zeker dat je achterlijk bent of zo. Helpdesken soms.....  >:(
Okee je moet eerst de driver installeren en dan pas het apparaat aansluiten tijdens de installatie als dat aangegeven wordt door het installatieprogramma maar dat is voor elk usb-apparaat bijna zo.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Geen antwoord meer terug gekregen.
Misschien ligt het aan mijn manier van vragen.
"..............Of kan ik beter op ander merk overstappen?"
Geef het op met deze epson op laptop. Doe het wel via de computer.
Wat mij betreft,  :slotje

Han

De helpdesk van Epson is niet de meest toegankelijke via email.

Chat of telefoon gaat denk ik beter. Dan kun je meteen zeggen of het werkt of niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Krijg zojuist het volgende bericht van Epson.

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Ik adviseer u om tijdens de installatie de printer niet aangesloten te hebben en de virusscanner en firewall te deactiveren.
Met vriendelijke groeten,
Matthieu
e-Service EPSON BeNeLux


Probeer ik nog even morgen, en dan waag ik een belletje

Han

Aansluiten doe je idd pas als de installatie daarom vraagt.
Firewall uitzetten heb in nog nooit van gehoord. Virusscanner uitzetten zou inderdaad kunnen helpen.

Succes!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Sluit maar af Han.
De tips uit laatste mail werken niet, en telefoontje levert niet meer op dan dezelfde dingen die ze mailen.

Han

Da's balen, Arie. Dat was dus de laatste printer van Epson die je ooit nog koopt......

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!