contact met usb-poort doet pc opnieuw opstarten

Gestart door teig, 21 maart 2009, 12:26:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

teig

Hallo,

Af en toe, wanneer ik een datakabel of usb-stick inplug gaat me pc opnieuw aan (vanaf groene laadbalkje die je altyd ziet bij opstarten) Is dit een soort kortsluiting ofzo? en wat het dan ook moge zijn, hoe kan dit zo opeens ontstaan?  :-\

Groetjes Teig

Han

Dat kan ontstaan als de voeding in de PC wat onstabiel aan het worden is doordat ie al wat ouder is.
Is je PC aangesloten op een geaarde wandcontactdoos, Teig?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Uhmm hij zit in een grote contactdoos met een algemene schakelaar erop (wel geaard zo te zien aan de metalen clipjes ja) Geloof dat het zo een goedkoop ding van de action was... Pc is bijna 3 jaar oud..

Han

Okee, ik snap dat de contactdoos geaard is maar is de wandcontactdoos (stopcontact) waar ie op aangesloten is dat ook?

  Niet geaarde wandcontactdoos

Geaarde wandcontactdoos

Aangesloten op een ongeaarde wandcontactdoos kun je met een al wat oudere voeding dit soort probleempjes krijgen.

Als een voeding 3 jaar oud is dan gaat ie langzaamaan minder output geven. Dat is gewone slijtage wat bij iedere voeding voorkomt.
Bij de goedkopere voedingen die standaard geleverd worden met de kast heb je eerder slijtage dan bij een merkvoeding.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Nee die van de wand is niet geaard... Dan zal die verloop stekkerkast die wel geaard is wel weinig aard-functie hebben?

Bugs

Geen enkele. Je hebt twee opties: nieuwe (stabiele) voeding aanschaffen of zorgen dat je deze voeding op een geaarde wandcontactdoos wordt aangesloten.
Groetjes van Bugs

teig

Bedankt voor de tip. Ik maak er uit op dat, wanneer ik alsnog over ga naar een geaarde wand-contactdoos dat ik het nog wel even uit kan zingen met de huidige voeding?


Groetjes Teig  :)

Han

Waarschijnlijk wel eventjes omdat de kleine kortsluiting die dan ontstaat en waardoor ie nu gaat rebooten dan opgevangen wordt door de aardlek.
Echt goed voor de componenten in je PC is het natuurlijk niet als er een kleine sluiting is. Die componenten willen liever een stabiele voedingssstroom.
D'r kan nu zelfs echt wat echt stuk gaan door deze situatie. Een nieuwe voeding is dus aan te raden en dan de PC echt aansluiten op een geaarde wandcontactdoos.

Zomaar een voeding aanschaffen is ook geen goed idee. Er is erg veel kaf onder het koren op de voedingsmarkt. Niet alle voedingen passen zomaar in elke kast.
Lees voor wat meer info de Voeding-FAQ op tweakers.net even door. Die staat vol met de meest recente info over voedingen. Goedkope no-name voedingen zijn binnen no-time weer onstabiel en produceren het geluid van bij wijze van spreken een stofzuiger. Daar zit je niet op te wachten. Je zoekt dus een stabiele voeding die zo min mogelijk geluid voortbrengt binnen jouw budget.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Ik zal, wanneer ik in de achterkamer wil blijven zitten met mijn pc, een gat in de muur naar de keuken moeten boren om bij een geaard stopcontact te kunnen komen. Echter zit op dat stopcontact ook de wasmachine e.d. Kan dit geen kwaad doordat hier (door de opzich zware wasmachine) veel activiteit in zal plaatsvinden qua wisselingen op he stroomnet? Of praat ik nu echt onzin hihi...

Ja gul waren ze niet met geaarde stopcotacten tydens de bouw van deze woningen :-\

Groetjes Teig

Han

Tja ik ben geen electricien maar ik denk zelf dat het geen goed idee is om je PC aan te sluiten op dezelfde groep als je wasmachine. Als het een huurhuis is informeer dan eens bij je woningbouwvereniging wat de mogelijkheden zijn. Vang je daar bot dan zal je wel met een ongeaarde wandcontactdoos moeten werken.

Toch is dan de nieuwe voeding noodzakelijk om de boel in de PC heel te houden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Okay, ik kan weer met 1 en ander aan de slag want ben weer een stuk wijzer geworden via hier.

Dankje wel  :)

Groetjes Teig   






Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!