HELP installatie van windows xp gaat fout

Gestart door Lennaert, 01 augustus 2007, 01:03:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lennaert

ik heb vandaag een nieuwe driver voor mijn moederbord geinstalleerd alleen tijdens de installatie liep mijn computer compleet vast heb em vervolgens opnieuw opgestart tenminste geprobeerd want verder dan het laadscherm van windows xp komt hij niet, hij start dan gewoon weer opnieuw op om vervolgens te vragen in welke modus ik em wil opstarten dit gaat keer op op keer zo maakt niet uit welke modus.
dus ik dacht ik herstel em met de windows xp cd, werkte ook niet dus ik heb me schijf geformateerd en geprobeerd windows xp opnieuw te installeren wat normaal een fluitje van een cent is maar nu krijg ik constant een een melding (tijdens de installatie) dat .dll, .exe etc. bestanden onjuist gekopieerd zijn door een waarschijnlijke fout met de cd ( heb de legale XP home (deze wil ik installeren omdat itunes het niet doet op de illegale (spreek uit ervaring)) en een illegale PRO maar bij beide krijg ik de melding), druk op enter om het nogmaals te proberen of esc om de het bestand over te slaan. als ik meerdere keren op enter druk krijg ik uiteindelijke dat mooie blauwe scherm waar iedereen zo bang voor is en kan ik alleen me pc maar opnieuw opstarten.
dus ik krijg nu niks geinstalleerd en me complete schijf is geformateerd
heeft iemand enig idee wat ik moet doen :'(

Han

Je had ook systeemherstel vanuit DOS nog kunnen doen.

Ik denk dat het een niet met het ander te maken heeft maar dat het toeval is dat je tegen dit tweede probleem aanloopt. Het niet kunnen installeren van XP vanaf een originele xp-cd kan twee oorzaken hebben.
De eerste is een defecte cd maar als die er okee uitzien (zonder krassen) dan lijkt me dat niet de oorzaak.
De tweede oorzaak is dat er een probleem is met de harddisk waarop je wilt gaan installeren. Als windows er eerst de bestanden naartoe kopieert en die dan vervolgens niet meer terug kan lezen dan krijg je ook het blauwe scherm wat jij beschrijft.

Heb je gesnelformatteerd of echt geformatteerd?

Als dat ook niet helpt check dan je harddisk op fouten met een tooltje van de fabrikant. (Zie hier)


Edit Bugs: Het is inmiddels 18 augustus 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!