Spam-mail

Gestart door Eric T, 26 oktober 2006, 22:08:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric T

 :o

Hallo Han,

Hoe gaat het inmiddels met je gezondheid?

Ik heb net het topic gelezen , over ongewenste mail, (een vraag van nirak) want ik heb daar  ook last van.
Ik denk dus ook dat het gekomen is wat jij daar omschrijft van die filmpjes en grapjes die geforward worden.
Maar ik gebruik norton antivirus en norton spamfilter . De grapjes van mijn kennissen die hem doorsturen , komen nl. wel in de spammap.En die vervelende mailtjes komen in mijn gewone mailbox , nu blokeer ik wel iedere keer die afzender , maar het is iedere keer een andere. Ze zijn overigens allen in het engels.
Kan ik hier iets tegen doen Han , want ik las nl. ook dat je voor die spamwasher moet gaan betalen inmiddels , dat het geen freeware meer is.En kan dat wel i.s.m.norton?

Ik hoor het wel Groetjes Eric :(


Han

Hoi Eric,
Met m'n gezondheid is het nog steeds niet wat het wezen moet, maar stapje voor stapje ga ik me wel beter voelen en da's alvast wat. Aanstaande woensdag krijgen we de uitslag van een onderzoek wat ik gehad heb en da's best spannend. Afwachten dus wat dat brengt.

Tja spam....
Dat spam steeds een andere afzender heeft is hét probleem. Je kunt wel hele domeinen gaan blokken maar dan blok je toch misschien afzenders die je liever niet blokt. Ik gebruik dus Mailwasher pro, zoals je al begreep en ik zou niet meer zonder willen. Het programma maakt gebruik van gerenommeerde spamlists en je kunt zelf een blacklist aanmaken. Als ik mail ophaal dan open ik eerst mailwasher. Die zoekt automatisch de mail voor me uit en als ik op de knop "Process mail" klik dan pas opent Mailwasher mijn mailprogramma en laat dan alleen de mail daar door die geen spam is. Ook virusmail vis je er op deze manier zo uit. Kortom een geweldig programma wat zijn geld dik waard is!!

Mailwasher en Norton Antivirus bijten elkaar niet. Tenminste niet tot en met versie 1005 van NAV. Daarna ben ik afgestapt van NAV omdat ik vond dat het programma teveel resources ging verbruiken en zich teveel ging bemoeien met zaken waarvan ik vind dat een virusscanner daar niks mee van doen heeft. Enfin, da's weer een ander verhaal  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eric T

 :goed

Ok , han

Bedankt is die maiwasher kostbaar?

Is wel balen , is dat de enige manier om er van af te komen?

Groetjes Eric

Helen

Mailwasher Pro kost USD 37 zag ik op de site, maar er is ook een gratis versie

Dan is er ook nog bijvoorbeeld Spamfighter
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Hee, tof dat er weer een free versie is. Die was er altijd en toen ineens niet meer.
Ze hebben zich zeker gerealiseerd dat ze zo klanten kwijtraken.  ;)
De free versie heeft wel véél minder mogelijkheden. Je kan er maar 1 mailaccount mee checken en er is geen "global spam database" beschikbaar. Dat zijn juist de features die ik nodig heb.

Het programma Spamfighter ken ik niet. Ik gebruik Mailwasher Pro al jaren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eric T

Hoi ,

Nou in ieder geval heb ik twee mogelijkheden , dus ik zal even kijken wat ik het beste kan doen.

Beiden alvast bedankt voor jullie oplossing en raad , en Han succes met de uitslag as. woensdag , en alle goeds toegewenst.

Ik weet het weer , dus dan kun je wat mij betreft dit Topic sluiten.
Groetjes Eric en bedankt  :goed

Han

Bedankt voor je goede wensen, Eric.

Ik sluit het topic hiermee af   :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!