Windows Xp versie legaal of illegaal?

Gestart door Format Arie, 11 november 2004, 23:04:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Marktplaats kan het waarschijnlijk weinig schelen. Tegen 12.30 uur vandaag, staat hij er weer gewoon op met dezelfde advertentie. Op plaatsingdatum van de 12de.
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=software&u=systemen&ID=19312
:(

Han

Ik heb gewoon weer een klacht verstuurd. Als meer mensen dat doen komt er misschien een reactie.

Ik heb deze oplichter maandag ook aangegeven bij u. U heeft de advertentie toen verwijderd. Graag actie.

Deze adverteerder doet alsof hij legale versies van WinXP pro verkoopt maar uit een cd die mijn vriend bij hem kocht blijkt dat hij cd's verkoopt die horen bij een bedrijfs of school licentie. Deze mogen niet los verkocht worden en deze WinXP mag alleen gebruikt worden door de werknemer of leerling van dat bedrijf of school.
De cd kan voor rond de 20 euro aangeschaft worden op school of bedrijf. Deze meneer verdient dus grof aan deze illegale praktijken.
We hebben hem ook aangegeven bij Microsoft NL.

Graag uw permanente oplossing om te voorkomen deze gebruiker zijn illegale praktijken via marktplaats nog kan beoefenen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

ik het met een soortgelijke strekking ook nog een keer gemeld bij marktplaats.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Bugs

Groetjes van Bugs

Han

Mooi.  :)
Morgen maar weer kijken of ie er weer staat. We houden dit mannetje in de gaten.
Op speurders.nl staat ie niet meer nadat ie verwijderd is.

Ik mag hopen dat die vent straks met een hele doos vol met van die nep-cd's in z'n maag zit.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Had het zelf ook bij marktplaats gemeld vanmiddag. Maar waar wordt ie nou aan opgehangen Han ?? Houd wel van horror. Zeker na die 75 euro die ik kwijt ben. ;D ;) Mijn banknummer is XXXXXXXXX (zelf maar sensuur toegepast, voor een ander het doet  ;))

Han

Ik hoop dat Marktplaats/Speurders 'm een ban op z'n IP-nummer. Meer kan je niet verwachten.
Je kunt ook nog aangifte van oplichting doen bij de politie.

Ik heb een plaatje geclipt van een eerdere advertentie van 'm. Daarin staat z'n gsm nummer.
Als ie onder een andere naam adverteert, maar wel met dat GSM nummer dan geef ik 'm weer aan.
Als je dat GSM-nummer wilt hebben PM me dan even. Dat zet ik niet zo op het forum.

Met zoeken op GSM nummer vind je z'n advertenties zo terug.
Hij staat ook weer met 3 advertenties op Speurders.nl ( zie hier )
Ik heb ook daar weer een klacht ingediend

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Weer een klacht ingediend bij marktplaats. Stond vannacht weer met precies dezelfde advertentie op marktplaats. plaatsingdatum 15-11.

Han

We blijven gewoon klachten indienen over zijn advertenties tot ze er zat van worden.  :yessss
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Gisteren stond ie er weer op marktplaats.  >:(
Dit keer heb ik een andere email verstuurd.

Ik heb jullie nu al een paar keer gemaild dat deze adverteerder illegale software verkoopt. Hij doet alsof dit legaal is maar dat is het niet want hij verkoopt XP-cd's die alleen geldig zijn op scholen of in een bedrijf als je daar werkt of studeert!!
Willen jullie deze adverteerder nu eindelijk eens goed aanpakken. De advertenties van hem met deze software blijven terugkomen!!
Hij is inmiddels ook aangegeven bij Microsoft.

Alvast bedankt.


De advertentie is weer weg  :tureluurs
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

themasteronline

Nou maar hopen dat het heeft gewerkt, want dit figuur is nogal hardnekkig.
Het lijkt wel een virus
jammer dat hij niet zo`n pc heeft als deze smiley :nouja

Format Arie

Marktplaats reageert niet op klacht,......en hij staat er gewoon weer met een volgend exemplaar, plaatsingsdatum 18-11. :(

Han

Wat een stelletje k*t-beheerders daar  op Marktplaats zeg.
Bij speurders.nl gaat het beter. Daar zie je 'm niet meer.

Ik heb wéér een klacht ingediend.  >:(
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

En nogmaals een klacht ingediend. Ditmaal heb ik erbij gezet dat de politie op de hoogte is gesteld.
Misschien dat dat ze wakker schud??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

We kijken steeds of die advertentie en weer/nog staat op marktplaats.nl.
Is dat zo dan een klacht indienen omdat die meneer illegale software verkoopt en dat er niet bijschrijft.
Hij doet alsof het legale versies zijn.

Ik denk dat je het beste echt aangifte kunt doen Arie. Dan pakken ze die gast echt aan. Zo wordt het niks.
Hij blijft adverteren en mensen oplichten en marktplaats doet er geen zak aan. Elke dag verkoopt ie weer CD's.
Aangifte doen bij de politie kan tegenwoordig online. Jij bent niet strafbaar, hij wel door zijn misleidende advertentie. Dat kan hier.
De advertentie staat er nu dus kun je mooi een link maken en die gast z'n gegevens erbij zetten. Met z'n 06 nummer erbij heeft de politie 'm zo te pakken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Kijk eens aan. Een handige pagina waarmee je in 1x kunt kijken waar ie zijn illegale CD's te koop aanbied.
advertentiezoeker.nl

2dehands.nl is inmiddels ook op de hoogte gebracht van de praktijken van deze meneer.  :kweetniet
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb mail terug van 2dehands.nl :

Medewerker 2dehands  :
Ik heb de advertenties met betrekking tot deze cd's verwijderd.
Ik hoop dat ik u hierbij voldoende op de hoogte heb gesteld.

Ik :
Dank u wel voor de medewerking. Nog één vraag hierover.
Kan deze adverteerder weer opnieuw advertenties aanmaken op 2dehands.nl
waarin hij zijn illegale CD's opnieuw aanbied?

Medewerker 2dehands  :
Dat is op dit moment wel mogelijk. Dat betekent dus dat dit regelmatig in de
gaten moet worden gehouden door ons. Stel dat u merkt dat het weer zover is,
dan kunt u het altijd doorgeven. En dan zal ik ze uiteraard weer
verwijderen.
Ik hoop dat ik u hierbij voldoende heb geinformeerd.

Ik :
Er staat nog een advertentie van hem op 2dehands.nl waarin hij WinXP cd's
aanbied op advertentienummer 6969152.

Deze advertentie staat notabene in de rubriek "Auto Accessoires"
Dat bewijst eens temeer dat het hier een oplichter betreft.

Medewerker 2dehands  :
Ik heb deze advertentie zojuist verwijderd.

Ik :
Dat heb ik gezien.
Dank u wel!!



Als er dus weer advertenties staan daar, laat mij dit dan even weten. dan mail ik die Mw weer terug erover.

Bij Marktplaats zijn ze ook weer verwijderd  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

Volgens mij staat er weer een advertentie van die man...
wat een irritante volhouder :tureluurs >:(
Link naar advertentie
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Hij houd vol, maar wij ook  ;)
Had ie maar geen PCNer op moeten lichten  >:(

Mail is verstuurd naar die mevrouw van 2dehands.nl waar ik al eerder contact mee heb gehad en ook naar speurders.nl want daar adverteerde ie ook weer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!