DVD-ROM en -RW kwijt?!

Gestart door Stijn, 18 september 2004, 09:21:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stijn

Sinds een nieuwe installatie van WinXP Pro, zit ik diep in de ... met mijn pc. Mijn Windows vindt namelijk geen van de 2 dvd-spelers. In de BIOS kan ik er nog aan, maar van 't moment dat ik in Windows kom, niets meer. Hij toont ze niet in "Deze computer", en geeft een foutmelding bij de hardwareconfiguratie.

In de eigenschappen van de hardware geeft hij: "Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39) Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten."

Ik heb al verschillende keren geprobeerd ze te uninstallen, en vervolgens opnieuw hardware te installeren, maar hij blijft dezelfde fout geven...

Iemand een idee, pls???

Zandman

Hebben ze allebei wel al gewerkt onder Xp ?
Zo niet kijk dan even in deze lijst na of ze compatible zijn met windows xp
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Stijn

Yep, ze hebben inderdaad allebei al gewerkt. 't Is echt sinds de nieuwe installatie van Windows.
Na deze installatie heb ik de vorige backup van mijn register gewoon opnieuw teruggezet; dit was waarschijnlijk om problemen vragen? (Voordeel was wel dat alle links e.d. van de bestaande software behouden bleven, en ongeveer alle software werkte gewoon verder.)

Anyway, ik heb nujuist Windows opnieuw (voor de verandering) geïnstalleerd, en alles is weer in orde. (Ik had gewoon ècht geen zin meer om nog veel te zoeken en prutsen.)

Ik veronderstel dat dit probleem met mijn register-herstelling had te maken?

Toch bedankt voor je reactie,
Stijn.

Zandman

Denk idd dat die backup van het register het probleem is
Als je een oud register terug zet is het vervuild met allerlei dingen die er niet meer toe doen
Het is effe een werk om alle programma's op niet te installeren maar dan heb je wel weer een goed werkende computer zonder vervuiling
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Stijn