scherm rotatie

Gestart door themasteronline, 05 juli 2004, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themasteronline

Hoi allemaal,
Ik werd net even door mijn vader opgebeld, hij had een klein probleempje met zijn laptop nl het beeld was een kwartslag gedraaid nadat mijn kleine neefje de laptop even onder handen had genomen  op zich is dit vrij simpel te verhelpen dacht ik aangezien hij een computer analfabeet is en hij in griekenland woont wilde ik dus dit even telefonisch oplossen. is een kleine moeite zei ik nog, vooral omdat wij dezelfde laptops hebben nl een acer travel mate met een standaard Intel graphics controller erin normaal gesproken klik je rechts op het buraublad  en dan onder eigenschappen en dan de tab instellingen en dan de knop geavanceerd dan kom je de tab tegen van je graphics controller waar je dus je beeldscheerm kan laten roteren. Op mijn normale pc werk dit truucje zo maar hoe moet het op een acer travelmate? want op de boven genoemde manier krijg ik het niet voor elkaar,
ik zit zelf te denken aan een instelling die bepaald of het beeldscherm op portret of landschap moet staan , maar waar kan ik die vinden??  toch wel leuk die kleine kinderen die aan je pc zitten. Wie kan me helpen ?
Alvast bedankt.
grtjs Marco :-X  

Han

Eerst maar even een linkje zodat iedereen weet hoe zo'n travelmate eruit ongeveer ziet. Welk type heeft hij precies? Er zijn meerdere types. Misschien kunnen we een pdf-je online vinden met de oplossing hiervoor?

Tja hoe dat roteren werkt op die specifieke laptop is van hieruit nu alleen maar gokken.
Paar suggesties :
- Misschien in z'n startmenu een aparte optie voor graphics instellingen?
- Misschien zit er bij dat type een toets op het toetsenbord om te roteren?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

themasteronline

even wat verdere info het gaat om een travel mate 400 series ik heb zelf een 660 maar dat maakt niet uit  want de graphics controller is op alle 2 hetzelfde de sugesties wat han  hierboven al aan voerde heb ik al geprobeerd (nog bedankt)(maar het linkje is naar de verkeerde travel mate han) en daar kwam ik niet verder mee. ik ga zelf ook nog even verder zoeken  ::)

Han

Nogmaals de vraag welke travelmate het precies is.
Je kunt hier zoeken in de FAQ maar dan moet je wel weten welke het precies is.

Misschien een rare vraag, maar is hij ingelogd als administrator? Is dat niet zo, dan zou het kunnen zijn dat sommige instellingen voor hem verborgen zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

themasteronline

Is ingelogd als admin  dat kan ik ook nog doen via remote admin , het is de acer travelmate 430
grtjs marco

Han

Hier staat een nederlandstalige handleiding van de TravelMate 430 in het Nederlands.

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/TravelMate_43x/manual/guide-dutch.pdf

Die ftp-site is HEEL ERG traag!!

Lukt het met die link niet ga dan even met een ftp-programma naar ftp.acer.nl en log anounymous in. Je komt dan op het publieke deel van de hun ftp-server. De betreffende handleiding vind je hier : /notebook/TravelMate_43x/manual/guide-dutch.pdf
Als het niet lukt om het bestand te pakken te krijgen dan kan ik je het betreffende bestand ook mailen.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

themasteronline

Helaas brengt de guide op de ftp site   geen soelaas? ik snap het echt niet!! bij zo goed als iedere pc kan je het bureaublad echt heel simpel een kwartslag laten draaien  behalve bij de travel mate dus .. is misschien nog iemand met de beruchte eureka???   ::)

Han

Heb je al contact opgenomen met Acer hierover.
Als iemand het je zou moeten kunnen vertellen dan zijn zij het lijkt mij.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

themasteronline

Ik heb al eens eerder contact gehad met acer helpdesk en werd daar overspoeld met onkunde, maar goed nieuws ik heb het zelf opgelost. Hoe? : ik heb een andere video driver erop gegooid en toen kwam dat beruchte tablad er wel ineens wel bij oftewel  rechts klikken op je bureaublad  klik properties klik daarna tablad settings daarna de knop advanced klik daarna op het tablad van je video controller bij sommige zie je nu al een tablad  met rotate maar in het geval van de travelmate moet je op de knop grahics properties klikken waarna je het tabblad rotate ziet en voilla!!!! probleem opgelost. 8) altijd handig remote admin. Sorry maar ik werk met engelstalige besturings systemen maar met een beetje logica kun je het zelf naar het nederlands terug vertalen.
grtjs marco

Han

Het was dus alleen een driverprobleempje  ;)

Fijn dat je het voor je vader op afstand hebt kunnennfixen  :)

Ik sluit het topic af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!