CF kaart kapot ?

Gestart door Martijn, 17 april 2004, 19:16:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn

Goed, leuke dag gehad in Keulen, bijna 170 foto's gemaakt, thuisgekomen wil ik de foto's uitlezen op de computer, maar hij vind de camera wel en vervolgens roept ie dat ik moet controleren of de camera is aangesloten en word de wizard gestopt.

Nu is het rare dat wanneer ik mijn andere cf kaartje (van 8 mb) er in stop, dat dan wel alles gaat zoals gebruikelijk en gewoon de foto's naar de pc kan overzetten.

Iemand enig idee wat het kan veroorzaken, heb de hele dag foto's gemaakt en kan ze op de camera uitlezen.

Wat ik al gedaan heb:

- systeemherstel (dacht dat de camera dwars lag).
- contactgaatjes van het kaartje schoongemaakt.
- ook op sonja's computer hetzelfde probleem.
- uitproberen te lezen met een card reader, maar die werkt niet samen met winxp.

Ik zou zo balen als ik deze foto's kwijtraak  :(

Het gaat om een canon powershot A40.

Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Zandman

Als je de foto's wel vanaf de camera kan uitlezen lijkt me niet dat het kaartje stuk is
Kijk eens in de verkenner als je de camera aansluit of er een verwisselbare harde schijf staat
Dan kan je via de verkenner misschien de foto's van het kaartje naar een map kopieren
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Martijn

Ik kan foto's lezen van een ander kaartje, ik had vandaag de 64 mb kaart helemaal vol gemaakt, en die leest ie niet, mijn reserve kaartje de 8mb leest ie probleemloos.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Martijn, niet verder rotzooien met die kaart. Er is duidelijk toch iets mis mee, als je een andere kaart in de camera zonder probleem goed uit kunt lezen.

De dwarsligger is nu via de camera nog uit te lezen dus ga ermee naar de vakhandel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

Zover was ik ook al gekomen, desnoods laat ik alle foto's bij een fotoboer op cd zetten, en als dat niet gaat koop ik nog liever een nieuw kaartje dan deze kaart te formateren.

Was benieuwd of jullie nog andere ideeen hadden.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Dat spul is zo gevoelig. Als er belangrijke foto's opstaan dan moet je gewoon geen risico lopen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

Tja, voor ons zijn ze zeer belangrijk, als het onzin foto's waren was het helaas pindakaas formateren die hap, maar tja een dag als vandaag en dan geen foto's hebben.

We hebben ze net ff op tv kunnen bekijken.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Hoe is het afgelopen met je foto's Martijn?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

Ik ben het kaartje vergeten mee te nemen toen we naar de stad gingen, ik hou jullie op de hoogte  ;D
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Josette

Martijn,

ik weet niet of jij hetzelfde aan de hand hebt als een vriend van mij die naar Compostela is. ;)

Maar haal je kaartje er eens uit en lees ze dan eens bij hem gaf het extra geheugenkaartje voorhang op de camera.

Josette  :-X
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik begrijp je antwoord niet, Josette

Bedoel je de kaart niet in de camera uitlezen maar in een losse card-reader?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Oeps fout gelezen. ;)

Wat hij toen had was dat hij dacht dat al de foto's op het toestel zelf weg waren.
Maar zolang dat kaartje erin zit neemt hij voorrang op dat kaartje.
Bij verwijderen extra kaartje zagen we de foto's op het toestel zelf ook.

Sorry.

Josette  >:( >:(
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Joh ik wist niet dat er ook camera's zijn waar je foto's op het toestel zelf opslaat. Ik dacht dat dat alleen op flash-kaartjes ging.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ja Han,

de mijne werkt ook zonder los kaartje zit alles in het toestel zelf.
Ik hoop dat ik het zo goed uitleg!
Als dat vol is kunnen we zo een apart kaartje gebruiken.
En dan daar weer opslaan.

Josette ::) ::)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Martijn

Dat is helaas bij mijn camera niet het geval.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Martijn

even een kleine update, kom net bij de computerboer vandaan die heel aardig ff een card reader aansloot, en die kon het kaartje ook niet uitlezen, dus helaas kaartje laat zich op geen enkele manier meer op de pc uitlezen.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Zandman

Dat is flink balen martijn dus het ligt niet aan de camera maar aan je kaartje ?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Bugs

Misschien heb je hier iets aan, Martijn?
Groetjes van Bugs

Han

Misschien kan je nog iets aanvangen met Badcopy Pro?
Je weet wel, dat programma uit dit topic van Ad.

Ik heb al verschillende malen data terug kunnen halen hiermee. Als je camera op de PC aangesloten hebt zitten met je kaartje erin en je je camera aanzet dan zie je normaal in je verkenner een drive erbij komen. Zie je die nog wel?
Het is voor het gebruik van Badcopy Pro wel noodzakelijk dat je een drive ziet waarnaar je kunt verwijzen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

hij ziet de camera nog wel, maar daarna houd het op, dus in theorie ziet ie de drive nog wel, maar kan de kaart niet meer aanspreken.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest