Defecte pixel in TFT scherm

Gestart door Format Arie, 03 maart 2004, 09:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Mijn nieuwe scherm is net aangesloten. Het ging allemaal wel erg simpel.
Ziet er mooi uit. Er is maar 1 maar. Ik heb een heeeel klein wit puntje (pixel) een centimeter of 4 van onder in het midden.
Ik heb zelfs een pixelverzekering  van 14 dagen. Kan hem dus op eigen kosten terug sturen, en een nieuwe vragen. Echter, ik zie die pixel alleen op zwart of blauw scherm.(en daar heb ik mijn compu niet voor) Tijdens het internetten, of gamen of wat dan ook,zie ik hem totaal niet. Wat zouden jullie doen? Terugsturen vanwege die pixel die je eigenlijk toch niet ziet, en maar (af)wachten tot een nieuwe komt? Vraag dus om een mening, wat me makkelijker lijkt dan een oplossing.


edit Bugs: Ik heb hier even een nieuw topic van gemaakt, Arie. Dit is een vraag over een defect aan de monitor, zo blijft het wat overzichtelijker.   ;)

Bugs

Ik zou 'm omruilen, Arie. Hoewel je dan natuurlijk weer voor hetzelfde probleem (of erger, een scherm terugkrijgen met nog meer defecte pixels) kan komen te staan.

Mezelf kennende zou ik mij op termijn steeds meer gaan irriteren aan die defecte pixel. Mijn advies: Omruilen nu het nog kan.

Hier even een linkje met uitleg over defecte pixels:
Een waarvoor je Acrobat Reader nodig hebt en dezelfde pagina maar dan via Google in HTML versie, dus in je browser leesbaar.
Groetjes van Bugs

Format Arie

Heb hem ook via die pcvergelijk.

Josette

Ik meen me te herinneren, dat ze een limiet hebben van 10 pixels.
Waarvoor je geen andere krijgt.

Ik  weet niet of het nog zo is.

Groetjes,
Josette  :-X :-X
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Martijn

Ik heb dit even van de site geplukt van pcvergelijk waar arie zijn scherm heeft gekocht:

Gratis Pixelgarantie TFT's
Laatst bijgewerkt: 05-02-2004

Pc Vergelijk biedt u gratis pixelgarantie op alle TFT monitoren.

Procedure:
Treft u binnen 14 dagen na levering een dode pixel (of subpixel) aan in een straal van 10 cm van het midden, dan dient u contact met ons op te nemen. Nadat u van ons een bevestiging heeft ontvangen, kunt u het scherm terug sturen (op eigen kosten) naar het door ons opgegeven adres.
Zodra het scherm bij ons binnen is gaan wij over tot levering van het nieuwe scherm. De monitor wordt omgeruild voor een zelfde merk/model of een vergelijkbaar model/type indien deze niet meer leverbaar zou zijn, u hebt dus geen aanspraak op een ander product.

De "14 dagen garantie" loopt door op het tweede scherm dat u geleverd krijgt. En begint niet opnieuw. De verzenddagen gaan niet van de '14 dagen pixelgarantie' af, de garantie gaat pas verder als u het nieuwe scherm geleverd krijgt.

Het afleverbewijs van de vervoerder dient als ingangsdatum/vervolg van de garantie.

Verpakking:
De verpakking dient origineel, onbeschadigd en onbeschreven te zijn (inclusief al het verpakkingsmateriaal/kabels/handleidingen, overige accessoires). Mocht de doos niet aan deze voorwaarden voldoen, dan wordt hier voor € 20,- in rekening gebracht.
Retour sturen:
Voor het onterecht retour sturen worden er vervoers- en administratiekosten van € 40,- in rekening gebracht.
Dode pixels die veroorzaakt zijn door schade van buiten af, vallen niet onder de garantie.
Schermen door onze RMA afdeling bij ontvangst gecontroleerd op defecten.

Bij aanschaf van een TFTmonitor verklaart u zich akkoord met deze voorwaarden.

Tevens zijn er een aantal upgrades mogelijk voor de pixelgarantie:

Upgrade naar dekking volledig scherm € 25,-

Upgrade naar on-site omruiling € 39,-

De volgende merken beschikken standaard over pixelgarantie:

Acer (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
ADI (30 dagen, afhandeling ADI)
Belinea (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
BenQ (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
CTX (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
Eizo (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
Hercules (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
Hitachi (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
HP (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
Iiyama (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
LG (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
NEC‑Mitsubishi (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
Neovo (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
Philips (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
Samsung (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
Sony (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)


Ik moet eerlijk zeggen dat ik het maar een rare regeling vind, waarbij ze voor van alles en nog wat geld in rekening brengen, ik zou voor de zekerheid eerst met Acer bellen: 0900 2020 767 (0,20 €/min) om te vragen wat hun standaard garantie is.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Format Arie

Ik heb zelfs voor 25 euro garantie voor HEEL het scherm gepakt.
Maar ik twijfel wel om hem terug te sturen. Versturen op eigen kosten, weer (weken?) wachten. Wat krijg je terug?  Nog erger?
Terwijl ik de pixel haast niet zie. (Dacht dat die groter waren)
Alleen maar op donkerblauw bureaublad en op zwart beeld.
Maar ja, als iedereen roept je bent een l.. als je het niet doet...?
Vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben naar jullie mening.
(hoezo hebben jullie geen invloed op PCN? ;D)

Zandman

Ook ik zou hem terug sturen arie
Je gaat je volgens mij idd in de loop van de tijd steeds meer ergeren aan die pixel .
Kan me voorstellen dat het een teleurstelling is als je weer 14 dagen moet wachten
Maar als je daar een scherm voor krijgt zonder dode pixels dan lijkt het mij het wachten wel waard
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Dit regeltje zit me dwars : De "14 dagen garantie" loopt door op het tweede scherm dat u geleverd krijgt. En begint niet opnieuw. De verzenddagen gaan niet van de '14 dagen pixelgarantie' af, de garantie gaat pas verder als u het nieuwe scherm geleverd krijgt.

Wat als de levering van het nieuwe scherm 14 dagen duurt en in die nieuwe de pixelfout op een veel meer irritante plek? Heb je dan nog garantie om die weer retour te sturen??
Dat zou ik ff goed navragen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Of ik hetr nu doorvraag of niet, die regel geld inmiddels. Ik heb het gedaan omdat ik DIE garantie, hoe weinig dan ook, niet bij de anderen kreeg.
Wat zou jij doen Han, toch terugsturen?

Han

Als ik zo weinig last van die ene dode pixel had als jij zegt dan zou ik het zo laten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Zoveel vertrouwen als ik in je heb Han, zou ik weer je advies hebben opgevolgd. Ware het niet, dat ik eerder dan je bericht al kontakt heb gehad met pc vergelijk, en afgesproken had, hem toch vandaag terug te sturen.
Nu maar hopen dat ik er niet eentje met meer dode pixels terug krijg. :)

Han

Als je voor die pixelgarantie betaald hebt dan geef ik je gelijk.  ;)
Kunnen ze je TFT in de winkel niet ff aansluiten om te kijken of ie in orde is?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Nee schijnbaar moeten ze de monitoren in originele en dichte verpakking versturen. (Anders zouden we misschien wel eens kunnen denken dat de monitoren met enkele pixels bewust gestuurd worden naar mensen die geen garantie hebben, of er net buiten valt, denk ik) Ik kan dus een scherm met meer dode pixels terug krijgen.

Han

Duimen dan maar dat het dit keer goed gaat.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Grrrrrr.... (de al betaalde) monitor die ik op 4 maart retour afzender heb gestuurd, is dus nooit bij afzender aangekomen. :boos :boos :boos :boos

Han

Toch wel aangetekend verstuurd hoop ik??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Met mijn CRT heb ik de afgelopen 2 jaar anders genoeg gedoe gehad. In 2 jaar 4 maal defect. Na de 4e maal defect heb ik nu een andere gekregen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

jaja kan wel zijn maar nooit "dooie pixels" ;D ;)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Ik heb liever 'n dooie pixel als een dooie CRT-monitor  ;)

Arie, heb je al wat gehoord over je zoekgeraakte TFT?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!