virtueel memory

Gestart door quantum, 07 november 2003, 11:55:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quantum

mijn xp heb volgend probleem
een spel voor de kids van lannoo wil niet werken ( probeert dat maar eens de kids uit te leggen)
            ik krijg een kader director player 6.0
(melding;)
this program requires at least 3mb of free virtual memory to run

wat kan ik er aan doen?
pc 2,66
1giga ram geheugen
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

bjo

probeer het eens met programma compabillity als het een iets ouder game is wil het daarmee wel eens werken
dan moet je ff kijken waar die het beste onder werkt en stelje het daarmee in
[move]there is no power like xp power[/move]

quantum

dag bjo
cd is maar 14 dagen oud en het heeft al gewerkt , maar nu telkens bij opstarten  krijg ik dit fenomeem
dus compabiliteits test zal overbodig zijn  :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Het gaat er hier dus om dat het spel niet kan starten omdat er niet voldoende geheugen is. Heeft het eerder wel al gedraaid dan was dat geheugen eerder wel vrij. Vraag is dan nu wat bij jou zoveel geheugen verbruikt??
Kan dat misschien te maken hebben met dit probleem?

Loop je Opstartmap nog eens secuur na en check op virussen zoals ik al schreef in je andere topic.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

opstartmap is al heel klein en heb er nu nog enkele uitgeschakelt en steeds zelfde probleem
heb intussen ook compabiliteit gedaan en zelfde probleem tenminste 3mb VIRTUEEL geheugen nodig
kan niet begrijpen waarom virtueel geheugen nodig is aangezien ram genoeg aanwezig is ( en veel sneller dan de logge swapfiles)
ben wel een héél lastige belg hé :(
( gelukkig zitten er nog niet veel belgen op internet)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Ik begrijp niet dat het eerst wel werkte en nu plots niet meer, maar dat begrijp jij ook niet  ;)
Okee we proberen uit te vissen hoe en wat.
Het lijkt me zinnig om eerst het virusprobleem tot een goed einde te brengen en daarna verder te gaan hiermee. Ik heb vaak genoeg gezien dat virussen erg rare dingen kunnen veroorzaken op een PC.

- Hoe is je virtueel geheugen ingesteld op deze PC, Quantum?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

windows  laten zelf beheren minimum 2mb en 1157mb max
PC PIV2.66 mhz

Han DEze computer geen virussen , virusprobleem op mijn andere pc PII 350
 :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Je minimum staat wel héél erg laat Quantum. Vroeger deed je het virtueel geheugen 2,5 x de grootte van het RAM maar met de enorme hoeveelheid RAM die de meesten tegenwoordig in hun bak hebben is dat niet meer nodig.

Stel 'm eens handmatig in (minimum én maximum) 20Mb groter dan de grootte die het bestand "pagefile.sys" is. Dat bestand vind je terug in de root van je XP-partitie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

pagefile.sys heb ik laten zoeken en vind dat niet (oem versie anders?)

Heb nu tabblad voor mij "virtueel geheugen
"was ingevuld aangepaste grootte
 begingrootte 1400mb
maximaal        2304mb


wisselbestandsgrootte alle stations
minimum 2mb  
aanbevolen  1150mb
momenteel toegewezen 1400mb

dank
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Pagefile.sys is een verborgen bestand. (Systeembestand)
Kan je bij jou de systeembestanden zien?

Dat bestand is het wisselbestand van XP. Het moet er zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

vind dat niet :(
heb eerst verborgen mappen weergeven aangevinkt dan zoeken niks
heb dan*.*sys en staat er niet
1722  sys bestanden verborgen of niet evenveel bestanden te zien
misschien een tip?
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

geraak niet bionnen aan de voordeur dus de moeilijke weg
H_key_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlset\Control\Session Manager\Memory Management
waarde
c;\pagefile.sys 1410 2304
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

ja ik zie zelf wel dat ik verkeerd ben register is de ingestelde waarden sorry

vind die file niet ;zoeken incl verborgen mappen en bestanden
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Dat bestand past zichzelf wel aan, als je de waarde van het virtueel geheugen aanpast.

Als je 1Gb RAM in dat ding hebt dan moet minimaal en maximaal 80Mb ruim voldoende zijn. Is dat het niet, dan krijk je vanzelf van windows wel een meldingt dat hte virtueel geheigen te laag staat. In dat geval zet je 'm wat hoger.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

gelezen op medion van mijn 2.66 pc

Lorsque je démarre une seccion, je reçois une error de mémoire virtuelle. En fait pagefile.sys n'existe pas et ne se crée pas. J'ai déjà essaié plusieurs fois via system de créer une swap file soit sur c: soit sur d: et toujours pas moyen de créer ce fichier.
Any idea?
Merci
Michel

J'ai ENFIN trouvé la solution.
Le driver ATA de INTEL ne se charge pas suite à un rechargement/réparation de XP.
Il faut désinstaller le programme INTEL et le réinstaller.
www.intel.com/support/chipsets/iaa/
adresse de télécgargement.
J'espère pouvoir aider quelques utilisateurs.
J'ai passé de nombreuses heures en recherche.
Michel

wat moe ik hier van denken :)?dank
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Geen idee wat je ervan moet denken, ik kan namelijk geen Frans spreken of lezen.   ::)  
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

 vertaald in engels better ? :) begrijp ook maar een  beetje frans

In
English:  

When I start a seccion, I receive an error of virtual memory. In fact pagefile.sys does not exist and is not created. I already tried several times via system to create a swap file is on C: maybe on D: and still not average to create this file.  

answer

When I start a seccion, I receive one I FINALLY found the solution. Driver ATA of INTEL does not take care following a rechargement/reparation of XP. Désinstaller is needed program INTEL and to reinstall it http://www.intel.com/support/chipsets/iaa/ télécgargement. I hope to be able to help some users. I spent many hours in research. Michel

al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Tja, ik weet het niet hoor. Jou probleem is niet iets wat altijd op die PC bestaan heeft. Hij heeft wel goed gewerkt met dit spel, toch. Dat wil zeggen dat er toen niks mis was met je virtuele geheugen.

De Intel® Application Accelerator werkt voor  deze problemen en ik zie niet direct jouw probleem daarbij staan.  :-X

Is het een programma wat je zonder bezwaar kan installeren/uitproberen en evt weer verwijderen dan kan je het proberen. Ik heb nog nooit gehoord van problemen met Intel-chipsets waardoor er geen pagefile.sys aangemaakt wordt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

HAN ,
ben een newbie wat betreft winxp   toch pagefile.sys gevonden ( (systeembestanden verbergen uitgevinkt)niet alleen alle verborgen bestand en mappenverbergen uitvinken
Heb dan ook die  20 MB ingesteld bovenop de 2258,8MB pagefile .sys
dus min en max is 2278.8MBvirtueel geheugen
Geen resultaat :(

1)heb geprobeerd wisselbestand op andere drive dan drive winxp installatie
2)geprobeerd windows  laten zelf beheren op c en d drive
3)systeemherstel 1 maand voor het probleem opdook teruggezet
geen resultaat


kan pc terug naar kooptoestand herstellen  (retten file), maar is niet dé oplossing ,iedere keer een probleem opduikt  alles te moeten herinstalleren
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

bjo

kijk eens met de opdracht mem in dos hoe het er daar voorstaat

Met de opdracht Mem geeft u informatie weer over de toegewezen geheugengebieden, de beschikbare geheugengebieden en de programma's die in het geheugen in het MS-DOS-subsysteem zijn geladen. Als u mem typt zonder parameters, wordt de status van het beschikbare en gebruikte geheugen van het MS-DOS-subsysteem weergegeven.
[move]there is no power like xp power[/move]