Upgraden naar Windows 10

Gestart door Han, 01 juni 2015, 12:24:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Hij staat er echt. Laat anders Douglas even kijken in je list met geinstalleerde updates. Misschien kijk je eroverheen?
Tik anders eens KB3035583 in het zoekveld, dan popt ie zo op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Die heeft ook al een paar keer gekeken echt.
Heb ik ook al verschillende keren gedaan.

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Citaat van: Josette op 20 december 2015, 09:29:38
Vraagje voor Han.

Han wil jij deze fixen hier apart ergens bewaren
moesten we de Windows 10 echt moeten gebruiken?
Done, ik heb het topic even gesplitst. Zie: Update Icon voor Windows 10 verwijderen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Potjandozie, die KB3035583 staat er bij ons beiden ook weer in zag ik vanmorgen.
Ik heb hem wederom op verborgen gezet op beide laptops, ze blijven wel pushen zeg  :-\

Ik lees net mee met die fix GWX (Get Windows 10) om het icoontje in je taakbalk uit te schakelen
die heb ik gelukkig niet meer terug gehad...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Dat icoontje krijg je alleen te zien als je KB3035583 weer installeert.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

En wéér willen ze vandaag KB3035583 door mijn strot duwen op mijn laptop.
Ik vind het maar achterlijk dat ze zo pushen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Gisteren probeerde Microsoft wéér "KB3305583" op onze computers te installeren. Men!!

Ondertussen hebben ze in Amerika het eerste betaalde programma uitgerold: Outlook Premium. Het gaat precies zoals we dachten.
Ben benieuwd wanneer outlook uit het officepakket niet meer ondersteund gaat worden of zelfs verdwijnt uit het office pakket.....

Bron: Telegraaf.nl
CiteerGepersonaliseerde e-mailadressen in Outlook'

REDMOND -
Microsoft lanceert binnenkort een betaalde versie van het mailprogramma Outlook. Onder de naam Outlook Premium krijgt de gebruiker een aantal functies die het gratis Outlook niet biedt. Zo kan men vijf gepersonaliseerde e-mailadressen maken, met een zelf gekozen domeinnaam. De adressen hoeven dus niet op @outlook.com te eindigen. Dat maakt NeoWin op uit gelekte Microsoft-informatie.
Andere features voor de betalende klanten van Outlook Premium zijn een reclameloos mailprogramma en het makkelijker delen van kalenders, contacten en bestanden. Microsoft is inmiddels begonnen met het uitrollen van Outlook Premium in de Verenigde Staten, het is niet bekend wanneer de nieuwe service in Nederland beschikbaar komt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hier ook weeral Han, dan blijkt
dat ene progje toch niet goed zijn best te doen hé.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ja hoor dat gaat prima. Wetmatig mogen ze de update niet tegenhouden maar als windows iets "win10"gerelateerd geinstalleed heeft, dan slaat gwx-control-panel wel alarm en kun je het er wel mee verwijderen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Hij sloeg bij mij geen alarm omdat ik 'm al zag staan in de lijst. Dus wéér op verborgen gezet.
Maar ik denk dat het net zo iets is als bij virussen, ze verzinnen iets nieuws en het programma moet er dan iets op verzinnen.
Groetjes van Bugs

Josette

Dat vermoeden heb ik ook  Bugs.
Hier weer een aanbieding via mail!

Upgrade gratis² naar de beste Windows ooit.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik heb de afgelopen 4 dagen met een Windows 10 laptop gewerkt. Het ding heeft een lokaal account, dus geen contact met cloudservices. Je kunt hem via de "privacy settings" redelijk dichtspijkeren. Ik heb verhalen gelezen dat de "privacy settings"na updates weer aanstaan, ook al stond alles op "Uit". Ik vertrouw er dus niet echt op.
Het was bij mijn eerste kennismaking met Win10 best een hoop zoekwerk om alles weer terug te vinden. Na verloop van tijd ging dat wel weer soepeltjes. Het is duidelijk dat Windows10 nog niet af is. Je ziet hier en daar nog het oude menu-uiterlijk van Win 7/Vista en af en toe heb je rare bestanden in je startmenu die ook weer spontaan verdwijnen. Niet alle programma's krijgen een plek in je startmenu. Dan is het wel geïnstalleerd maar moet je zelf snelkoppelingen gaan maken. Tja..., dat zal mettertijd wel goed komen.
Wat mij totaal niet bevalt is dat je in de "Win10 Home edition" de automatische update niet uit kunt zetten. Microsoft pusht via automatische update ook driver-updates. Zit daar een slechte driver bij dan werkt het na het updaten niet meer. Zo was er op deze laptop ineens geen internetverbinding meer omdat er een corrupte driver geïnstalleerd was voor netwerkadapter én wifi adapter. Ik heb wel een progje gevonden waarmee je (driver) updates toch op verborgen kunt zetten maar we weten allemaal dat verborgen updates na een tijdje toch weer in de updatelijst verschijnen. Een recente partitie-image van een windows 10 machine is hiermee essentieel geworden.

Computeridee review: Hoe is Windows 10 na een half jaar
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Dan nog maar even afwachten.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik wacht af totdat het ECHT moet. Windows 8.1 bevalt me prima.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

......... en nu staat er op mijn nieuwe laptop dus Windows 10.
Daar komt dus ook een lokaal account op. Geen contact met cloud diensten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Dan kan je oefenen voor ons.  ;D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Inderdaad. Want ooit moeten we er wel aan of we willen of niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Zo is het.  :goed

Als je een upgrade doet Han van 8.1 naar 10,
blijft dan de Classic Shell staan?
Of is die dan ook verdwenen?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette