vraag over ingebouwde router

Gestart door Michele, 16 september 2010, 15:25:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michele

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een pc gehad van mijn vriendin. Ik heb hier W7 op gezet en ben langzaam aan alles aan het installeren.
Ik ontwerp websites en dan moet je natuurlijk regelmatig uploaden.
Hier was ik van de week mee bezig en toen sloeg me internet eruit. Ik deed het uploaden via Adobe Dreamweaver

Na een aantal keren eraf gegooid te zijn heb ik mijn provider gebeld (ziggo) en toen werd mij verteld dat ik mijn router er tussenuit moest halen
Ik heb geen router, tenminste niet 1 tussen de pc en de computer.

Bestaat er zoiets als een ingebouwde router? Kan het zijn dat hij bijv. op het moederboard erbij zit?
Hoe kan ik dat uitvinden? Is er misschien een programma die ik kan gebruiken om te kijken wat er allemaal onboard zit?

Ziggo had het over een 3com router, maar dit is dus bij mij helemaal onbekend.

Even ter informatie:
De uploadsnelheid is ca 0,2 en de downloadsneldheid is ca 3 mbits

Kan iemand mij op de juiste weg sturen, zodat ik iets kan ontdekken waarom ze mij zeggen dat ik een router heb, terwijl ik er zelf geen 1 heb aangesloten?

groetjes Michele
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Je router is het kastje waar de coaxkabel ingaat die uit de kabelaansluiting komt.

kabelaansluiting.......coaxkabel.......router..... draadloos internet ...... pc

of

kabelaansluiting.......coaxkabel.......router..... utp-kabel ....... pc
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

ja dat dacht ik al... bij mij gaat het dus

kabelaansluiting... coaxkabel... modem... pc

Maar ziggo blijft volhouden dat ik een 3 com heb
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Je modem is hetgeen wat Ziggo bedoelt.
Wat is het merk van je modem?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Hoi Han,

Ik was vanmorgen op mijn werk en toen wilde ik inloggen om hier te kijken en toen had ik een ban?
Ik heb wel een bericht gestuurd, dus denk dat het nu weer over is, aangezien ik hier thuis wel in kan loggen

Het merk van mijn modem, welke ik van Ziggo heb gekregen, is een motorola kabel modem
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Ik heb jou geen ban gegeven hoor.  Zou niet weten waarom ;)

Als ziggo weer contact met je opneemt of jij met hun en er wordt gesproken over een router zeg dan dat je een motorola kabel modem hebt.
Dan weten zij wel welke dat is. Ik neem tenminste aan dat die bij hun vandaan komt. Waarschijnlijk kun je er meerdere pc's op aansluiten en dan noemen ze het een router.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Ik zal ze morgen nog eens bellen en inderdaad over het modem beginnen

Ik zat vanmorgen op mijn werk, dat ik niet op het forum kon komen. Misschien omdat het een ander IP adres is?
Dat stond in het bericht, dat ik niet mocht spammen (dacht nog dat ik reclame gemaakt had voor 3com of ziggo)
En ook iets over een ip adres...
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

We hadden afgelopen week een spammer die we een ban hebben gegeven. Die ban's gaan op basis van IP-aders, mailadres, hostnaam + inlognaam. De hostnaam is normaal een unieke naam maar dat was in dit geval niet zo en kreeg een kpn-reeks dus een ban...lol  ::)

Foutje is gecorrigeerd.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Gelukkig maar ;-) ik was al geschrokken, was me van geen kwaad bewust
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!