driveletter veranderen van externe harddisk

Gestart door Format Arie, 20 augustus 2010, 18:18:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Mijn vraag.
Kan je van je externe harddisk je driveletter veranderen, zo dat die letter ook zo blijft?
Heb bijv. zo'n 600 Gb muziek op externe drive staan, die ik opstart met Itunes op C:
Toen ik de muziek erop heb gezet, gaf die Hd H: aan. Nu J:
Als ik Itunes opstart kan hij dus de muziek niet vinden als ik die wil afspelen.
Heb 5 Externe harddisks, dus zou graag willen dat ik ze een letter kan geven DIE NIET VERANDERD.
Is dat mogelijk en hoe?

Han

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een driveletter van een usb-stick waar ik via een batch backups naartoe schrijft. Ook die mocht niet van driveletter veranderen.
Ik kwam destijds uit op het programmaatje : USB Safe Remove.

Dat programma is eigenlijk voor het veilig verwijderen van usb apparaten maar 1 van de features van het programma, is precies wat wij zoeken.
Je kunt het unieke volumelabel van een usb-apparaat een vaste schijfletter geven.



Je kunt het programma de eerste 30 dagen volledig gratis gebruiken. Alle features werken dan ook. Na die 30 dagen is het aanschaffen of verwijderen. Ik heb het programma gekocht. De licentie is er een die niet steeds vernieuwd hoeft te worden. Ik mag het programma installeren op alle pc's hier in huis. Het kost ook geen wereldbedrag met de €19,95 die ze ervoor vragen.

Misschien zijn er gratis alternatieven te vinden maar bij mijn zoektocht kwam ik destijds dit programma tegen. Omdat mijn pc ook problemen had bij het vrijgeven van usb-apparaten en ik daardoor al eens een externe harddisk had gesloopt was dit voor mij het ideale programma. Misschien voor jou ook?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Kan ik allicht uitproberen, en als het werkt, voor het (eenmalige) bedrag hoef je het niet te laten.
Hoop dat ie het ook doet als het bestandssysteem  NTSF is.
Bedankt voor de info

Han

Ja dat werkt ook. Ik heb het programma ook draaien op mijn Win7 laptop. Die is NTFS.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Werkt prima Han. Denk dat ik hem maar meteen aanschaf.
Overigens, dubbelklik op Hd in dat program, dan komt er een rood kruisje voor.
Neem aan dat dat zelfde is als de harddisk veilig kunnen verwijderen?
dan mag van mij topic worden afgesloten. bedankt

Han

Ik gebruik het icoontje wat in de systray staat (naast het klokje), om de hardware te verwijderen.
Klik op het groene pijltje en dan zie je wat op het plaatje staat.



In het geval van het plaatje klik ik in het uitklap-menuutje wat ik dan zie op "USB Flash Memory Device" om die hardware veilig af te kunnen sluiten.
Het apparaat wat ik verborgen heb en wat dus niet terugkomt in de af te koppelen lijst is m'n usb serial poort. Je kunt dus dingen verbergen die je niet wil zien.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie


Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!