mijn pc'tje wel, beeldscherm niet.. help!

Gestart door v-dazzle, 13 maart 2010, 19:36:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

v-dazzle

Hey ben net nieuw hier maar heb gelijk een vraag..

Ik heb een vaste pc, zelf in elkaar gezet met custom besturing (wist niet welk forum ik het moest zetten)
en hier heb ik een iyama 26^ (en tweede beeldscherm) beelscherm bij,
Nou staat deze vrijwel constant op een vaste plaats, maar zo nu en dan verplaats ik hem, ( in dit geval helemaal naar een ander huis)... nou heeft ie zelfs al kuren als ik hem van beneden naar boven verplaats, en doet het dan weer op zn oude plek, of na 5 dagen op die nieuwe plek uit te staan... :S

Wat altijd bij verplaatsing het probleem is is dat de computer aangaat, toetsenbord en muis reageren, alleen het beeldscherm geeft geen beeld. (alles natuurlijk het zelfde aangesloten)

Enig idee wat hier aan de hand is, en wat ervoor kan zorgen dat hij het per directe weer gaat doen?

alvast bedankt,


Han

Hi, welkom op ons forum.

Tja kan van alles zijn. Van een los contact in de monitor zelf tot een breuk in een kabel of hardware die niet goed vast zit in je PC.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

v-dazzle

maar als ik hem dan weer op zijn oude plaats zet doet hij het raar genoeg in een keer weer, zonder enig probleem

Han

Waarschijnlijk dan toch een breuk in de kabel van de monitor. Je sluit de pc op zijn oude plek immers altijd hetzelfde aan. Dan zit de kabel ook in dezelfde "houding/vorm". Sluit eens een andere monitor aan op de nieuwe plek. Doet die het ook niet direct dan weet je in ieder geval dat het niet aan de monitor ligt. Je zal zo met een eliminatie-proces toch zaken uit moeten gaan sluiten om erachter te komen wat er mis kan zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Gezien de oorverdovende stilte in dit topic én het wegblijven van de topicstarter gaat er een slotje op.  :locked
Groetjes van Bugs