Krijg mediaplayer niet aan de gang

Gestart door Format Arie, 02 juli 2009, 14:19:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi, vandaag een mediaplayer gekocht, deze
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=477898&view=links#ProductTabs
en er een 1 Terrabyte Harddisk in gezet.
Probleem is, ik krijg hem niet aan de gang. heb een duits en engelse handleiding waar ik ook niet mee verder kom.
In het begin van de handleiding staat bij connect to computer:
1. power on (hoe verzinnen ze het), okee dan wordt het rode lampje blauw
2.Plug the squarish connector of the usb cable to this players USB divice port
3. Plug in the rectanggular connectot of the usb cable to computer.
Volgens mij moet dus de gewone usb kant in de computer, en de andere kant, de kleine in de mediaplayer. Daar begint het probleem. Dan doet ie niets meer. Gaat het blauwe lampje ook uit. iemand een idee wat ik fout doe? Andersom de kabel kan niet. En heb het op computer en laptop geprobeerd.

Han

Kabel zit inderdaad goed, lijkt mij. Kan ook niks anders.

Het klopt niet dat de spanning uitgeschakeld lijkt te worden als je 'm aansluit.

Moest je die harddisk er zelf inzetten? Zit die echt goed? Als dat het geval is zou ik ermee teruggaan. Lijkt dan iets niet okee.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nog even op internet aan het zoeken geweest en hieronder staat het gedrag beschreven wat ie zou moeten doen:
Once you have re-assembled the unit, connect the power and USB leads. The Icy Box will first check the hard disk is installed and then perform a quick scan of the files on it. Once this is completed, the device will be detected under Windows as a standard hard disk.

Is de geplaatste harddisk al geformatteerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Hoe kun je hem formateren als hij niet gedetecteerd wordt, en het blauwe lampje uit gaat en hij dus uit staat?
Ik heb hem snel ingepakt en terug gebracht. Ze zouden hem nakijken. Moest de HD mee terug nemen. En hij heeft genoteerd öp het moment dat usb kabel aangesloten wordt doet hij niets meer. Nu hoop ik dat ze niet denken dat ik het geprobeerd heb, hoe hen hem teruggekregen hebben, zonder HD  ;D

Han

Normaal kun je 'm na het aansluiten in je apparaatbeheer gewoon zien als ongeformatteerde harddisk waar ie dan dus te formatteren is. Je had de harddiks ook aan kunnen sluiten in je PC en 'm daar formatteren en dan terugplaatsen in de ICY BOX. Dat formatteren gaat intern sneller dan extern.

Zonder interne harddisk werkt de ICY BOX overigens gewoon als mediaplayer. Je kunt er bijvoorbeeld een externe hdd op aansluiten, zo las ik. Vond het wel een tof ding als ik de specs bekeek maar een nadeel was wel (vond ik dan) dat ie geen HD beeld aankon. Dat kan voor zo'n apparaat in de huidige tijd eigenlijk niet meer, toch?

Enfin, je bent 'm weer kwijt maar wel een HD van 1 Tb rijker  ;) 

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ben hem (nog) niet kwijt Han. Ze kijken hem na. Wil hem wel terug, Is voornamelijk voor al mijn films en concerten op avi, een 700 gig, en hij kan ook losse subs aan, dus Hd niet aankunnen geeft in dat geval niks. tja, en kost ook maar 69 euro.
Op de site staat nog maar 1 op voorraad, die is morgen wel weg. Dus als hij kapot is krijg ik geld box + Hd terug.


Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

heb reactie van komplett:

A_Replacement for returned product

Bericht van Klantenservice:

      Vervanging voor teruggekeerd product, RMA 700623779. Het testresultaat komt overeen met de foutmelding.


dus nu afwachten op mail dat ik nieuwe kan ophalen.
Topic kan dus worden afgesloten lijkt me.

Han

Ik laat 'm nog even open. Kijken of de nieuwe het wel doet.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Nieuwe gekregen eno ok die gaat het aan lampje uit wanneer ik usb aansluiting erin doe.
Bij deze computer wordt hij niet herkend. Bij hardware staat ie wel bij. Maar formateren kan daar niet.
Krijg alleen stuurprogramma's bijwerken - uitschakelen - installatie ongedaan maken - zoeken naar gewijzigde apparaten, en eigenschappen.
helaas kan ik hem niet in mijn computer formateren, omdat  die met IDE ipv sata kabels werkt. :'(

Han

Dan zit het er dik in dat jouw PC (Bios) de grootte van de harddisk niet trekt. Moet ook wel een oud bakkie zijn als ie alleen IDE heeft en geen SATA.
Wat je nog kunt proberen is de schijf formatteren in de andere PC die je onderhanden hebt. Die heeft wel sata. Dan partities maken die niet groter zijn dan de partities die de PC nu heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

was slim, De Hd via die nieuwe computer van kennis formateren. Had ik niet aan gedacht.
Maar heeft niets geholpen. heb hem net, voor het slapen gaan, terug gebracht naar komplett, incl. de harddisk. Ze maken het geld terug over. Hoef nooit meer iets van dat merk. Dus nu mag er echt een slotje op. :goed

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!