externe harde schijf

Gestart door bul, 28 juni 2009, 11:39:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bul

goedemorgen han
ik heb  een poosje geleden een verbatim externe harde schijf gekocht (toshiba mk4058gsx) en die werktte prima , tot nu :'(.ik heb een desktop met daarop xp en daar haperd hij op , ik krijg een blauw scherm met daarop bad pool header en dan nog een foutmelding stop 0x00000019 (0x00000020 , 0xe3e80e70 ,0xe3e80f80 ,0x0c220801) ik heb alle programmas die ik geinstaleerd had nadien erafgegooid maar dat helpt niet , ik heb een legale versie xp met alle updates
het rare is dat op mijn laptop die schijf het wel prima doet ,(die draait onder vista ) zonder problemen, dus dacht ik dat aan die verbatim niks aan was , hebben jullie misschien daar een oplossing voor , oja ,ik ben echt geen crack op pc , dus in de bios of dergelijke durf ik niet in te komen
hopelijk krijg ik respons hierop , in ieder geval bedankt om dit te lezen
bulterrier

Han

Tja lastig. Ik weet dat je qua hardware een BAD_POOL_HEADER error kunt krijgen als je een Sata-2 harddisk aansluit op een PC die qua moederbord alleen Sata-1.5 ondersteunt. Het gaat dan om een interne harddisk en niet zoals bij jou om een externe harddisk. Je zet dan een jumpertje op die harddisk om 'm qua snelheid terug te forceren van 2 naar 1.5 waarmee het probleem opgelost is.

Bad_Pool_Header errors worden bijna altijd veroorzaakt door installatie van nieuwe hardware (drivers) of software.
- Heb je onlangs drivers geinstalleerd?
- Heb je windows updates geinstalleerd waarna dit probleem begonnen is? (Die kun je via hun eigen uninstall verwijderen)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bul

hallo han
ja ik heb updates geinstaleerd ,maar ik weet niet hoe ik ze terug moet verwijderen  , het waren updates van windows maar ik weet niet waarvoor die dienden , misschien stom dat dat automatisch gebeurd maar dan denk je dat als ze rechtstreeks van de grote baas komen zal het wel moeten zeker
in ieder geval bedankt voor het antwoorden
bulterrier

Han

Toch het proberen waard om ze eens te verwijderen om te kijken of dat het probleem misschien oplost.
D'r zijn wel vaker problemen met updates van "the big boss" vandaar dat de optie om ze weer te verwijderen ook bestaat  ;)

Hoe kun je reeds geinstalleerde windows updates weer verwijderen:
Als je updates download en installeert via "Windows Updates" van microsoft dan hebben die updates elk een uniek een nummer. De update heeft bijvoorbeeld nummer KB921503. In je windows-map vind je die update terug in de map $NTuninstalKB921503$. Mocht er naderhand een probleem zijn met een bepaalde update dan  kan je die betreffende update dan weer de-installeren middels het spuninst.exe bestandje wat je in de map van elke update aantreft.

Om de update-mappen van de windows-updates in je windows map te kunnen zien is het noodzakelijk dat je verborgen en systeembestanden zichtbaar zet.
Doe je dat niet, dan zie je de mappen niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bul

hallo han
ik denk dat die map onder c zit , windows updates ,kladblok , iets anders zie ik daar niet staan, maar als ik daar iets verwijder zegt hij dat hij de map niet kan vinden ,voor op te slaan . sorry ben maar een leek  he
bulterrier

bul

hey nog eens met mij  :-[
ben bij configuratiescherm geweest bj windows update ,en daar kan ik misschien de laatste updates verwijderen , zal eens proberen
groetjes
bulterrier

Han

Het kan inderdaad zo ook. Als je daar bovenin het venster bij de configuratiescherm/software bij "updates weergeven" een vinkje zet dan zie je ook je windows updates.




Wil je de update mappen zien in je windows map via de verkenner dan zal je via de verkenner bij "Extra/mapopties/weergave" de bestandsweergave op drie punten moeten aanpassen. Anders zie je verborgen/systeembestanden niet terug. De windows-update-mappen worden door windows gezien als systeemmap en doordat de mapnaam met een $ begint staan ze ook standaard verborgen.

Makkelijk, ik had deze plaatjes vanmiddag al voor een ander topic gemaakt maar ze kunne jou ook van dienst zijn  :)

Alle drie moeten geregeld zijn, anders zie je de verborgen systeemmappen niet.

1) beveiligde (besturings)systeembestanden niet verborgen:


2) beveiligde (besturings)systeemmappen kunne zien:


3) verborgen mappen zichtbaar maken:

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bul

hey han
:D het is terug in orde , het was volledig mijn fout :-[
ik had laatst een (slechte  ;D)film gedownload en daar zat waarschijnlijk iets in dat niet kloptte , heb die verwijderd en alles is weer in orde
ik bedank jullie heel hartelijk voor de hulp , ben blij dat ik hierop kan terugvallen
:verliefd3 :verliefd3 :verliefd3 dank jullie dat je een leek wilt voorthelpen
bulterrier

Han

Oh lala, blijf voortaan verre van slechte films  ;)

Fijn dat het weer in orde is Bul. Tot een volgende keer.
Ik sluit je topic hiermee af  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!