Usb sticks werken niet meer

Gestart door Format Arie, 07 februari 2009, 09:28:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi, ik heb 2 usb sticks die allebei werkten op mijn laptop (vista) maar 1 daarvan niet meer. Krijg dan oa de melding stuurprogram zoeken en install, en vraag dan  de installatie cd, die er nooit bij heeft gezeten.
Collega heeft ook een usb stick in mijn laptop geduwd, en eerder gewoon werkte, maar ook nu al tijd niet. Ook hij heeft daar nooit software bij gehad.
Iemand een idee waarom 2 van de drie het plots niet meer doen, en eerder wel?
en hoe ik ze weer aan de gang krijg?

Han

Doen ze het alleen op jouw PC niet meer, Arie?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Goede vraag. Had ik nog niet aangedacht. Kom net van werk af en eens uitgeprobeerd. Op de laptop (vista) doet ie het niet, en op mijn computer (XP) wel.

Han

Hmm...., conclusie:
- USB sticks is niks mis mee want ze werken wel in XP
- USB op vista laptop werkt met de ene stick wel andere niet. Rechtenprobleem op USB-sticks lijkt me dus uitgesloten.

Stop je de sticks steeds in dezelfde usb-poort op de laptop?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Nee, heb ze in alle 3 de usb poorten geprobeert.
Raar is dat ie het wel heeft gedaan, en die van collega ook.
Gekke is dat ie het al tijd niet doet (maar ik dacht, dat komt nog wel), maar ook niet op mijn ghost backup van maanden geleden die ik tijdje terug heb terug gezet.

Han

Het is voor mij ook een groot vraagteken.  :kweetniet

Toen je die image maakte werkte alle sticks nog wel? Wat ik toch nog zou doen is in apparaatbeheer alles van USB verwijderen en dan de PC opnieuw opstarten.
Alles wordt dan opnieuw gedetecteert en de drivers worden vers geinstalleerd.

Wat zou kunnen is dat er beveiligingssoftware dwars zit die ervoor zorgt dat de usb-stick niet te benaderen is:
- Kun je je virusscanner eens deactiveren en kijken of het dan wel lukt met de sticks?
- Draai je nog andere beveiligingssoftware die dwars kan zitten?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

weet niet op welk moment hij het precies niet meer deed, maar is al zeker paar maanden
Hij heeft het in ieder geval voor en na een image terugplaatsen gedaan. Het is niet super belangrijk, want het gaat om een betrekkelijk kleine usb stick die ik niet veel gebruik. Daarom heb ik het ook even toen laten lopen. Maar kort geleden kwam collega met zijn usb stick wat avi bestanden bij mij eraf halen, toen deed die het nog, en een week later plots niet meer. Bij controle van nog eens mijn kleine usb stick deed die het ook (nog steeds) niet.
Gebruik er ook eentje van 8 Gb, en die werkt wel gewoon (zonder software).

Ik draai AVG . het stopzetten daarvan maakt geen verschil.
Verder alleen TuneUp Utilities, maar die draait al jaren.
Ben ook naar hardware gegaan en heb daar alles van USB verwiijderd, en compu opnieuw gestart. Werkt ook niet.
Integendeel, krijg na opstarten een venster "het stuurprogramma voor uw usb controller moet worden geinstalleerd" en dit venster is niet te verwijderen. Ook niet nadat ik in hardware  2 stuurprogrammas waar uitroepteken voor was gekomen, opnieuw heb geinstalleerd.
Da's overigens geen ramp, want heb voor ik met dit probleem aanpakte, wel een nieuwe ghost image gemaakt, daar draaide alles nog perfect op de ene usb stick na.

Han

Die driver kun je ook zo downloaden van de site van de fabrikant van je laptop.
Vreemd trouwens dat Vista 'm niet gewoon detecteert en installeert. De driver staat immers al op de harddisk.
Dat zou kunnen betekenen dat er een tussentijdse update is geweest van die driver......
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik heb gekeken bij medion, maar vond niks. Zal in de loop van de dag nog eens checken

Han

http://www1.medion.de/downloads/?lang=uk

De gegevens van je laptop invullen en dan zou je zo de drivers op scherm moeten krijgen.
In de chipsetdrivers zitten doorgaans ook de drivers voor usb en onboard audio.

Je kunt ook de tips via google bekijken: http://www.google.nl/search?q=usb+medion+drivers&btnG=Zoeken&hl=nl&newwindow=1&sa=2
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ook rondgekeken op google. Telkens als je denkt het daar te hebben gevonden, bestaat na openen de pagina niet meer.

Dit zijn alle drivers die bij Medion te vinden zijn. En gaat ook maar tot xp.
Zoals ik al zei, die kleine usb stick is niet zo belangrijk.
Is nog van bij mijn oude laptop, die ik al lang niet meer heb.
Ik vind dat we het maar op moeten geven

Card Reader driver/Pilotes pour le lecteur de cartes RAM 2030
Win 2000/Win ME/Win XP
12.04.2005      -     Ver: 2.2e
  DownloadDetails

   
Modemdriver/Pilotes pour la carte modem RAM 2030 (Askey)
Win 2000/Win XP
12.04.2005      -     Ver: 7.4.1.50
  DownloadDetails

   
Modemdriver/Pilotes pour la carte modem RAM 2030 (Billionton)
Win XP
20.04.2005      -     Ver: 3.60.3.705
  DownloadDetails

   
Netwerkdriver/Pilotes pour la carte réseau RAM 2030
Win 2000/Win XP
27.09.2005      -     Ver: 4.28.0.0
  DownloadDetails

   
Software/Logiciel "AMD Power Management" RAM 2030
Win XP
11.09.2006      -     Ver: 1.3.1.0
  DownloadDetails

   
Sound Driver/Pilotes Son RAM 2030
Win 2000/Win ME/Win XP
28.04.2005      -     Ver: 5.12.1.3538
  DownloadDetails

   
Stuurprogramma Grafische Kaarten
Pilotes Pour La Carte Vidéo RAM 2030
Win 2000/Win XP
12.04.2005      -     Ver: 6.14.10.6351
  DownloadDetails

   
WLAN Driver/Pilotes WLAN RAM 2030
Win XP
28.04.2005      -     Ver: 2.1.25.0
  DownloadDetails

Han

Als je het op wilt geven...., prima maar je kunt me ook nog even je type laptop geven. Dan zoek ik nog even met je mee.
Als die laptop geleverd is met Vista dan moeten er visdta drivers online staan en anders moeten ze zeker meegeleverd zijn op een cd/dvd

Zou overigens ook zomaar kunnen dat je via windows update een driver binnenkrijgt. Al geprobeerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Yep, via windows update was het eerste wat ik deed.
Nee was geen vista laptop. Medion MD95218 heb ik overal ingetypt.

Han

Overal alleen de drivers die jij eerder al vond en zelfs op http://www.medion.com/nl/ alleen drivers voor XP en ouder.
Je draait toch standaard Vista op dat ding?

Ik zou er als ik jou was even een telefoontje naar de Medion helpdesk aan wagen. Je hebt immers nog volop garantie.
Ik zou er geen genoegen mee nemen dat usb niet correct lijkt te werken.
Zoals ik al eerder zei moeten er drivers online of op cd/dvd bijzitten als die laptop met Vista uitgeleverd is.

MEDION Multimedia-Helpdesk
(personal computers, software, printers, scanners, accessoires, camera's)
Telefoon: 0900 - 633 466 0   (€ 0,15 / min.)

Maandag - vrijdag: van 07:00 uur tot 23:00 uur
Zaterdag en zondag: van 10:00 uur tot 18:00 uur
Feestdagen: van 10:00 uur tot 17:00 uur.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Han, denk dat er een misverstand is. Ik heb die medion die op xp draait, die gebruik ik soms, maar staat vooral onder in de kast. Die medion heb ik geen garantie op hoor. Die is jaaaaren oud. Maar ik kan wel een belletje wagen natuurlijk.
Maar voor dagelijks gebruik heb ik de HP pavillon 9550 met vista.
Denk dat we er verder maar een slotje op moeten gooien.

Han

Ahh, ik dacht dat het om je nieuwe laptop ging. Duidelijk dan nu  ;)
Heb je bij die Medion destijds geen driver-cd gekregen of heeft ie een recoverypartitie op de harddisk? Je hebt een ghost-image dus zou je die op externe hdd kunnen zetten en de laptop terug te zetten naar fabriekswaarden. Dan kijken of de usb weer werkt.

Je kunt nog even met "everest" kijken welk type usb-controller erin zit en dan daarop verder zoeken
Maar als je verder geen zin meer hebt om te zoeken is het ook okee.

Gaat me ineens wat dagen. Heeft de usb-stick misschien bestandssysteem ntfs en de laptop Fat32?
Kun je zien als je in de verkenner rechts klikt op de stick en eigenschappen opvraagt
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!