"internet explorer werkt niet" vraag

Gestart door Format Arie, 10 januari 2009, 17:56:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Al ik met wat downloads bezig ben, en daarnaast ook nog iets anders wil doen zoals wat opzoeken, krijg ik met enige regelmaat de melding "ïnternet explorer werkt niet".
Het beeld wordt dan een beetje mistig, met de dingen die draaien, een beetje op de achtergrond. Je kunt dan niks meer, ook niet een programma uitschakelen.
Kan alleen via ctrl alt del en taakbeheer wat uitschakelen waar achter staat "reageert niet." Je krijgt dan de keus van zoiets als afwachten tot het weer werkt (wat niet werkt), afsluiten (sluit ie ook alles af, ook de downloads) of kijken of er een online oplossing is en dan opnieuw opstart, wat hetzelfde resultaat geeft als bij gewoon afsluiten (dus zonder oplossing) Wat is hier aan de hand, en kan ik daar iets aan doen? Oja ik heb het over mijn laptop, die op vista draait, met 4 Gb geheugen.

Format Arie

Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik kom net tegen: "Instellingen voor Internet Explorer herstellen" en "bijwerken" .Die ga ik straks proberen uit te voeren.

Han

Een van de weinige dingen die je kunt doen is Internet Explorer resetten naar de standaard waarden (dus starten zonder invoegtoepassingen en alles naar standaard zetten)
- Menubalk IE optie "extra"
- Internetopties
- Tabblad Geavanceerd
- Klik op de knop "opnieuw instellen"
- Klik daarna op "OK"

Je kunt natuurlijk ook nog je ghost-image terugzetten. Die heb je toch?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

dat opnieuw instellen heb ik gedaan.
Die ghost image heb ik (staat op een niet kapotte harddisk), maar is een oude backup van augustus. :-[ Op C: staat nu 100 Gb dus daar heb ik geen nieuwe(re) van gemaakt.
Wacht effe af of het opnieuw instellen heeft geholpen.

Han

Wat heb je dan in vredesnaam allemaal op C staan?  Mijn C is 12,6 gb wat voor een standaard gecomprimeerde image van ongeveer 8 gb zorgt.
Hoe groot wordt een image van een 100gb partitie wel niet en hoe lang duurt het maken en terugzetten  :o

Ik heb programma's wel op C geinstalleerd maar games/muziek/film staan bijvoorbeeld op een andere partities. Email map staat ook niet op C zodat ik altijd zonder problemen een image terug kan gooien. Mail ben ik dan nooit kwijt als ik een image terug moet zetten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Gebruik mijn bureaublad voor alles, dus ook mijn downloads etc.
Vandaar zet ik alles door naar andere plek. Nadat ik alles eraf heb gehaald wat niet op c hoort, en mijn prullenbak leeg heb gegooit, blijft er 45 Gb over .
Maar volgens mij was dat niet de vraag. Ik wacht nog even af naar het resultaat van de handelingen gisteren.

Han

Ik weet dat dat niet de vraag was maar zo'n grote c-partitie maakt het backuppen extra lastig en je windows traaaaaaaaag. Vandaar dat ik het opnoem.

Ik hoop dat het resetten naar de standaard waarden geholpen heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Mag wel afgesloten worden hoor Han. Ziet er goed uit hier.

Han

Da's goed nieuws Arie.   :goed

Ik sluit 'm af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!