Foutmelding bij opstarten windows XP

Gestart door Mala, 11 januari 2006, 00:39:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mala

Hallo,

Ik krijg als in windows XP opstart de foutmelding "Ergomservice_1049.dll", als ik op het kruisje klik, dan start m'n pc wel door, maar als ik op ok klik, dan start m'n pc weer opnieuw op en krijg ik opnieuw deze foutmelding.
Is hier iemand die mij kan helpen?

Groetjes,    Mala

Han

Wat staat er precies in die foutmelding?

Het is een foutmelding op een taalbestand in Daemon Tools
Heb je Daemon Tools geinstalleerd staan of misschien onjuist verwijderd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

Ik heb er alleen PspX opgezet, maar het lijkt me sterk dat het door dit programma komt.

Han

Dat vroeg ik niet.  ;)
Een forum werkt met vraag en antwoord. In eerste instantie geef jij alle info die je hebt bij je vraag en dan proberen we d.m.v. vraag en antwoord een oplossing te vinden. Geef je elkaar dan geen antwoord dan lukt het nooit om het probleem op te lossen

Nog een keer dus maar.....
* Wat staat er precies in die foutmelding die je krijgt?
* Staat deamon tools geinstalleerd op je PC of is die misschien ooit onjuist verwijderd.
* Is de foutmelding weer weg als je PSP10 verwijderd?
   De installatie van het ene programma kan het andere programma beinvloeden en fouten veroorzaken
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

De Foutmelding is : Ergomservice_1049.dll , meer staat er niet.

Deamon heb ik nooit op m'n pc gehad.

De foutmelding had ik al toen ik pspX erop heb gezet.

Hoop dat ik op alles heb geantwoord.
Fijn dat je mee denkt hoor. :)

Groetjes,  Mala

Han

Als je nooit Deamon Tools op je PC geinstalleerd hebt gehad dan wordt het lastig.
Op internet is dat namelijk het enige wat ik kan vinden over deze error.

Kun je je herinneren wanneer je die error voor het eerst zag?
Na installatie of de-installatie van software of hardware?



Kijk even in je logbestanden bij de gebeurtenissen of er errors zijn en zo ja welk ID erbij staat.
Bij www.eventid.net kan je dan kijken wat er loos is

Het raadplegen van een gebeurtenis-ID of event-ID bij een fout in XP
- Klik met je rechter muisknop op icoon "deze computer" die op je bureaublad staat
- Kies de optie "beheren"
- Klik aan de linkerkant op de optie "logboeken" en aan de linkerkant op "Systeem"







Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

Hoi Han,

Wat fijn dat je het uitlegd aan de hand van schermpjes waar ik moet zijn, ben namelijk helemaal niet handig met de pc.
Ik heb in het logboek gekeken zoals jij hierboven hebt beschreven, nou er staan een heleboel fouten, o.a de fout 7000 komt heel vaak voor, verder de 7011, 1002 een paar keer en de 7023 ook weer heel vaak.
Toen heb ik op de pagina geklikt die jij aangaf, heb het nummer ingetikt en kwam toen op een pagina waar ik niets begreep :'(.
Wat ik wel zag is dat je voor deze pagina moet betalen, ik heb geen creditcard, dus ik kan hier geen gebruik van maken, of hoef je hier niet voor te betalen?

Ik heb je de nummers van de foutmeldingen gegeven in de hoop dat jij hier iets mee kan.

Alvast bedankt,    Mala

Mala

In m'n blauwe balk onderin zag ik net staan : Rundll, het ging heel snel weg, dus ik weet niet of er een punt stond tussen run en ddl of niet.
Misschien kan deze informatie jullie helpen bij het oplossen?

Groetjes,    Mala

Han

Dat zijn erg veel ID's die je opnoemt. Kan van alles zijn. Haal eerst alle logbestanden weg. Start dan je PC opnieuw op en kijk dan eens welke fout er dan staat.
Als je het op die manier doet dan hebben we exact de fout te pakken die het probleem veroorzaakt.

Je hoeft niet te betalen hoor. Met de info die je daar ziet krijg je hints om weer verder te zoeken. Je moet dan wel het juiste ID hebben.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

Hoi Han,

Heb eerst het logboek systeem leeggemaakt, de pc opnieuw opgestart en toen weer gekeken, hij gaf de fout 7000 aan.
Heb toen op de pagina die jij had gegeven het nummer ingevoerd, maar toen kreeg ik een volgende pagina en daar weet ik niet wat ik moet doen, wat ik moet aanklikken. :-\

Mala

Ik heb die pagina's nog eens goed bekeken, maar ik snap er niets van, weet echt niet wat ik hiermee moet doen.
Han zou jij het me op een makkelijke manier kunnen uitleggen, wat pc-taal spreek ik helaas niet.
Alvast bedankt,     Mala

Han

Ik zei al eerder : Met de info die je daar ziet krijg je hints om weer verder te zoeken.

Als je nu in google intikt EventID 7000 en klikt bij "Pagina's uit Nederland" dan krijg je daar weer een berg zoekresultaten.

Zoals je zelf ook kunt lezen heeft deze fout heeft betrekking op het feit dat er een service niet gestart kan worden. Welke service dat is, dat is nu weer de volgende stap. Die ID error 7000 kwam uit je system log.
Kijk nu eens in het "Toepassingen" logboek. Ook eerst weer leeggooien, opnieuw opstarten en dan kijken welke fout er weergegeven wordt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

Hoi Han,

Bij toepassingen in m'n logboek staan geen foutmeldingen.
Ik heb bij Google nederlandse pagina's gekeken, maar kan daar niets ontdekken wat betrekking zou kunnen hebben op mijn probleem.
Wat de pc betreft, daar kan ik wel mee overweg als ie werkt, maar als er zich een probleem voordoet, dan weet ik het niet meer, heb daar totaal geen verstand van.

Help me a.u.b.

Han

Als er verder in het toepassingslog niets staat dan heb ik ook geen idee meer. Er wordt een service niet goed gestart maar welke dat is wordt dus niet aangegeven. In XP worden een honderdtal services gestart en gaandeweg als je ermee bezig bent worden er nog meer gestart en weer uitgezet.

Weet je zeker dat er Egrcomservice_1049.dll en niet Egcomservice_1049.dll zonder de r ?

Op Egcomservice_1049.dll geeft google wel zoekresultaten. Op Ergcomservice_1049.dll wordt niets gevonden
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

Hoi Han,

Inderdaad heet het Egcomservice.
Ik heb alles geprobeerd wat ze aan uitleg geven bij Google over dit onderwerp.
Geef het maar op, ik kom er niet uit.
Bedankt voor je hulp en je geduld.

Groetjes,   Mala

Han

Ik ben aan het rondkijken geweest met de nieuwe zoekopdracht "egcomservice" en als ik het goed begrijp lijkt het erop alsof het spyware is. Een restant van een dialer.
- Kijk even in je configuratiescherm bij software of er misschien een dialer tussen staat.

- Kijk vervolgens via MSConfig of je die regel met "egcomservice" terugvind.
   Is dat zo, haal dan het vinkje ervoor weg.

Opstartitems uitzetten via MSConfig doe je zo :
- klik op start
- klik op uitvoeren
- tik in msconfig
- klik op OK
- klik op het tabblad "Opstarten"
Je ziet daar de meeste opstart-items weer terug. Laat alles staan zoals het staat en ga op zoek naar de regel met "Egomservice_1049.dll" erin. Staat er een vinkje voor dan start het item tegelijk op met windows, staat er géén vinkje voor, dan is het uitgezet en start het item niet meer op tegelijk met windows. Haal het vinkje ervoor weg.

Na het weghalen van de vinkjes bij MSConfig de verandering even opslaan, door op "toepassen" en dan op "OK' te klikken. Dan nog even je PC herstarten. Na het opnieuw opstarten zal je een venstertje zien met de mededeling dat je systeemconfiguratie veranderd is. Da's normaal. Zet dan een vinkje in het vakje dat je die mededeling niet meer wilt zien, en klik op okee. De volgende keer dat je je PC opstart dan zal dat venstertje niet meer getoond worden.

Als je dat gedaan hebt dan lijkt het me verstandig dat je ook nog doet wat hier beschreven staat. Dan weet je naderhand zeker dat er geen spyware meer is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

Hoi Han,

Ik ben blij dat jij niet zo gauw opgeeft, was bang dat je er genoeg van kreeg, omdat ik het niet kon vinden.
Ben al een paar uurtjes bezig met de stappen die je hebt aangegeven.
De foutmelding heb ik niet meer nu ik geen vinkje meer heb staan voor Egcomservice.
Daarna ben ik naar de pagina van Frank gegaan en heb alles uitgevoerd, zit nu alles te lezen over een hijackthis plaatsen.
Heb msinfo32 uitgevoerd en gekopieerd naar m'n kladblok.
Nu moet ik alles gaan controleren op de pagina die staat aangegeven.
Nou bij de eerste exe die ik bij zoek in heb gevuld kreeg ik al meteen dit :
 
Name or Startup Item Status Command or Data Description
Pollon X pollone.exe Added by the SPYBOT.FW WORM!

Nu weet ik niet wat ik moet doen, want ik heb m'n pc al op spyware gecontroleerd doormiddels van die 3 programmaatjes die ik moest downloaden en die konden niets vinden.

Wat moet ik hiermee.
Praat het misschien wat makkelijker als ik de lijst die ik in mijn kladblok heb gekopieerd even hier neer zet?
Laat maar weten wat het makkelijkst voor jouw is.

Groetjes,   Mala

Han

We konden niets relevants vinden omdat je de naam van die service verkeerd neergeschreven had. ;)

MSinfo en de lijst die in je kladblok staat hoef je hier niet neer te zetten. Dat heeft geen zin. Loop de lijst af van de site van Frank. Als je die 7 stappen doorloopt dan zitten daar tools bij voor het verwijderen van spyware en virussen. Pas als je dat gedaan hebt heeft het zin om een HijackThis log te plaatsen.

Deze stappen dus eerst!! (info van de site van Frank)

1) U zorgt ervoor dat u alle updates van Microsoft op uw pc hebt. let op dat als je nog niet bent geupgrade naar sp2 dat je dan even wacht tot je pc spywarevrij is.
http://windowsupdate.microsoft.com

2) U installeert en draait met een eerst geupdate Ad-aware SE en verwijdert alle items die deze spywarescanner vindt.
http://www.lavasoftusa.com/support/download/

3) U installeert en scant met een geupdate Spybot S&D en verwijdert alle items die dit progje vindt.
http://www.safer-networking.org/index.php?page=download

4) U installeert en draait met een geupdate CoolWWWSearch SmartKiller eerst en verwijdert alles wat hij vindt.
http://www.majorgeeks.com/download4113.html

5) U installeert en draait met een geupdate Cwschredder en verwijdert alle items die dit programma vindt 2 versies.
http://www.majorgeeks.com/download4086.html ; ---> kies bij deze versie voor "fix" of :
http://www.intermute.com/spysubtract/cwshredder_download.html ;  --- -> kies bij deze versie voor "scan only"

6) U draait een online virusscan met Bitdefender en Housecall.
http://housecall.trendmicro.com/ ;
http://www.bitdefender.com/scan/licence.php

* Na de stappen de pc opnieuw opstarten *

7) U kunt nu Hijack This / Hijackthis gebruiken (zie onderstaande informatie.)
http://www.majorgeeks.com/download3155.html HJTv.1.99.1




Ik sluit dit topic af omdat je immers de melding kwijt bent waar je dit topic voor geopend hebt. Het is nu verder een zaak van de 7 stappen doorlopen en daarmee zorgen dat je PC virusvrij en spywarevrij in dit forumonderdeel. We hebben daar andere forumonderdelen voor. Als je de stappen van Frank uitgevoerd hebt dan heb je geen virussen meer op je PC en weinig tot geen spyware.

* Lukt virusverwijdering niet, open daar dan een topic over in het forumonderdeel : Virussen, Hoax en Anti-Virus programmatuur


* Heb je de stappen van Frank doorgelopen, post dan een hijackthis log topic in het forumonderdeel: Spyware, adware, toolbars, dialers e.d.
We hebben een aantal afspraken gemaakt over het posten van Hijackthis logs. zie hier


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!