problemen met beveiligingsinstellingen

Gestart door LisaLisa, 03 juni 2005, 01:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LisaLisa

Hallo, ik ben van Win98 naar WinXP overgegaan, ik kan alleen bepaalde programma`s niet downloaden, zoals MSM messsenger en een simpele driver voor mijn modem, ik krijg dan steeds de melding: huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand  word gedownload

En bij het openen van webpagina`s (zoals deze) krijg ik de melding: door huidige beveiligingsinstellingen kunnen Active X elementen niet worden uitgevoerd

Kan iemand mij de juiste beveiligingsinstellingen geven misschien?

Ik hoop het....

Alvast bedankt,

Lisa.

Han

In de browser van WinXP zit ten bepaalde beveiligingen ingebouwd voor zaken die na installatie je PC onstabiel kunnen makwn.
Active X is er daar een van. Natuurlijk zijn niet alle active X elementen schadelijk. Die melding "door huidige beveiligingsinstellingen kunnen Active X elementen niet worden uitgevoerd" verschijnt in een gele balk bovenin je scherm. Als je daarop klikt dan kan je kiezen om dat wel toe te staan.

PCN forum gebruikt een java menubalk die bovenin de pagina staat. Als je geen Java geinstalleerd hebt (dat is standaard geen onderdeel van WinXP) dan zal je die balk niet zien, maar wel de melding krijgen die jij beschrijft. Zie : Het menu bovenaan de site werkt niet!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

LisaLisa

De twee meldingen die ik krijg verschijnen beide in het midden van het scherm, grijs vak met geel driehoekje+ (geloof ik) een uitroeptekentje....ik kan niks kiezen, alleen "ok".
Ik kan wel gewoon "hele" webpagina`s zien, zoals deze, en ook bovenaan werkt het.

Sommige pagina`s bijven wit, zoals b.v mijn hotmail/email account, en bij downloads krijg ik dus  de melding dat de beveiligingsinstellingen dit niet toestaan....

Ik snap er weer eens niks van...ik kan op dit moment dus niet eens de laatste drivers voor mijn adsl-modem downloaden....en dat pagina`s totaal wit blijven is ook vrij iritant.

Moet ik niet iets veranderen in de beveiligingsinstellingen misschien?

Han

Citaat van: LisaLisa op 03 juni 2005, 10:02:55
Ik snap er weer eens niks van...ik kan op dit moment dus niet eens de laatste drivers voor mijn adsl-modem downloaden....en dat pagina`s totaal wit blijven is ook vrij iritant.
Logisch dat er nieuwe dingen zijn die je nog niet snapt, als je net een nieuw besturingssysteem hebt draaien.
Rustig aan hoor. Laat je niet opnaaien. Je leert een nieuw besturingssysteem al doende kennen.

Kijk inderdaad even hoe je beveiligingsinstellingen van IE staan.
- ga in de menubalk naar de optie "Extra" en dan naar "internetopties"
- ga naar tabblad "beveiliging"
- Klik bovenin op de wereldbol (internet)
- Klik dan op de knop "standaardniveau" en zorg dat het schuifje op "normaal" staat".
Dan nog zal je middels de gele balk toestemming moeten geven om iets te kunnen downloaden (zoals ik hierboven al beschreef.
Dat is nou eenmaal een beveiliging van WinXP's Internet Explorer.


Installeer voor je verder gaat eerst even java (Zie : Het menu bovenaan de site werkt niet!!
Zonder java werken een heleboel sites niet!!

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

LisaLisa

Bedankt voor je antwoord Han. Ik heb gekeken en dat stond al op "normaal".  Bij/op het tabblad  "aangepast niveau"  staat niks aangevinkt, is dat de bedoeling of zou dat iets met iets te maken kunnen hebben?

Zal op java kijken, en proberen te downloaden, welke (gratis) download moet ik nemen?

LisaLisa

Als ik mijn reactie verzend, blijft het scherm OOK wit trouwens, voorheen kreeg ik altijd de melding dat mijn reactie was geplaatst

Han

Heb je java nou al geinstalleerd?
Ook deze site maakt gebruik van java. Als jij dat niet hebt, krijg je fouten.

Deze downloaden en dan dubbelklikken erop in de verkenner. dan nog even opnieuw opstarten
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

LisaLisa

Lukt niet...krijg weer dat grijze beveiligingswaarschuwingsvak, dat de huidige beveiligingsinstellingen niet toestaan dat dat bestand (java dus in dit geval) gedownload wordt.
Heb ook een keer nog een andere melding gehad  (geen beveiligingswaarschuwing) >  Als je deze pagina ziet is je browser zo ingesteld dat je niet naar nieuwe URL kunt worden doorverwezen..... Zegt dit iemand wat? Msschien in combinatie met de beveiligingsinstellingen en het niet kunnen downloaden van bestanden hierdoor?

Wat kan ik nog doen? Instellingen veranderen??



Zandman

Als je op die balk bovenin klikt krijg je dan niet te zien bestand downloaden
Zoals hieronder op het plaatje


Dan kun je het bestand wel downloaden ondanks de waarschuwing
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

LisaLisa

Ja maar ik krijg die balk niet...ik krijg een grijs vlak met geel driehoek+uitroepteken> beveiligingswaarschuwing...de huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand gedownload wordt.
Het enige wat ik ermee kan doen is op "ok" klikken.


martd


LisaLisa

Firefox ga ik downloaden.
Het probleem met het niet kunnen downloaden is verholpen door de schuif op "laag" te zetten (tijdelijk).
Ik krijg nog wel vaak bij het opstarten een witte en een blauwe pagina met als adres   ...vti-bin-index html    en  misfitz.420
Soms moet ik hem wel 3x opstarten...  Iemand misschien bekend met die pagina`s?

In ieder geval is het probleem met het downloaden opgelost.


Han

Het lijkt erop alsof je spyware op die PC hebt. Spyware kan diverse settings veranderen zodat niets meer
werkt zoals het hoort te werken. Je PC kan er ook trager van worden of zelfs op den duur helemaal niets meer doen.
Die spyware moet dus verwijderd worden.
Doe wat hier staat : Hulp vragen via PCN, voor het verwijderen van spyware .

Dit heeft niets meer met WinXP zelf te maken dus dit topic gaat dicht.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!