Installatie windowsxp prof of home

Gestart door ernst50, 21 september 2003, 08:12:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ernst50

geachten .

ik heb bij mijn pc alleen een windows restore disk gekregen .
nu wil ik windows xp prof installeren ,moet er dan wat veranderd worden in de bios en hoe dit te doen ?
bij voorbaat dank.albert

Han

Tja Albert da's met de info die je ons geeft niet te beantwoorden.
Uit je bericht valt niet op te maken :
- Wat voor specificaties je PC heeft
- Hoe oud je PC is
- Of hij hardwarematig geschikt zal zijn voor XP

Zo'n restore-cd zet de PC softwarematig terug naar de situatie zoals hij was toen je 'm net kocht. Drivers van alle hardware en het besturingssysteem staan dus op die cd.
Je zult van alle hardware moeten checken of daar winXP drivers voor zijn. Van veel oudere hardware is dat niet het geval.

Doe even de XP readiness test bij Pitstop en doe de Windows XP Upgrade Advisor van Microsoft. Na die twee testen heb je meer informatie.

Als je precies wilt weten wat er in je PC zit en je hebt geen boekje meer, dan kan het freeware programma Aida32 je waarschijnlijk wel verder helpen.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ernst50

geachten
sorry dat ik niet bij de les was.
hier dan het volgende  mijn  pc is een amd athlon 2000+
1670  mhz  mijn geheugen is 512 .
de pc is van mei 2002.
ik heb een reaktie gestuurd maar is waarschijnlijk niet goed door gekomen omdat ik weer opnieuw moest inloggen .
bij voorbaat dank albert.

edit Bugs: Ik heb je berichtje even bij je oorspronkelijke vraag geplaatst, Albert. Zo blijft het bij één topic.  ;)
Kijk hier even hoe je berichten kunt plaatsen en beantwoorden.

Han

Heb je de XP readiness test bij Pitstop en de Windows XP Upgrade Advisor van Microsoft al gedaan?

In principe hoef je voor een PC die geschikt is voor WinXP niets te veranderen in het BIOS. Die PC is in staat om op te starten vanaf de bootable WinXP cd-rom.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!