Windows Messenger verwijderen van je harddisk in WinXP

Gestart door Han, 15 juni 2002, 11:47:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Altijd al eens afgevraagd waarom je windows messenger vanuit het configuratiescherm/software niet kunt verwijderen? Dat komt omdat Microsoft de dé-installatie bestanden verborgen heeft gezet. Wil je toch van MSN af, dan staat hieronder de oplossing :

*  zoek naar het bestand sysoc.inf, in de map C:\windows\inf
Gebuik je de verkenner om dit bestand te zoeken, vergeet dan niet bij de mapopties (menu, extra) aan te geven dat je ook de verborgen bestanden wilt zien. Je vind deze opties op het tabblad weergave, bij geavanceerde instellingen onderaan. Ook als je de zoekfunctie in windows XP gebruikt moet je aangeven dat je verborgen bestanden zichtbaar wilt hebben.

* Heb je eenmaal sysoc.inf gevonden dan kan je dit bestand openen met kladblok en je kunt op zoek gaan naar de programma's die je niet in je lijst kon vinden, maar wel wilt verwijderen. Ben je opzoek naar msn messenger zoek dan op deze tekst:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

Haal het woordje hide weg uit de regel, zodat ie er uit gaat zien als hieronder staat, en sla het bestand weer op onder dezelfde naam.

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

MSN-Messenger zal daarna in je software-lijst voorkomen, zodat je het programma van daaruit kunt deinstalleren. Let er wel op dat je alleen het woordje hide uit het regeltje haalt en de rest ongemoeid laat. (dus ook de twee komma's laten staan!)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb vorige week gewerkt op een PC met WinXP-Home-SP1 erop. Bovenstaande oplossing werkte daar niet.

Wat wel werkte was in het bestand sysoc.inf op zoek gaan naar alle regels waarin "hide" stond. Dat woordje "hide" dan verwijderen uit alle regels waar het instaat, op dezelfde manier zoals in het eerste bericht hierboven beschreven staat.
Daarna kon ik MSN verwijderen en ook het vinkje verwijderen bij MSN-Explorer die daar ook standaard op geinstalleerd stond.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Raindog én Format Arie stuurden me onderstaande info, die ik hier even bijzet :

Je kan windows messenger ook verwijderen via start/uitvoeren en daar
"RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove" in te tikken... een oplossing die misschien moeilijker lijkt dan het is, maar wel zeer efficiënt is.

Kwestie van kopieeren en plakken in uitvoeren, en de rest wijst zichzelf.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!