Recente berichten

#1
Alle overige software / Re: Schermafdruk maken met Pai...
Laatste bericht door Bugs - 25 oktober 2023, 14:56:40
Geen dank. Fijn dat het gelukt is.
Slotje. :slotje
#2
Alle overige software / Re: Schermafdruk maken met Pai...
Laatste bericht door john - 25 oktober 2023, 12:53:40
Valt weinig meer aan toe te voegen dus slotje er op en niet te vergeten jullie beiden bedankt voor alles.
#3
Alle overige software / Re: Schermafdruk maken met Pai...
Laatste bericht door Han - 25 oktober 2023, 10:49:47
Fijn dat het gelukt is, John.  :goed
We hebben de topictitel even aangepast zodat de info hierover makkelijker terug te vinden is voor anderen.

Topic afsluiten maar?
#4
Alle overige software / Re: Paint in Windows 11
Laatste bericht door john - 25 oktober 2023, 05:22:24
Als een twee eenheid werkt dat subliem bj jullie. De te volgen stappen en het resultaat, zoals ik dat op mijn scherm zie:
klik op prt sc sysrq.- dat spreekt voor zich;
dan wordt het scherm idd. grijs, midden helemaal boven verschijnt dan een horizontaal langwerpig vak, het knipprogramma, hier kan een keuze worden gemaakt uit, rechthoekige modus, modus vrije vorm, venster modus, modus volledig scherm. Ik zie dus geen wit kruisje zoals je omschrijft.
Ik kies dan modus volledige scherm en onderaan in de rechter beneden hoek van het scherm verschijnt dan, schermafbeelding gekopieerd naar het klembord, klik hier om de afbeelding te markeren en delen.
Open ik vervolgens Paint en klik ik op het icoontje onder bestand, ik zie dan niet plakken of importeren maar wel, rechthoek, vrije vorm, alles selecteren, selectie omkeren (niet toegangkelijk), transparante selectie, verwijderen (niet toegangkelijk).
Kies ik voor alles selcteren dan verschijnt idd. de schermafbeelding  in Paint en kan ik het vervolgens opslaan als....
Ik kan ook het menu bewerken openen en dan voor plakken kiezen en daarna opslaan als...
Zoals je ziet, krijg ik op het scherm achtereenvolgend niet dat te zien wat jij ziet en omschrijft.
Ik ben er dan wel in geslaagd, mede dankzij jullie hulp, een schermafbeelding op te slaan maar niet op de voorgeschreven manier, oftewel vele wegen leiden naar Rome....zal ik maar denken.
#5
Alle overige software / Re: Paint in Windows 11
Laatste bericht door Bugs - 23 oktober 2023, 21:28:41
Het eerste antwoord kwam niet van mij hoor, maar van Han.  ;) Ik gaf slechts een aanvulling.
We gaan nog even verder:

Nadat je op printscreen hebt geklikt wordt het beeld op je scherm grijs en zie je een wit kruisje staan.
Vervolgens selecteer je met je rechtermuisknop wat je wilt hebben, dat kan de hele pagina zijn of een gedeelte van de pagina.
Dan laat je de muisknop los en staat het geselecteerde op je klembord.
Daarna moet je niet op bestand klikken, maar op het icoontje eronder. Zie afbeelding.



Dan zie je een uitklapmenu waar je zoals je ziet twee opties hebt, plakken en importeren.
Daarna kun je wel op bestand klikken en dan kies je hoe je de afbeelding wilt opslaan.

Of je doet zoals Han schreef  CTRL+V.

Mocht dit nog steeds niet lukken, dan rest alleen nog de mogelijkheid om contact te zoeken met Microsoft.
Maar we gaan er van uit dat het zo wél lukt.  ;)
#6
Alle overige software / Re: Paint in Windows 11
Laatste bericht door john - 23 oktober 2023, 04:30:53
Onnodig je te verontschuldigen Bugs.
Toen ik je antwoord zo las en de te volgen stappen dacht ik direct ja zo simpel als wat. In Word b.v. gebruik ik ook altijd de toestencombinatie Ctrl-V na eerst Ctrl-A en Ctrl-C als ik een volledige pagina wil kopieeren.
De eerste twee stappen leverde geen problemen op, maar na het openen van Paint, gebeurt er totaal niets als ik op de lege pagina met de muis heb geklikt en Ctrl-V doe. Het scherm in Paint blijft leeg.
Je verwijst dan naar een langwerpig icoontje in de menu balk van Bestand.
Als ik op Bestand klik, verschijnen de volgende opties: Nieuw, Openen, Recent, Opslaan, Opslaan als, Afdrukken, Van scanner of camera (deze optie is niet toegangkelijk), Verzenden, Als bureaubladachtergrond instellen (deze optie is niet toegangkelijk), Afbeeldingseigenschappen.
Zoals je ziet, ontbreekt de optie <plakken>. Ra, ra, hoe kan dat?!
#7
Alle overige software / Re: Paint in Windows 11
Laatste bericht door Bugs - 21 oktober 2023, 12:43:01
Nog even als aanvulling hierop:

Onder de menubalk waar bestand zit zie je ook een langwerpig icoontje staan. Dat is een uitklapmenu en daar zie je ook plakken staan.
Het is er in Windows 11 allemaal niet makkelijker mee geworden, ik heb er ook erg aan  moeten wennen waar alles verstopt zit.
#8
Alle overige software / Re: Paint in Windows 11
Laatste bericht door Han - 21 oktober 2023, 12:17:30
Sorry John, we hebben je vraag helemaal over het hoofd gezien. Ik hoop dat het hiermee gaat lukken.

- Druk op Prtsc-toets op je toetsenbord en sleep met je muis om een selectie te maken van wat je wilt hebben in je screenshot
- Open Paint en klik in paint op het lege veld
- Plak je screenshot in het lege veld met toetsencombi CTRL+V
- Het screenshot staat dan in Paint. Die kun je via "Bestand, Opslaan als" opslaan als jpg of andere type bestand.
#9
Alle overige software / Re: Paint in Windows 11
Laatste bericht door john - 21 oktober 2023, 06:41:54
Wat fijn dat je op mijn vraag heb gereageerd. De stappen die je noemt als zo danig zijn duidelijk en geen misverstand. Als je met menu hetzelfde bedoelt als Bestand, dan is er geen verschil, Als ik Bestand open, zie ik de door jou vermelde methode. Echter waar in de vorige Paint versie op Windows 10 na het openen van de app Paint je de print scrn kon plakken en dus ook fysiek zichtbaar werd op het scherm, gebeurt er in de Windows 11 versie van Paint niets, in het menu is er nl. geen mogelijkheid om te plakken dus verschijnt de printscrn ook niet fysiek op het scherm in Paint. Een leeg scherm in Paint wegschrijven als en opslaan op geeft helaas geen resultaat; jammer genoeg.
#10
Alle overige software / Re: Paint in Windows 11
Laatste bericht door Josette - 18 oktober 2023, 17:24:23
John,

weet niet of je het zo zien kan.



Helemaal linksboven, menu- opslaan als - dan kiezen afbeelding - en in de juiste map neerzetten.
Succes.