verbinding modem naar PC

Gestart door Jaap, 18 augustus 2014, 22:17:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap

Hallo,
Omdat mijn modem steeds wegviel (iedere dag wel een keer, dan na 2x opstarten deed hij het weer even)heb ik hem op advies van Telfort dichterbij de "ingang" gezet. Hij stond eerst verbonden met een kabel van 20 meter, nu staat hij in de meterkast met een kabeltje van 3 meter.
Wifi en telefoon functioneren goed,  alleen moet ik nog een kabelverbing maken van de modem naar de PC.
De afstand is nu 15 meter (was 1 meter)
Ik zou nu graag willen weten wat voor soort kabel ik daarvoor moet gebruiken. Ik heb geen iedee wat alle afkortingen betekenen en wat de beste keuze is (ik wil geen draadloze verbinding via het elektriciteitsnet).
Op de oude kabel staat een hoop informatie, hier komt die:
Type CM 24 AWG 75 Celcius (UL) W 188630 CSA LL1295 FT4 ETL verified TIA/EIA-568-B-2 CAT.5 Patch Cable UTP
Evernew 6L13L D008.
Lengte van de kabel die ik nodig heb is dus 15 meter en er zijn veelbochten in het traject6.
Graag hoor ik van  jullie.
Met vriendelijke groet
Jaap

Han

Al die types kabels zijn inderdaad verwarrend op het moment. Ik moest ook even goed kijken maar ik vond een site met duidelijke uitleg over netwerkkabels.
Zie hier voor uitleg: https://netwerkproducten.com/soorten-netwerkkabel.html

Je kunt een Cat.5E patch kabel gaan halen of een Cat.6 patch kabel. De Cat.6 zou mijn voorkeur hebben met het oog op de toekomst. Die kan hogere bandbreedte aan dan de 5E versie.
Ik heb op het moment tussen mijn laptop en router een Cat5E zitten. Die verwerkt onze maximale 200 Mb/s internetverbinding prima. Is ook een lekker dunne kabel die makkelijk weg te stoppen is. Hij is veel soepeler dan de oude Cat.5 kabels. Je Cat.5E of Cat.6 netwerkkabel mag maximaal 100 m lang zijn dus met 15 m zit je ruim binnen de marge. Dat mag geen problemen geven. Let erop dat je hem bij het wegwerken niet té strak om haakse bochten heen legt. Gewoon losjes wegstoppen dan heb je de minste kans op kabelbreuk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jaap

Dag Han,
Dank voor de informatie. Je hebt me verteld wat ik wilde weten en ga aan de slag.
Ik zal je nog laten weten of e.e.a. goed is gegaan en dan mag wat mij betreft dit onderwerp worden afgeloten.

Groet
Jaap

Jaap

Dag Han,

Ik heb je raad opgevolgd en een CAT6 kabel aangelegd. Alles werkt prima, geen uitval meer.
Bedankt,  en de topic mag wat mij betreft afgesloten worden.

Groet
Jaap

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!