Netwerkkabel niet aangesloten op laptop

Gestart door lauraa-db, 16 maart 2011, 14:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lauraa-db

Hoi!
Ik heb een probleem:
Het icoontje rechtsonder in mijn werkbalk geeft vaak aan dat mijn netwerkkabel niet is aangesloten (LAN-verbinding). Soms doet hij het niet, en met geen mogelijkheid krijg ik hem dan weer werkend. En ineens doet hij het dan zomaar weer. Het is nogal lastig omdat internet ook niet werkt of maar half werkt als die kabel dus 'niet aangesloten is'.

Nu heb ik al meerdere dingen erover opgezocht op internet, maar deze betroffen vaak alleen computers en dus ook echt daadwerkelijke kabels. Ik heb een laptop en dus draadloos internet, de kabel eruittrekken is dus niet mogelijk. Daarbij is het dus niet zo, dat hij het nooit doet, maar slechts incidenteel uitvalt.

Ik heb windows 2007, dus ook de meeste verwijzingen van andere sites lukken niet altijd, omdat deze met 2003 werken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes, Laura

Han

Ik begrijp je vraag tot we bij deze zin komen:

CiteerIk heb windows 2007, dus ook de meeste verwijzingen van andere sites lukken niet altijd, omdat deze met 2003 werken.

Leg eens uit wat je daarmee bedoeld.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

lauraa-db

Op veel sites staan wel oplossingen met verwijzingen zoals start > instellingen > configuratiescherm etc.. maar deze opties zijn altijd anders bij windows 2007, dus kan ik ze niet opvolgen. Het menu van het configuratiescherm ziet er bij mij bijvoorbeeld heel anders uit. Bij het cofiguratiescherm of de netwerkverbindingen weet ik nog wel te komen, maar vanaf daar zijn mijn opties heel anders dan dat ze op internet aangeven :-\

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben..

Bugs

Windows 2007? Bedoel je Office 2007? Of Windows 7?
Groetjes van Bugs

lauraa-db

Oeps, volgens mij haal ik dingen door elkaar.. ik heb windows xp, maar dacht dat dat hetzelfde was als windows 7 omdat ik wel office 2007 heb.. zal ik de vraag nog een keer stellen op een ander topic?

Han

Nee hoor. schrijf het maar gewoon hieronder  ;)

Ik verplaats je vraag dan wel van het Windows7 gedeelte naar het gedeelte voor netwerkproblemen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

lauraa-db

Fijn:) de vraag blijft hetzelfde, maar dan zonder die rare onderzin:p

Het icoontje rechtsonder in mijn werkbalk geeft vaak aan dat mijn netwerkkabel niet is aangesloten (LAN-verbinding). Soms doet hij het niet, en met geen mogelijkheid krijg ik hem dan weer werkend. En ineens doet hij het dan zomaar weer. Het is nogal lastig omdat internet ook niet werkt of maar half werkt als die kabel dus 'niet aangesloten is'.

Nu heb ik al meerdere dingen erover opgezocht op internet, maar deze betroffen vaak alleen computers en dus ook echt daadwerkelijke kabels. Ik heb een laptop en dus draadloos internet, de kabel eruittrekken is dus niet mogelijk. Daarbij is het dus niet zo, dat hij het nooit doet, maar slechts incidenteel uitvalt.

Han

Tja je probleem kan zowel softwarematig als hardwarematig zijn.

Eerst dan nog maar wat vragen.
1. Heb je dit probleem gekregen na installatie of juist verwijderen van software?
2. Bied WinXP's systeemherstel een oplossing?
3. Heb je de nieuwste driver van je wireless netwerkkaart al geinstalleerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

lauraa-db

1. nee, dit is al langer zo. Soms doet hij het en ineens niet meer
2. enige oplossingen zijn: [druk op herstel]  of [start de computer opnieuw op]
3. wat is dat?

Ik probeer ook weer steeds opnieuw verbinding te maken maar dat helpt ook niet. Hij blijft stug volhouden dat de netwerkkabel niet aangesloten is

Han

Een wireless netwerkkaart is het stukje hardware in je pc wat verbinding maakt met je internetmodem. Die wireless netwerkkaart pikt het draadloze signaal wat je modem uitzend uit de lucht. Met een stuurprogramma/driver weet winXP wat ie met de hardware doen moet.

Citaat van: lauraa-db op 18 maart 2011, 14:42:55
3. wat is dat?
Geeft niks maar met "wat is dat?" geef je aan dat je te weinig van je laptop weet om hierin zelfstandig te handelen. Ben bang dat je er toch even iemand bij moet gaan halen die er ietsje meer vanaf weet. Ik kan je namelijk niet meer stap voor stap vertellen hoe je een stuurprogramma vervangt omdat we hier al een poos geen winXP meer gebruiken. Ik kan je dus niet zeggen "klik hierop en dan daarop" want dat weet ik van xp niet meer helemaal uit mijn hoofd. Gaat het vervangen van de driver niet goed en kun je zelf het oude stuurprogramma niet vervangen dan heb je als je de oude hebt verwijderd helemaal geen internetverbinding meer. We moeten dus zeker weten dat je de nieuwe ook geinstalleerd kan krijgen. Vandaar iemand met iets meer ervaring.

Normale procedure voor het vervangen van de driver is deze: Je kijkt op de site van de fabrikant van de laptop voor een nieuwe driver. Die klaarzetten op een plekje waar je hem gemakkelijk terug kunt vinden. Dan ga je naar apparaatbeheer in windows. Je klikt met je rechtermusknop op de wireless netwerkadapter en klikt op eigenschappen. Daar kun je aangeven dat je een nieuwe driver/stuurprogramma wilt installeren. Blader naar de nieuwe driver die je klaargezet had en installeer die. Start dan je PC opnieuw op.

Het steeds aan/uit gaan van je internetverbinding is een complex probleem voor om uit te zoeken. Het kan aan iets heel kleins liggen maar kan zowel softwarematig als hardwarematig zijn. Je moet dus van alles kunnen nalopen in je laptop. Het kan zelfs zo zijn dat er een instelling in je modem niet goed staat en dat er op je laptop niks loos is. Haal er dus even iemand bij.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

lauraa-db