XP install

Gestart door Format Arie, 07 juli 2009, 17:44:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi, heb vandaag een nieuwe budget pc aangekregen (voor kennis van mij) en wil windows xp installeren.
Krijg op het scherm: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key'
met de windows cd erin krijg ik hetzelfde beeld, dus vermoed dat ik naar bios moet en dvd rom op 1 moet zetten.
Ik kom alleen niet in bios.
In flits (niet langer) zie ik bij opstart iets van F2 for setup en F11 for boot menu en Press tab to switch screen.
Heb alle drie al meerdere malen gedaan met opstart, maar kom niet vereder. Zie ik iets over het hoofd?

Format Arie

 :-[ :-[ :-[ Het spijt me heel heel erg, maar ben waarschijnlijk niet goed wakker geweest. Toetsenbord zat op verkeerde aansluiting aangesloten. Tja dan doet ie niks. :-[ :-[ :-[

Helaas kom ik in bios ook niet verder, want bij Boot zie ik alleen de harddisk en niet de dvd rom staan.

Han

Tappend op F11 zou het moeten lukken om te kunnen kiezen tenzij de dvd-speler defect is of niet goed aangesloten.
Jumpertje kan ook nog verkeerd zitten op de dvd speler.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

het zou te gek zijn voor woorden, als ik weer een kapot apparaat zou hebben. 2 nieuwe in een week? Ik kijk denk ik vanavond nog eens. Nu naar bed.

Format Arie

Ook telefonisch contact gehad, en die vroegen computer terug te sturen, op hun kosten.
Nogmaals alles nagelopen, en nu blijkt het toch de sata kabel te zijn. Had hem wel aangedrukt, maar kabel werdt met andere kabels dmv binddraad bijeen gehouden, en zat te strak, waardoor ie net niet genoeg erin zat door de spanning erop.
Windows is aan het installeren.
dus mag nu wel slotje. Bedankt voor het meedenken.

Han

Dus inderdaad niet goed aangesloten. Fijn dat het uiteindelijk toch in orde is gekomen Arie.
Ik sluit je topic hiermee af   ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!