Kan niet beginnen werken nadat pc is opgestart

Gestart door lucdec, 15 maart 2009, 18:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucdec

Hallo,
Heb mijn pc opnieuw geformateerd en alles erop geplaatst.
winXP Professional
kaspersky antivirus

De pc start normaal op, maar als hij opgestart is, en ik duw op start om email, of ie te starten gaat hij niet verder, net alsof
hij vastzit.   Na een paar minuten wachten, en een paar keer ctrl alt del te duwen komt hij los, en dan opent alles in 1 keer
waar je op geklikt had.  Heb dit nog nooit voorgehad.
Hoe kan ik dit aanpakken, Hoe kan ik detecteren wat de
oorzaak is van die blokkage ?  Eenmaal los, werkt alles zeer vlot...
dank !

Han

Ik neem aan dat dit tijdens de installatie waarbij je heel wat keren tussendoor op moest starten ineens het geval was. Ga na wat je toen geinstalleerd hebt. Meestal is dat een of ander beveiligingsprogramma. Ik heb dit probleem wel eens gehoord met Kaspersky software. Die is wat overijverig en scant eerst de hele opstart-partitie. Verwijder Kaspersky Antivirus eens helemaal en kijk dan of het probleem verholpen is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

lucdec

Exact zit het zo :

Had vroeger al een image genomen van de volledige xp installatie.
Deze heeft altijd al goed gewerkt. Aan de pc is niks verandert..
Ik heb dus dit image teruggezet, dan enkele progs erbij die ik veel gebruik ( office 2007, vlc, winamp, tmpgenc,winrar,pdfcreator, foxitpdf, dat was het)
Tot hiertoe loopt het goed vermoed ik....ben niet zeker
Dan Kaspersky erop, als ik dan herstart blijft hij haperen bij de opstart.   Nochtans voor mijn format draaide Kaspersky er wel goed op zonder vertraging..

Conreet is mijn vraag, kan ik op de een of andere manier monitoren wat de vertraging veroorzaakt ?

In ieder geval, vanals ik tijd vind probeer ik met een andere virusscanner en laat iets weten, maar had toch graag Kaspersky verder gebruikt...Graag een oplossing dank

Han

Ik zou niet weten hoe je wil monitoren. Je kunt immers niets starten op de PC totdat ie de boel vrij lijkt te geven.
Als je niets kunt starten dan kun je ook niets monitoren.

Ik heb deze klachten eerder gehoord van mensen met Kaspersky software vandaar mijn voorstel om deze eens te verwijderen om te kijken of het probleem dan opgelost is maar als je dat niet ziet zitten dan weet ik verder ook niets meer. Als ik zo je bericht hier direct boven lees dan is de Kaspersky software inderdaad het probleem want na installatie daarvan begint het.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

lucdec

OK, zal Kaspersky eraf gooien en uitproberen.

Doe dit wel niet graag, omdat juist de reden van mijn format een virus was, dat binnen was
geraakt door geruime tijd
zonder virusscanner te surfen.  Laat nog iets weten, bedankt voor het meedenken.  Vond het alleen raar
dat Kaspersky vroeger wel goed werkte...

Han

Het is ook niet de bedoeling dat je online gaat zonder virusscanner. Dat is vragen om problemen. Het is de bedoeling dat je Kaspersky verwijderd op de correcte manier zodat er niets achterblijft om daarna te testen of de pc gewoon doorstart en je zonder haperingen aan de slag kunt.

Je schrijft namelijk eerder in dit topic:"Dan Kaspersky erop, als ik dan herstart blijft hij haperen bij de opstart."
Dan is Kaspersky de hoofdverdachte, nietwaar.  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

En er zijn nog veel meer virusscanners dan Kaspersky.
Groetjes van Bugs

arnaud-b.

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad een tijdje geleden en het
lag niet aan mijn virusscanner want die was nog niet geïnstalleerd .
Ik heb hem dan nog eens geformatteërd en toen draaide alles vlot .
Arnaud

( Ik raad je Avg free edition aan , gratis en zonder problemen , dagelijkse updates , ... )

Han

Het niet willen doorstarten van een systeem kan talloze oorzaken hebben variërend van hardwarematige tot softwarematige problemen. Lucdec schrijft zelf dat het probleem bij hem begonnen is na de installatie van zijn virusscanner. Als het systeem daarvoor foutloos draaide dan lijkt het me logisch dat hij het die kant uit moet gaan zoeken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

arnaud-b.

Ja het zou kunnen ...
Maar ik denk toch dat nog eens fragmenteren een goede
oplossing hierbij zou kunnen zijn .

Han

Kan nooit kwaad maar dan inplaats daarvan toch maar defragmenteren  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Antwoord van de topicstarter is inmiddels al een halve maand geleden.

Ik sluit het topic af. Mocht je het topic willen laten heropenen dan kan dat middels een email of PM naar Bugs of naar mij.

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!