Multimedia PC voor ± € 750,-

Gestart door PO1982, 09 februari 2009, 01:33:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PO1982

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe pc. Ik was eerst opzoek naar een laptop, maar na enig advies ben ik hiervan afgestapt. De reden een pc is over het algemeen goedkoper.

Ik heb het lijstje gemaakt en deze ingevuld, zodat het hopelijk makkelijker wordt om advies te geven.

Budget - Ik wil ongeveer € 750,- uitgeven, liefst minder 
Doel - Gamen (niet de nieuwste games, maar wel de spellen in het genre van Age of Empires), Internet+Email, tekstverwerken, muziek beluisteren en archiveren met een programma (welke, geen idee) en het branden van film
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk tot Heel belangrijk
Assemblage - Moet worden gedaan door de winkel!
Besturingssysteem - Ik alleen nog maar gewerkt met XP (en ouder), zo ik weet niet hoe Vista en Windows 7 werken.
Andere software? - Office/Nero/uTorrent
Randapparatuur - Ik heb zelf een muis entoetsenbord.
nieuwe randapparatuur? - Speakers en Monitor
Specifieke wensen - Een pc die een tijdje meegaat en zo mogelijk te upgraden is + een pc die lekker vlot werkt (dus geen lange wachtijden bij open/opstarten van programma's, mappen of internet).

Ik ben op het gebied van pc's een behoorlijke newbe geworden. Vroeger had ik er nog enigzins verstand van, maar dat is nu gedaalt tot het nulpunt.

Ik heb volgende geselecteerd bij Alternate pc-builder:

Grafische kaarten nVidia PCIe
MSI N9600GT-T2D-OC NVIDIA GeForce 9600 GT, 512 MB, 256 Bit, PCIe x16 2.0 € 109,-
CPUs Socket AM2 Athlon X2
AMD Athlon™ 64 X2 5200+ 2x 2700 MHz, 2x 512 kB, 2000 MT/s, Brisbane € 65,-
Floppy-drives
NEC Floppydrive 34Pin Floppy, 3,5 inch, 1,44 MB € 15,-
Voedingen tot 600 Watt
Chieftec CFT-560A CM 560 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, EPS, 4 x, 8 x € 89,-
Behuizingen Big Tower
Thermaltake Armor 10 x, 6 x, E-ATX, BTX € 139,-
DVD-reWriters IDE
Sony NEC Optiarc AD-7200A 20 / 8 / 12 speed, 20 / 6 / 12 speed, Ultra DMA/33, 16 / 48 speed € 25,-
Moederborden Socket AM2
MSI K9N Neo-F V2 NVIDIA nForce 520, 2.000 MT/s, 1x PCIe x16, Socket AM2 € 49,-
Harddisks 3,5 inch SATA
Samsung HD502IJ 500 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,11*, Serial ATA/300 € 55,-
Geheugen DDR2-667
Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit 2048 MB, CL5 5-5-12, 2 stuk(s), PC2 5300 x2 = € 50,-

Dit maakt een totaal prijs van (excl. assemblage) € 596

Graag hoor ik alle op en aanmerkingen. Zoals dingen die beter moeten, maar ook dingen die voor een betere prijs kunnen (die natuurlijk het liefst)

Alvast bedankt.

Han

Tja ook in dit topic plaats je weer een opsomming van hardware zonder dat je er ook maar iets bijzet waarom je deze hardware uitgekozen hebt. Ik dacht dat we je in je laptop-topic toch wel duidelijk hadden gemaakt dat het zo niet werkt. Je moet echt zelf ook initiatief tonen. Het wordt jouw PC en niet de onze, snap je. Je mag er zelf best moeite voor doen om het uit te zoeken. Heb je ook maar iets van reviews doorgelezen over de hardware die je opsomt? Lezen = leren. Graag een motivatie waarom je voor deze hardware kiest.
* Waarom wil je bijvoorbeeld deze voeding? Geven reviews aan dat ie stil is of kies je zomaar wat?
* Waarom een Nvidea videokaart en geen Ati
* Waarom kies je een AMD processor?

etc etc etc...............

PC's van tegenwoordig gaan allemaal een poos mee omdat de hardware niet zo gek veel meer veranderd en je qua software eigenlijk al jarenlang met een pentium4/2,3 ghz met 2 gb ram al goed uit de voeten kunt. Ik heb zo'n PC al 4 jaar en kan er alles mee wat ik maar kan wensen. Alleen de keuze voor de videokaart is nog erg steeds belangrijk. Die worden nog wel steeds een stuk beter en sneller maar vragen ook meer en meer voeding en produceren steeds meer en meer warmte. Op die videokaart pas je dus in feite je hele systeem aan. Hij moet op je moederbord passen, de voeding moet krachtig genoeg zijn voor alle hardware en je koeling moet ok zijn.

Is je budget mét een nieuwe monitor + speakers of tel je dat er los bij. Je budget is te krap als je mét randapparatuur voor 750,- in je hoofd hebt.
Het besturingssysteem moet ook nog betaald worden en de essemblage ook.

Een PC aanschaffen met XP is niet meer aan te raden. XP is in 2012 uitgefaseerd. Je kunt beter een pc kopen met Vista erop. Dat je Vista nog niet kent is  geen reden. Daar ben je zo aan gewend én je hebt het voordeel dat je er een voucher bij gaat krijgen om te upgraden naar het nieuwe Windows 7. Dan ben je voor jaren klaar.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

PO1982

Citaat van: Han op 09 februari 2009, 05:25:13
Je moet echt zelf ook initiatief tonen. Het wordt jouw PC en niet de onze, snap je. Je mag er zelf best moeite voor doen om het uit te zoeken. Heb je ook maar iets van reviews doorgelezen over de hardware die je opsomt?

Beetje jammer van deze reactie  :'(. Of ik er moeite voor doe? Voor mij is dat wel duidelijk. Zit al een week lang iedere dag +/- 5 uur per dag op internet te zoeken naar een nieuwe pc (of laptop).

Mijn keuzes van de hardware zijn inderdaad gemaakt op basis van het lezen van reviews van de producten, want zoals ik al aangaf heb ik weinig verstand van computers.

Maar ik zal voortaan een toelichting geven bij de keuze van een hardware. Maar waarschijnlijk zal ik op basis van verkeerde keuzes een keuze maken.  ;)

PO1982

Oke, daar gaat ie dan. Een iets andere keuze dan hiervoor, maar wel met de gedachte erbij.

Grafische Kaart:
XFX GF9800GTX+ 775M XXX Retail, 2x DVI-I, HDMI, SLI € 159,-
- Goede reviews
- Shader 4.0
- Gddr 3
- HDMI
- Draait volgens de reviews vrijwel alles
Processor:
AMD Athlon™ 64 X2 5200+ Boxed, OPGA, "Brisbane" € 65,-
- Ondersteund geheugen tot 80
- Goede reviews
- Kloksnelheid 2 x 2700 MHZ
- Waarom AMD, goedkoper dan Intel
- Prijs
Moederbord
AMD Athlon™ 64 X2 5200+ Boxed, OPGA, "Brisbane" € 49,-
- Goede reviews
- Ondersteund geheugen tot 8G
- 4x geheugensloten
- AMD compatible
- 4x externe USB
- Prijs
Harddisk
Optische Drives
Geheugen
Controller
Voeding
Behuizing

WORDT NOG AFGEMAAKT

Han

Citaat van: POuwens1982 op 09 februari 2009, 10:57:37
Beetje jammer van deze reactie
Die reactie is gebaseerd op wat je in je eerste bericht van dit topic schrijft en niet op wat je achter de schermen doet. Uit niets in het eerste bericht blijkt dat je zelf ook maar iets aan onderzoek hebt gedaan. In je laatste bericht komt dat wel naar voren.  ;)

Wat er tot nu toe staat bij de hardware zijn goede argumenten om tot deze keuzes te komen. Als de prijs/kwaliteit okee is voor jou dan is het een goede keuze.
Je moet me alleen eens vertellen waarom het toch steeds zo belangrijk voor je is dat je moederbord tot 8gb RAM ondersteunt terwijl zowel Vista als Windows 7 daar niet mee overweg kunnen. Tegen de tijd dat er wel een besturingssysteem komt die dat kan ben je w.s. alweer aan een nieuw moederderbord toe.

Waarom kies je voor een moederbord met DDR2 RAM en niet een met het nieuwere DDR3 RAM? Zier hier voor info.
Vier usbpoortjes op het moederbord is aan de krappe kant. USB wordt steeds meer gebruikt en niet alle apparatuur kan op een usb-hub.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Geen reactie meer. Slotje dus.  :locked
Groetjes van Bugs