hal.dll

Gestart door wim_dp, 28 januari 2009, 10:08:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wim_dp

beste,

ik loop stage op een basisschool waar ik alle pc's moet onderhouden .
er is een laptop waar een probleem bij is.
eerst ontbrak ntldr dit heb ik kunnen oplossen.
Nu komt erop dat hal.dll ontbreekt.
ik geraak niet verder dan een scherm : hal.dll ontbreekt en daarboven staat dat er iets fout is met boot.ini

ik heb al opgestart van cd-rom met winxp. en herstel console genomen en daar het geprobeert met : fixboot en fixmbr  en chdsk /r   maar  niets hielp. Kunnen jullie mij helpen? 

Han

Hoi Wim, welkom op PCN Forum  :goed

Wat je nog kunt doen staat al beschreven in een ander topic op het forum: Hal.dll is missing  ;)

Wat te doen wanneer "HAL.dll" vermist wordt
Kreeg je ooit de foutmelding "HAL.DLL is missing or corrupt"?
HAL is de Hardware Abstraction Layer; het besturingselement dat communiceert met de hardware. Wanneer dit bestand daadwerkelijk ontbreekt of beschadigd is kunt u niet opstarten in Windows XP. Het komt echter ook voor dat een onjuiste configuratie van BOOT.INI (het bestand dat Windows vertelt waar het benodigde bestanden kan vinden) de oorzaak is. Krijgt u dus ooit deze foutmelding probeer dan eerst deze procedure vóórdat je besluit Windows XP opnieuw te installeren.

* Start op met de Windows XP installatie cd-rom
* Druk op de R-toets wanneer u de optie wordt geboden Windows te repareren.
* Kies het nummer dat uw installatie van windows aangeeft.  
   Heeft u één besturingssysteem dan is dit 1
* Type bootcfg /list, hierdoor zie je de inhoud van je boot.ini bestand
* Om te repareren typ je bootcfg /rebuild
* Hierna typ je exit, drukt op de enter toets en start je de pc opnieuw op.

Let op de spatie in de commando's na de letter g:  bootcfg /list en bootcfg /rebuild
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Als je stage loopt dan hoop ik dat ze je daar ook leren om af te maken waar je aan begint. Dat doe je hier niet: vraag stellen en er niet meer op terugkomen.
Jammer. Slotje.  :locked
Groetjes van Bugs