Speaker probleem

Gestart door Mirannie, 20 januari 2009, 20:41:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirannie

Hallo,

Ik heb recentelijk mijn pc weggebracht om te laten schonen en wat opstartproblemen op te laten lossen. Maar sinds hij terug is komt er geen geluid meer uit mijn speakers.

Ik ben al even aan het proberen geweest en krijg geen systeemgeluiden, geen internetgeluiden en ook geen geluiden vanuit de dvd-speler e.d. Ik krijg steeds een melding dat er geen audio-apparaat beschikbaar is.

Ik heb het idee dat er bij het opschonen hardware/software-zaken m.b.t. de speakers verwijderd is.

Wanneer ik in apparaatbeheer kijk staat er een geel uitroepteken bij "Besturing voor Geluid" en dan het apparaat "C-Media AC97 Audio Device (zie printscreen):



Wanneer ik in het configuratiescherm naar "Eigenschappen voor Geluiden en Audioapparaten" ga, dan
geeft hij bij het tabblad Volume aan "geen audio-apparaat" en ook bij Hardware staat bij het apparaat C-Media AC97 Audio Device aan dat het apparaat niet start (zie printscreens). Alle overige apparaten die hier staan werken wel volgens het systeem.





Ik ga er dus vanuit dat daar de kink in de kabel zit, maar hoe los ik dat op? Kan iemand mij op weg helpen?

Mirannie

Hooooo, huuuuuu, wacht, stop!

Het probleem is al opgelost! Ik heb het apparaat verwijderd bij apparaatbeheer en vervolgens met de wizard de hardware opnieuw geïnstalleerd!

Hoe simpel kan het zijn.  :-[ hahahah Soms ben ik toch slimmer dan ik dacht  ;)


Bugs

Fijn dat het is opgelost en ook fijn dat je de oplossing even kwam posten!
Ik sluit dit gelijk maar af. ;)
Groetjes van Bugs