Zwart scherm na opstarten

Gestart door butterfly, 21 mei 2007, 13:50:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

butterfly

hi, ik heb een probleem met mijn laptop.
gisteren als altijd mijn lp uitgedaan.
vanochtend aan en die blijf maar op zwarte scherm na het logo van de merk.
na een tijdje komt dit op het scherm:
windows kan niet worden gestart
omdat het volgende bestand is beschadigd of kan niet worden gevonden
<windows-hoofdmap>/systeem 32/ntoskrnl.exe.
instaleerd het bovengenoemde bestand opnieuw.
wat moet ik doen?
heb al geprobeert met f8 mar gebeurt niks en dan gaat een hoog pip geluid.
kan iemand me helpen?
of weet iemand hoe dat komt? :-[

Han

Er is een essentieel systeembestand beschadigd geraakt wat windows nodig heeft om op te kunnen starten.

Doe onderstaande eens:

De laatst bekende juiste configuratie gebruiken:
1. Zet de computer aan en druk herhaaldelijk op F8 wanneer het eerste blauwe scherm verschijnt. Het Windows-menu "Geavanceerde opties" wordt weergegeven.
2. Gebruik de PIJLtoetsen om "Laatst bekende juiste configuratie" te selecteren en druk vervolgens op Enter.
3. Gebruik de PIJLtoetsen om Microsoft Windows XP te selecteren en druk vervolgens op Enter.
De computer wordt vervolgens opgestart met behulp van de laatst bekende juiste configuratie die is opgeslagen.
Meestal is het daarna weer in orde.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

butterfly

ik zal opnieuw proberen....heb eigenlijk al geprobeert en het komt geen blauwe scherm en na een tijdje herhaaldelijk te hebben gedrukt komt een pip geluid als je de toets indrukt :-X

Han

Druk de f8 knop niet constant in maar tappend.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

butterfly

als je de laatste x enter heb gedaan....duurt dit wel effetjes?
hij is weer zwart :huh

Bugs

Groetjes van Bugs

Han

Nog wat info gevonden: NTOSKRNL.EXE is missing or corrupt

Scroll omlaag totdat je bent bij "Missing or corrupt ntoskrnl.exe file".
Die wat daar staat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

butterfly

 >:( heb van ales en nog wat geprobeert ,maar ik heb geen cd voor de windows.....
nu denken we een te kopen om deze dingens te voorkomen :pissig
maar nu mijn vraag als ik de cd ga instaleren...raak ik al mijn werk kwijt? :-\

Han

Als je het zo doet waarschijnlijk niet: Windows XP bijwerken (opnieuw installeren) vanuit de bestaande installatie ( VS versie van deze pagina)

Die uitleg heeft betrekking op herinstallatie met dezelfde cd als die je gebruikt hebt voor installatie.
Wat er gebeurt als je een andere cd gebruikt als degene die gebruikt is voor installatie dat vermeld Microsoft niet en ik heb daar ook geen ervaring mee.

Om je werk te redden die op de PC staat zou je je PC kunnen booten met een opstart-cd met knoppix erop.
Info over Knoppix staat in dit topic. We zijn inmiddels alweer bij versie 5.2 beland.
Als je ook niet met de knoppix cd kunt booten dan kun je ervan uitgaan dat er een hardwaredefect aan je laptop is. Dat vermoed ik nu ook al. Het is raar dat je geen recoveryscherm kunt zien. Ik vind het een beetje zonde om een hele nieuwe winXP aan te schaffen om dan te ontdekken dat je dan ook niks ziet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Topicstarter geeft geen antwoord meer. Dan heeft het weinig zin dit onderwerp open te laten. Dus:  :locked
Groetjes van Bugs

Bugs

Butterfly stuurde mij dit persoonlijke bericht:

Citaat van: butterflysorry dat ik niet meer heb gereageerd,een vriend van mijn vriend heeft die gemaakt hij kon aleen mijn fotos eruit halen hij weet nog niet wat was gebeurt, maar heb gewoon alles opnieuw geistaleerd
Groetjes van Bugs