windows kwijt

Gestart door loigi, 16 januari 2007, 22:30:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

loigi

Door wie of wat weet ik niet maar mijn pc werkte niet meer!  :'( In overleg met HP helpdesk, na vele mogelijke oplossingen die niet werkte, de harde schijf geformateert. Gevolg alles weg. Ook de voorgeinstalleerde windows XP software. Kontakt opgenomen met TD HP, antwoord: recovery cd niet meer voorradig. :pissig
Wat kan ik nu nog doen om weer een werkende PC te krijgen?
Moet ik nu een nieuwe versie XP gaan kopen of kan ik met de productcode van windows XP en mijn eerder gedane registratie op een andere manier aan de orginele software komen?

Han

Tja, je kunt boos worden op HP maar je kunt HP moeilijk de schuld geven van de situatie waarin je nu zit. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van backups. Ze verlenen wel service maar alleen in de garantieperiode, of je moet een verlengd servicecontract met hen afgesloten hebben.

Waar is je eigen recoveryset?
Als je geen recoveryset hebt, waarom heb je geen backups gemaakt voor die tijd. Je weet dan immers dat dit probleem zich ooit gaat voordoen als je de boel gaat formatteren?

Je moet in ieder geval toch weer eerst met HP overleggen:
* Op je PC moet een sticker zitten met de eerder door jou gebruikte Win XP Licentiecode.
   Vraag aan HP of je XP licentie-code ook werkt op een normale installatie-cd-rom.
   Soms werken die codes alleen met de pre-install-bestanden die op de PC aanwezig is.
   Soms werken die met elke willekeurige CD-rom van XP. HP kan je dat vertellen.

* Vraag aan hen ook hoe je aan drivers komt voor de hardware van jou type PC.
   Waar op het web je dat terug kunt vinden. Op de engelse hp.com vind je vaak meer
   dan op hp.nl
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

loigi

De verlengde (totaal 4 jaar) garantieperiode was net 2 weken afgelopen. De recovery cd,s van ghost, avg en hp werkte niet ook het herstel programma van HP onder F10 werkte niet meer. Natuurlijk heb ik backups gemaakt maar deze werken niet als de orginele XP er niet meer op staat.
Ik begrijp uit het antwoord dat er geen mogelijkheden zijn om dit op te lossen zonder een nieuwe installatie cd van XP. Dan toch maar een nieuwe XP kopen.
Bedankt!

Groetjes Louis

Han

Dat zeg ik niet. Lezen graag  ;)

Je moet in ieder geval toch weer eerst met HP overleggen:
* Op je PC moet een sticker zitten met de eerder door jou gebruikte Win XP Licentiecode.
   Vraag aan HP of je XP licentie-code ook werkt op een normale installatie-cd-rom.
   Soms werken die codes alleen met de pre-install-bestanden die op de PC aanwezig is.
   Soms werken die met elke willekeurige CD-rom van XP. HP kan je dat vertellen.

* Vraag aan hen ook hoe je aan drivers komt voor de hardware van jou type PC.
   Waar op het web je dat terug kunt vinden. Op de engelse hp.com vind je vaak meer
   dan op hp.nl



Het is inmiddels 26 januari 2007 Ik sluit dit topic af. Je hebt alweer een nieuwe vraag gesteld en komt hier niet meer op terug. Dit is niet de manier waarop wij met elkaar omgaan hier.
De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!