Ik kom niet meer in mijn extra HD - MFT error

Gestart door Dino, 21 augustus 2005, 17:16:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dino

Hallo, ik heb een extra HD (slave genaamd D). Nu wil het geval dat ik een MFT (of zoiets) fot melding krijg bij het opstarten.
Ook krijg ik een foutmelding als ik met verkenner naar mijn D-schijf wil gaan.

De foutmelding is: Schifstructuur is beschadigd en onleesbaar.

Nu wil het geval dat ik juist vandaag eens alle belangrijke dingen ( muziek ect ) wilde gaan branden op cd's en dvd's.

Is er een mogelijkheid om op de een of andere manier toch nog deze bestanden veilig te stellen?
Het is behoorlijkwat, Ik heb powermax al gedaan, maar geen fouten onder dos dus.

Ik heb wel eens gehoord van progjes die een schijf nog kunnen redden, maar ik weet niet welke.

Wie weet er een oplossing voor mij.

Alvast bedankt voor het meedenken.


Han

Je bent wat onduidelijk in je vraagstelling

Nu wil het geval dat ik een MFT (of zoiets) fot melding krijg bij het opstarten.
Ook krijg ik een foutmelding als ik met verkenner naar mijn D-schijf wil gaan.
De foutmelding is: Schifstructuur is beschadigd en onleesbaar.


- Wat zijn de exacte foutmeldingen die je te zien krijgt.
- Wat was je aan het doen toen deze error optrad (installatie hardware / software?)
- Schijven geven voordat ze de geest geven vooraf meestal een melding. Heb je die gekregen.
- Welke powermax-test heb je gedaan . De simpele of de uitgebreide test
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Dino

De foutmelding is: D:\ Schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar.

Feitelijk had ik eerder een melding gekregen dat ik checkdisk moest uitvoeren, maar dat ik opnieuw opstartte, gaf hij al de melding : blauw scherm en fout op D schijf. En checkdisk werd afgebroken met MTF .
Ik heb alletwee de testen gedaan.
Nu na het loskoppelen en weer vast koppelen van de kabels, en ik in verkenner naar D wil gaan, geeft hij aan dat D niet is geformateerd en of ik dat nu wil doen.
Maar ik was op het moment van de eerste melding puur en alleen aan het downloaden met azeura, maar niets aan het instaleren.

Han

Je zou de opties uit dit topic kunnen proberen.
Die chkdsk melding was dé melding dat er iets heel erg mis ging...  :kweetniet
Ik ben bang dat de FAT van de schijf beschadigd is. Oh wacht bij NTFS schijven heet dit MFT (Master Filer Table)

Als de MFT van een NTFS harddisk corrupt is dan is er nog een MFT mirror.
Is die ook defect dan kan je het eigenlijk wel vergeten. Je harddisk is dan behoorlijk defect.
Misschien vind je nog iets bij google op MFT Recovery

Heb je S.M.A.R.T uitstaan op die harddisk in het BIOS?
Als ie zo erg defect is kan ik het me niet voorstellen dat je niet eerder een error daarop hebt gekregen.
Download het gratis proggie Everest even, daarmee kan je de S.M.A.R.T. van de schijf lezen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Dino

Hoi bedankt voor alle goede raad, ik ben nu bezig met het progje GetDataBack (for NTFS).
Moet nog even uitzoeken hoe het werkt, maar op een ander forum las ik dat het goed werkt, dus ik heb goede hoop.

Ik laat nog van me horen als het allemaal goed is gekomen.

groetjes

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Dino

 :(
Helaas, de HD is hemelen, ik kon nog enekele bestanden redden, maar niet dat voor mijn "belangrijk"was.
Al mijn gedldn bestanden ,p3 en avi was niet meer te redden.
Heb gelijk mijn pc helemaal leeg gehaald.
1 voordeel, alles is weer razend snel.

En daar ik via BitComet mijn dingen binnen haal, begint het al weer aardig aan te jongen.

Ik zal nu wat sneller alles op cd/dvd branden.

Evengoed heel erg bedankt voor het meedenken :goed :goed :goed

Han

Balen joh dat je harddisk niet meer te redden viel  :(

Wij hebben hier een externe HD van 160Gb (USB 2.0) waarop de echt belangrijke dingen gebackupped staan. Verder nog een en ander op DVD en ghost-images. Dataloss kan altijd voorkomen maar zo beperk je het risico zoveel mogelijk.

Ik sluit het topic af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!