Computer start opnieuw op na een tijd.

Gestart door NoFear, 13 mei 2005, 16:54:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoFear

Ik heb 2 computers. De een is wat ouder en staat op mijn kamer, de ander is nieuwer en is voor het hele gezin. Er is iets mis met de computer op mijn kamer.
Als die computer ongeveer 1,5 uur druk bezig is (Spelletjes spelen e.d.) Start hij vanzelf opnieuw op :o.
Misschien dat het iets met de koeling te maken heeft?
Het is in ieder geval heel vervelend en ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.

Bij voorbaat dank!

Han

Als dit gerelateerd is aan je andere vraag, doe dan eerst even wat daar staat. Haal het stof eruit en laat 'm eens draaien zonder de kap erop. Start ie dan niet sprontaan op na 1,5 uur dan weet je zeker dat er iets misgaat met de koeling.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

NoFear

Die andere vraag gaat over de andere computer, maar bedankt voor je antwoord. Ik zal het bij beide computers proberen.

NoFear

Heb er een tijdje over gedaan, maar heb me pc opengemaakt en even rondgekeken. De ventilator draait niet!
De computer raakt dus gewoon overhit. Ik zie heel wat stof zitten. Wat is de veiligste manier om hem schoon te maken?
En als ie dan nog niet draait, wat moet ik dan?

Han

Ik maak maakte mijn PC's vroeger schoon met een verfkwastje die ik speciaal hiervoor gereserveerd had.
Voor de moeilijk bereikbare plekken gebruik ik tegenwoordig een spuitbus die gevuld is met samengeperste lucht. Je kan daarmee mooi het stof wegblazen. Overige stof kan je gewoon (wel voorzichtig en niet stoten) met de stofzuiger wegzuigen.

Als de ventilator daarna nog niet draait, dan zal je 'm moeten vervangen. Haal 'm los (kijk goed hoe je dat gedaan hebt, zodat je een nieuwe kunt plaatsen) en ga ermee naar de computerwinkel om een nieuwe te halen.



Het is inmiddels 19 juni 2005. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!