Harde Schijf vervangen

Gestart door dorax, 21 september 2004, 14:53:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dorax

Hallo!

Ik zou graag de harde schijf van mijn pc vervangen door een nieuwe. Ik ben niet zeker of ik dit zomaar mag/kan. als ik ze er insteek en de oude eruit haal, kan ik dan gewoon booten met een opstartdiskette en win opnieuw installeren?

Bedankt!

bjo

dat kan wel maar welke cofiguratie heb je ?
kan je moederbord de schijf aan die je wilt vervangen ? (groote van je nieuwe schijf)
als dat kan dan kun je in je bios je cd rom als eerste laten opstarten en je windows laten instaleren




[move]there is no power like xp power[/move]

dorax

Ik heb een PII van een 500Mhz. Der zit nu een schijf in van 3GB en ik zou er een maxtor schijf van 80GB in willen steken. Der staat nu win98 op de pc. Hoe kan ik weten of het moederbord de nieuwe harde schijf aankan?

Han

Die informatie staat in het boekje van je moederbord.

Het ligt er ook aan hoe oud je BIOS is. Info over hoe je kijkt hoe oud je BIOS is, staat ook in het boekje van je Mobo
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dorax

In mijn mobo boekje staat het volgende type aangegeven: Soltek sl-65fv/fv-s. Over harde schijven staat er niks bij (enkel IDE1, IDE2 en FDC op een tekeningetje). Bios staat ook niet vermeld, kan ik dat niet zien terwijl ik opstart?

Bedankt alvast!

bjo

ik denk dat je mobo die 80 gb niet aankan  
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Ik denk het ook niet, maar het is toch een kwestie van proberen.
Ik heb afgelopen weekend een harddisk van 200Gb gekocht. Tot mijn grote verbazing werd die wél meteen herkend door m'n PentiumII, 350Mhz pc en niet door m'n veel recentere PentiumIII, 1Ghz pc. Je weet dus maar nooit.

Ben je er niet zeker van laat de harddisk dan gewoon inbouwen bij een PC winkel. Dan weet je zeker dat het goed zit. Een harddisk kan je doorgaans niet ruilen als later toch blijkt dat je PC 'm niet aankan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dorax

Ok bedankt! Ik ga het dan toch maar bij een kleinere harde schijf houden. Met 20GB heb ik misschien meer kans?