Harddisk wil niet opstarten

Gestart door polle, 26 november 2003, 23:14:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polle

Hallo

dells disk monitoring system has detected that the drive 0 on the primary EIDE controller is operating outside of normal specifications

Op F1 drukken dan gaat hij door
progjes van Maxyor site gehaald
maxslave3 en maxpower
géén van beiden geeft fouten aan op de harddisk
kan niet meer volgen en ik blijkbaar niet alleen als je ziet hoe dikiwijls deze vraag bij Maxtor gesteld word doch niemand geeft hier een oplossing voor
jullie misschien wel ?

Edit Martijn: heb de topictitel aangepast, volgens mij zat je caps-lock vast  ;)

Zandman

Staat de harddisk wel als primair aangesloten .
Of is het een extra harddisk die je erbij geplaatst hebt .
Dell machines zijn soms heel eigenwijs met het bijplaatsen van andere hardware dan die bijgeleverd .
Heb je geinformeerd of die harddisk wel werkt op jouw computer
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Staat ie ingesteld in je BIOS met autodetectie?
Stel hem dan eens handmatig in met de specs die op de harddisk staan. De detectie van je harddisk verloopt dan iets anders. Klein kansje dat dat een oplossing geeft.

Als de maxtor-utilitie geen problemen aangeeft met die harddisk dan zou ik me er verder geen zorgen over maken, als ik jou was. Dat is een grondige test en is er iets mis dan komt dat tijdens die test beslist naar voren.
Ik ben net als jij eens gaan rondlezen op internet en veel Dell-gebruikers hebben dezelfde foutmelding als jij hebt. Hier op de site van Dell wordt er bijvoorbeeld over gesproken en als je via Google kijkt voor dit probleem, dan kom je eigenlijk alleen maar dezelfde reacties tegen. Er wordt nergens een oplossing aangedragen. Het lijkt me dus eerder een bug in het "dells disk monitoring system" dan een probleem met de harddisk. Is dat monotoring proggie uit te zetten of zijn daar updates voor?

Draai voor alle zekerheid wel af en toe even de Maxtor Diagnose-disk om de conditie van je HD in de gaten te houden
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

polle

Neen , er is niets bijgeplaatst,
alles is origineel
van Dell géén enkele ractie na zoveel mails
zou toch graag hebben dat er ergens waar ook ter wereld een oplossing te vinden is
ik geef nog niet op

polle

GEVONDEN
heb het volgende gedaan:
1 pc opstarten en F2 drukken tot ik in de bios setup kwam
   capslock in gdrukt
   numlock ingedrukt
   scrollock ingedrukt
    de lichtjes op het toetsenbord branden nu alle 3
    de alt en de E toets gelijktijdig ingedrukt
    nu hoor je enkele pieptonen
    als pieptonen gedaan zijn escape toets indrukken en enteren
    Nu is de NVram geclaend
naar de site van MAXTOR geweest
dan het volgende gedownload en deze CD aangemaakt
MaxBlast 3 Bootable CD .ISO Image File Features
Multi-lingual Bootable CD, Bootable Floppy diskette creator, and Windows versions.
UDMA/133, and SATA host controller drivers
PowerMax 4.06
Multi-lingual installation guides in PDF format.
compatible with Windows 95, 95B, 98, Me, Windows NT 4.0, Windows 2000, and Windows XP.
Breaks the 528 MB, 2.1 GB, 4.2 GB, 8.4 GB, 32 GB, 64 GB and 137 GB capacity barriers.
Supports both FAT32 and NTFS drive partitions.
The copy feature lets you make an exact duplicate of your existing hard drive.
Fast ATA and Serial ATA compatible.
The flash installation tutorial option allows you to view the installation process before physically installing your Maxtor ATA hard drive.

Note: There must be at least one Maxtor ATA Disk Drive installed in the system for MaxBlast 3 to run.

de juiste windows versie gezocht op cd en alles geinstaleerd in het windows scherm

alles werkt nu perfeckt

hehehehehe 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Han

Kanonnen zeg, wat een gedoe. Goed gevonden joh  8)

Deze oplossing, is iets wat alleen bij Dell-computers werkt?
Ik heb nooit eerder gehoord van "claenen van NVram".
Ik begrijp dat je iets uit het bootrecord van je oude harddisk naar je nieuwe harddisk moet kopieren, om deze melding kwijt te raken?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

polle

Hallo,
Yep werkt alleen bij dell pcs
Heb dit ergens gevonden in het froum op Dell en bij de fabrikant van de hardisk.
Het is inderdaad zo dat de NV ram geclaend wordt.
bij gebruik van de Maxblast cd wordt de harde schijf onderzocht en de indeling wordt dan weggeschreven naar de NVram.
het is inderdaad een heel gedoe geweest maar alles werkt nu
perfekt
het was en is een dell dimension 8200 >:(