Wat is Firewire

Gestart door marian, 09 november 2003, 22:09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian

Er is toch niets veranderlijker als een mens he ::)
Het is de gr-dvp9 videocamera geworden ;) die heeft een hogere pixel opbrengst oke ietsje duurder maar was toch al bezig € uit te geven
Ben dus vanaf gistermiddag al aan het vogelen met de videocamera het duurde tot vandaag dat ik geluid had,dus broertje lief maar weer even gecharterd en joepie nu beeld en geluid 8) 8).
Het enige wat ik nu nog moet uitvinden is hoe ik een stukje film OP de pc kan opslaan,maar ook dat zal tzt wel gaan lukken
Wat ik dus dacht niet te doen gebeurd dus wel ;)toch ook via de pc bezig.

Ik heb begrepen dat je dus een Fire-wire nog moet aanschaffen maar mijn vraag is dan wat doet Fire-wire
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

quantum

fire wire is in plaats van de usb connectors voor gebruik data naar pc te sturen
vb usb 1.1  12megabits/sec
usb 2.0 ongeveer 200megabits /sec( 10-20keer vlugger)

Fire-Wire 400 doet 400megabits /sec
fire wire 800 (nieuwe standaard)  800 megabits/sec

groot voordeel fire wire is dat je veel langere kabel mag gebruiken tot zelfs 100 meter en bij usb is een max al 2- 2.5meter ;)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

oeps vergeten als je geen aansluiting heb voor fire wire op je pc moet je een kaartje steken
kostprijs 20-60 euro is te zien enkel fire wire of kaart met enkele usb 2.0 ook erop
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

marian

Dus ik ga naar een winkel en zeg ik wil Fire-wire800 en dan :D.......
Waar hoe kan ik zien of ik een aansluiting daarvoor heb op de pc
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

quantum

kijken naar de nog vrije aansluitingen achter of vooraan pc
het ziet eruit als een usb ,maar met een afgeronde kant aan de ene kant ( niet rechthoekig zoals een usb
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

marian

Helaas heb geen vrije aansluitingen meer op de achterkant van de pc,dus houd het nu voor me op of :-\
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

quantum

ik weet er adapters bestaan van fire wire naar 25 pins SCSI aansluiting

maar of er adapters bestaan van fire wire naar bvb usb1 geen idee
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

marian

Nu ga je het wel heel technisch maken  (25pins SCSI) maar hou het vanavond even voor gezien heb nu beeldscherm oogies :D
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

quantum

is niet technisch je kent toch ook de fiches vb printeraansluiting pc
stekker met alle pinnetjes dat is SCSI skoezie uitgesproke
(indien je printer geen usb is natuurlijk) :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Je kunt uiteraard een insteekkaart kopen met firewire erop maar dan nog ligt het aan je PC of je die kaart ten volle zult kunnen benutten. Je moet dus contact opnemen met de fabrikant van je PC.
Voor usb-2.0 moet je bijvoorbeeld minstens WinXP-SP1 op je pc hebben, wil je de snelheid halen die voor usb2.0 staat. WinXP zonder SP1 laat usb-poorten werken op 'n 1.1 snelheid.

Voor bewerking van videobeelden heb je een snelle PC nodig met erg veel lege harddiskruimte en een rappe videokaart. Heb je dat niet dan zal het bewerken al snel een werkje worden waar je je aan ergert omdat het te langzaam gaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

als het goed is zit er bij de documentatie van je video camera ook een vermelding van de door JVC aanbevolen fire wire kaart.  Sommige camera's zijn wat eenkennig wat dit soort kaarten betreft  :-\
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

marian

`Ik denk dat ik de fire-wire kaart nog maar even voor gezien hou.
Ben allang blij dat het geluid het doet  ;)
Ben een beetje aan het klungelen met Image-maker dat programma zat bij de cam en wat ik daarin zie is volgens mij net zo snel als hoe ik het op de tv kan afspelen

Supermam boekje doorgespit en niets kunnen vinden over fire-wire.

Ben net even naar jvc op internet geweest en bij de omschrijving van mijn videocam staat USB-link naar pc
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Okay marian dan doe ik het topic op opgelost zetten de uitleg wat is firewire snap je nu  ;)
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.