intel graphics controller storing

Gestart door wijkie, 18 oktober 2003, 16:46:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wijkie

 :-X Wie kan mij helpen.Ik krijg de melding,na het opstarten van een spel dat er een hardware-conflict is?
Er staat dat de mogelijke veroorzaker van de instabiliteit mijn Intel(r) 82845G/GL/GE/PE/GV graphics controller is???
Ik wist niet dat ik hem had!
Maar wie weet wat een mogelijke oplossing is?

Groetjes van Wijkie

Zandman

Je hebt dus een onboard grafische kaart op je moerderbord zitten
Heb je ook een andere grafische kaart dan zou je het probleem kunnen oplossen door die onboard kaart uit te schakelen .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Als je alleen met dat betreffende spel een probleem hebt met je videokaart en verder niet, dan zit het er dik in dat je videokaart niet voldoet aan de eisen van het spel. Heb je daarop gelet bij het aanschaffen van het spel?

Je kunt nog even kijken op de site van de fabrikant van je spel of er misschien meer mensen zijn die dit probleem melden. Meestal is er wel een FAQ (veel gestelde vragen) op zo'n site aanwezig en een gedeelte waar je patches of updates voor problemen kunt downloaden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wijkie

Hoe kan ik zien of ik naast deze on-board kaart nog een kaart heb?
En een tijd geleden speelde dit spel nog prima!
Wijkie :-X

Han

Als het jou PC is dan weet je toch of er ooit een andere videokaart bijgezet is?
Aan de achterkant kun je ook kijken of er misschien een tweede VGA-aansluiting zit.

De meeste PC's (vanaf leeftijd ±1997) hebben een AGP slot op het moederboard. Daarin kan je een losse videokaart steken.
Dat AGP-insteekslot een bruinkleurig kort insteekslot op het moederboard.

Je zal je PC dus open moeten maken om dat je bekijken of je installeert software (bijvoorbeeld Aida32)waarmee je kan zien welke hardware er in de computer zit.

PS) Heb je al op de site van de fabrikant gekeken?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wijkie

Ja ik heb op de site van intel gekeken maar hier heb ik geen antwoorden gevonden.

Het volgende gebeurd ook:als ik mijn rechter muisknop op het bureaublad aanklik dan gaat het scherm op zwart en start hij opnieuw op.

Vreemd he.
Wijkie.

Han

Als je een WinXP besturingssysteem hebt dan is het normaal dat je PC opnieuw opstart, als er een ernstige fout wordt gevonden door Windows. Dat staat standaard zo ingesteld.

Als je videokaart meerdere problemen gaat geven dan kan het nartuurlijk zijn dat hij defect is.

Hoe oud is je PC?
Neem even contact op met de winkel waar je je PC gekocht hebt, over deze storing. Als je onboard videokaart stuk blijkt te zijn binnen de gartantietermijn dan heb je recht op vervanging. Zit je al buiten de garantieperiode dan kan de winkelier (of jijzelf) er een losse videokaart bijzetten in het systeem.
Die videokaart moet wel passen bij jou systeem dus laat je informeren door de winkelier en hou daarbij in gedachten wat je met je computer wil gaan doen.


Edit Zandman :aangezien de topic starter al een tijdje niet gereageerd heeft in dit topic gaat ie opslot .Als de topicstarter het topic weer geopend wil hebben kan hij dat aangeven bij het team.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!